Ik voel dat ze haar hele rug wegdrukt. :\

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Ik voel dat ze haar hele rug wegdrukt. :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 22:29

Ik ben dus al een tijde bezig om Bunny rug spieren te versterken door o.a te longeren met touwtje's en vwnw te rijden.
Nu heb ik haar gewoon weer kort gepakt om haar aan de teugel te rijden. In stap gaat het als ze losgereden is super, ze loopt nog gewoon lekker voorwaarts, onspanning enz.
Draaf ik aan blijft ze 2 seconden ofzo, druk ze haar hele rug weg. Soms dat ben ik zo teleurgestelt dan zet ik mijn handen vast Frusty met het aandraven en dan stopt ze ze kan het volgens mij simpel weg ook niet. Nu ben ik wel veel overgangen aan het rijden, maar dat helpt niet.
In galop reageert ze niet op ontspannig en via kneepje's krijg ik geen goede ontspannig.
Iemand zei dat toen ik er nog helemaal niet mee bezig was dat ze bij het aandraven zoeizo haar rug al wegdrukten. Scheve mond
Zal ik het anders maar laten zitten omdat ik haar dan toch mischien verpest ofzo en het allemaal niet echt goed zit.
Ik wil het wel graag, maar het lukt gewoon allemaal niet Huilen

Is er nog meer aan te doen?


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:45

begin eens met je handen mee te laten (blijven) gaan met het paard. je bent goed bezig door veel vwnw te rijden en blijf dit ook zeker volhouden!

zodra je aandraaft moet je goed je been eraan houden en zorg dat je je handen mee blijft laten gaan (ook in draf,wat veel mensen denken dat dat niet hoeft) geef het paard het idee dat hij omlaag mag komen. hierdoor krijgt hij vertrouwen in jou hand en zal hij het bit gaan opzoeken.

vraag een beetje stelling naar binnen (op de hoefslag ook, zodat je paard spoepel naar binnen blijft gebogen). niet te veel of te weinig, zodat je het oog ziet.

zorg dat je op 2 teugels blijft rijden en je je been eraan blijft houden.

bedenk goed dat je je spieren niet gaat aanspannen. ik neem aan dat je rijd om te ONTspannen niet om te AANspannen.

en heb heel veel geduld! paardrijden is niet makkelijk en dat is het leuke eraan, je blijft leren, maar heb wel het geduld om te leren.

succes en groetjes!!

Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 22:55

Okee bedankt Lachen

Ik rijd alleen buiten hoor maar daar probeer in ook gewoon met stelling te rijden ook al is dat wat lastiger.
Maar die rug wegdrukken, is daar nog verder iets tegen te doen. Is dat niet heel erg gewoon? Ligt dat aan mij?

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:56

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je nu in een keer weer je teugels kort pakt. Dat is naar mijn idee niet zo heel slim als je nu een hele poos vwnw hebt gereden. Probeer gewoon rustig aan steeds een stukje hoger te werken. Dus niet in een keer de teugels helemaal kort, maar met je been naar je hand drijven, teugels een stukje korter pakken en daarin doorrijden. Dat kan je rustig opbouwen, waardoor je uiteindelijk een netjes opgerichte pony onder je hebt.
Probeer het zo te zien: je hebt nu de spieren getraind die vwnw mogelijk maken, nu moet je de spieren zo gaat trainen dat ze met het juiste ruggebruik en alles wat je door het vwnw hebt opgewekt ook in de oprichting kan gaan werken.
Dit zal je niet in 1 dag lukken, daar zal zeker wel een langere tijd overheen gaan, aangezien ook de spieren eraan zullen moeten wennen...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:15

Avanti schreef:
Okee bedankt Lachen

Ik rijd alleen buiten hoor maar daar probeer in ook gewoon met stelling te rijden ook al is dat wat lastiger.
Maar die rug wegdrukken, is daar nog verder iets tegen te doen. Is dat niet heel erg gewoon? Ligt dat aan mij?


mijn verhaaltje heb ik uitgelegd hóé je het tegen moet gaan... Knipoog Tong uitsteken

Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 16:18

Nou ik heb ze al een tijde opgemonem hoor eerst alleen in stap, maar nu ook in draf.

Maar ik kan haaqr idd nu ook nog wel gedeeltelijk vwnw rijden Lachen

Thx!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:21

nix te danken, gelukkig dat het beter gaat!! ga zo door en wil niet teveel in te weinig tijd... groetjes

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:27

Ik denk echt niet dat het specifiek aan jouw ligt. Het kan ook de combinatie van ruiter en paard zijn. Jouw paard is misschien erg gevoelig en daar reageer jij op (misschien verkeerd, misschien ook niet). Ik denk dat je een goede start hebt gemaakt met vwnw te rijden. Maar houd dat wel vol. De eerste 20 minuten rijd ik dex altijd naar onder. Zowel in stap als in draf. Het is zo verleidelijk om de teugels dan (te snel) weer op te pakken. Je hebt namelijk het idee dat het wel goed is. Maar blijf concequent en je zult zien dat JIJ het eruit kunt rijden.

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:52

Doe het heel geleidelijk aan.
Rijd haar vlot vwnw en neem haar heel zachtjes op.
Zodra je voelt dat er tegenstand is en dat de ontspanning dus weg vloeit,
goed je been eraan en weer langer laten.

Probeer in het begin ook niet te veel echt op te richten.
Want daar zijn de spieren nog niet sterk genoeg voor op dit moment.

Gewoon goed been eraan houden en heel rustig zijn met die hand,
zodat ze, zoals Okkie1 zei, vertrouwen krijgt in die hand.
Maakt niet uit dat ze dan met haar hoofdje in de lucht loopt,
na een tijdje zal ze wel toegeven, ook al is dat dan maar heel even.
Beloon haar hiervoor dan ook, door goed na te geven bv.

Succes iig!

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:50

Faustie schreef:
Doe het heel geleidelijk aan.
Rijd haar vlot vwnw en neem haar heel zachtjes op


let wel op dat je niet té vlot rijd. zodra hij onder je uit loopt heb je een heel groot nieuw probleem

Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 10:56

Jah vlot is ze wel, ze loopt idd soms wel eens onder mijn uit maar dat kan ik wel weer gewoon terug rijden enzo.!

Ik zal het proberen gewoon weer meer vwnw rijden in draf Lachen en met spannig weer naar beneden rijden!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:59

zodra je voelt dat ze onder je uit loopt METEEN terug pakken. in het begin is dat 1 milimeter 5 minuten later 5 milimeter en voor je het weet is het een meter. zo krijg je een heel groot probleem. je kunt een paard pas goed laten lopen als het lekker bij jou blijft en je eraan kunt 'duwen' (met de benen rijden) zonder ze sneller gaat (als je dit niet wilt).

Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 11:03

Ja dat weet maar het is nogal een fris ding Haha! Maar je heb echt helemaal gelijk en dat ga ik ook doen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 12:07

~succes

spoekie

Berichten: 2405
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:39

misschien kun je in het begin in draf met lange teugel laten rijde en zo vwnw lekker met het neusje naar beneden....lekker relaxen en dan langzaam opbouwen om je teugels op maat te nemen (elke keer iets korter ofzow)

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:19

spoekie schreef:
misschien kun je in het begin in draf met lange teugel laten rijde en zo vwnw lekker met het neusje naar beneden....lekker relaxen en dan langzaam opbouwen om je teugels op maat te nemen (elke keer iets korter ofzow)


staat al 20 x genoemd en doet ze ook Haha!



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers