Mijn tenen :x

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:25

Ik heb het over lichtrijden, druk op je beugels houd je door je hakken naar beneden te doen. Doe je dit neit dan raak je je beugels kwijt... Jij hebt het over iets anders want ik heb het over lichtrijden en jij hebt het nu over druk op je beugels houden.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 19:37

spoekie schreef:
Ik heb het over lichtrijden, druk op je beugels houd je door je hakken naar beneden te doen. Doe je dit neit dan raak je je beugels kwijt... Jij hebt het over iets anders want ik heb het over lichtrijden en jij hebt het nu over druk op je beugels houden.


als we geen druk op de beugels mogen houden, waarom zitten ze dan aan het zadel Verward

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:12

Het klinkt misschien heel vreemd maar een vriendin van mij, die ook haar tene heel erg naar buiten stak, heeft het herel snel geleerd toen ze dacht aan 'hakken naar buiten' in plaats van 'tenen naar binnen'. Misschien werkt het bij jouw ook.

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:45

Doe je been van het zadel af, vervolgens beweeg je hem naar achter, doe je hem weer tegen het zadel aan en schuif je hem zo weer wat naar voren. Dit doe je met beide benen. Het gevolg hiervan is dat je dijen plat liggen als het waren, jemig, dit klinkt heel stom Schijnheilig kweet niet hoe je het zegt, maar op die manier draai je je hele been goed. Je kuit komt zo ook met het juiste deel tegen het paard te liggen en je tenen zullen niet meer naar buiten wijzen, maar naar voren...

Dit is wel theorie he

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:36

Rocco schreef:
Het klinkt misschien heel vreemd maar een vriendin van mij, die ook haar tene heel erg naar buiten stak, heeft het herel snel geleerd toen ze dacht aan 'hakken naar buiten' in plaats van 'tenen naar binnen'. Misschien werkt het bij jouw ook.


dit moet je wel niet te veel doen anders liggen je benen niet meer om het paard maar geforceerd. door aan te wennen tenen naar binnen heb je maar beperkte vrijheid om dat te doen waardoor de beenligging er niet onder leidt.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:46

schoentje schreef:
Je hoord juist wel druk op je beugels te houden, maar je moet natuurlijk wel een eigen evenwicht hebben. Als je geen druk op je beugels houd, kun je, je hakken niet omlaag doen en raak je, je beugels heel snel kwijt...

naar mijn mening heb se gelijk

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 15:31

dank je fairy!
spoekie, jij zegt dat je moet lichtrijden met je knieen, maar je doet niet knijpen en je laat je ook niet omhoog gooien door je paard. Hoe kom jij dan in hemelsnaam met je billen uit het zadel? toch met je beugels dus.
Verder, als je veel uren maakt op een paard, is het niet vol te houden op die manier. Dan krijg je namelijk erg veel spierpijn in je bovenbenen...

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:36

ik heb trouwens vandaag nog een tip gekregen om je tenen naar binnen te doen....na het opstappen je onderbeen naar achter doen dan je bovenbeen goed neerleggen en dan je onderbeen netjes tegen het paard..


p.s. voor schoentje: ik zeg ook niet dat het te doen is maar zo meot het eigenlijk wel..bovendien gooit je paard niet voor niets op zo "gooit" hij je dus een beetje omhoog vanwege dat opgooien......de rest hoor je met je knieen te doen......tenminste zo is dat mij vertelt...en zo zeggen erg veel mensen het met veel ervaring.......(o.a. mensen die les geven)

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 19:40

Ik heb geleerd datje nooit met je knieën mag knijpen... Ze moeten aan het zadel liggen, maar knijpen mag niet... Bij lichtrijden laat je je door je paard omhoog gooien, je moet niet actief gaan staan en zitten, maar je laat je door de bewegingen van het paard leiden. Op die manier kost lichtrijden helemaal geen energie...
Maar goed, heb nog steeds niet gereden sinds die keer dat ik dit topic geplaatst had, dus ik heb het nog niet kunnen uitproberen...

discovery
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:26

ha spoekie, schoentje is een van die mensen met veel ervaring. En een die " (o.a. ook veel les geeft )" en daar haar papieren voor heeft gehaald.
Volgens mij heb se echt gelijk.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:15

spoekie schreef:
p.s. voor schoentje: ik zeg ook niet dat het te doen is maar zo meot het eigenlijk wel..bovendien gooit je paard niet voor niets op zo "gooit" hij je dus een beetje omhoog vanwege dat opgooien......de rest hoor je met je knieen te doen......tenminste zo is dat mij vertelt...en zo zeggen erg veel mensen het met veel ervaring.......(o.a. mensen die les geven)


hmm...wij verschillen toch HEEL erg van mening. je mag NOOIT en te NIMMER (behalve als het het enigste redmiddel is om te blijven zitten) klemmen met je knieën. je moet een onafhankelijke zit hebben en ontspannen zitten. zit jij ontspannen als je knijpt? mensen kunnen veel zeggen. als iedereen zegt de lucht is groen, geloof je het dan ook? en iemand die les geeft hoeft het niet direct goed te hebben. een mens is een mens.