tong over het bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

tong over het bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 21:28

mijn paard doet sinds 2 dagen soms zijn tong over het bit tijdens het longeren en tijdens het rijden.
iemand nog goede tips, ik heb het bit al een gaatje hoger gehangen, sperriempje al een gaatje strakker maar hij krijgt het nog steeds voor elkaar

groetjes marianne

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:59

Over 2 dagen kun je weinig zeggen... Bekijk het over een langere periode, een reden kan zijn dat je paard nog erg jong is, en er vanzelf mee stopt. Tong over het bit kan vele oorzaken hebben, daarom kun je beter raad vragen bij je instructeur, die kent je paard en weet ook een eventuele oorzaak.

Indien het langer doorgaat, zijn er bitten te koop bij de ruitersportzaak met een tonglepel, daar kan je paard de tong niet meer overheen gooien.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:05

Bit nog veel hoger hangen, is even zielig maar dan haalt hij het wel uit zijn hoofd. Als je dit te lang door laat gaan, heb je het probleem dat het van kwaad tot ergergaat.

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:57

mijn vorige pony, probeerede het ook steeds, ik heb toen ook het bit hoger gehangen, maar dat hielp ook niet. Toen heb ik het met een tonglepel geprobeerd en dat hielp wel, alleen ze zijn dan wel erg stug
in de mond.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:30

Ik zou het bit ook gelijk een paar gaten hoger hangen!
Dit mag hij echt niet aanleren!!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:24

Stefanie schreef:
mijn vorige pony, probeerede het ook steeds, ik heb toen ook het bit hoger gehangen, maar dat hielp ook niet. Toen heb ik het met een tonglepel geprobeerd en dat hielp wel, alleen ze zijn dan wel erg stug
in de mond.

Yep een tonglepel werkt wel goed!

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 22:58

vandaag had ik geluk, hij heeft het niet gedaan
ik kan van iemand een bit lenen met een tonglepel dus ik kan het altijd proberen