zou ik al gaan of nog 2 weekjes wachten??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaBiNa_S

zou ik al gaan of nog 2 weekjes wachten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 18:42

Hee,

ik verzorg sinds een paar weekjes susanne een 4 jarige welsh merrie. ze is slecht behandeld vroeger en heel bang. ze draaide eerder de kont naar jetoe liet zich niet vangen enz. u heb ik haar al een paar x gereden onder goede begeleiding. we rijden in de binnenbak bij de ponyclub waar ik nu met een andere pony rijd en je kan daar ook gewoon in de binnenbak rijden zonder les. ze heeft ook al wat vertrouwen in mij! :D alles gaat stukken beter en ik zou volgende week met haar al naar de ponyclub gaan en dan daar dus ook lessen! Maar afgelopen woensag wou ik aanspringen in de galop. ze ging steeds harde racen en ging recht op de muur af. ze luisterde toen echt niet meer en ging gewoon door. ze stoptte en in viel op me kont en met me hoofd tegen de muur van de binnenbak. nu is de vraag: Zouden jullie volgende week al met haar naar de ponyclub gaan? ze doet dat alleen als je wil aansprignen in de galop. in de draf/stap is ze super braaf en ze loopt dat ook gewoon aan de teugel. ik eb ok al een andere x o haar gegallopeerd en toen deed ze ``normaal`` en ging er niet vandoor. dit deed ze ook met de dochter van de eigenaar , en die viel er af en durft er niet meer op. k ben er wel gelijk weer op gegaan. ik kan ook gewoon naar de les gaan en dan niet galloperen? ik ga haar morgen weer rijden en ben benieuwd hoe ze doet. ze heeft iig wel vertrouwen in me . als ze in de wei staat laat ze zich alleen door mij aaien . en heel soms door anderen maa meestal niet. als ik aankomende les niet ga oet ik nog een week wachten want dan is er springles en dat lijkt me niet zoon goed idee want ze heeft nog maar 1 x in de leven een springbalkje gezien :P en nu rijdt k er met een shetje blacky :D *D maar daar wordt ik te groot voor |( ;( :( Dus , Zouden jullie aankomende woensdag al naar de ponyclub gaan?

Groetjes

nolanlover

Re: zou ik al gaan of nog 2 weekjes wachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:43

k zou nog niet naar de springles gaan, probeer eerst eens naar de dressuurles te gaan, misschien kunnen ze je daar ook helpen met je probleem! succes

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 18:47

nolanlover schreef:
k zou nog niet naar de springles gaan, probeer eerst eens naar de dressuurles te gaan, misschien kunnen ze je daar ook helpen met je probleem! succes

Jaa, ik zij ook: nog niet naar springles.. maar wel naar dressuur?? al a.s woe.?

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:50

als jij denkt dat je pony er al aan toe is, en jij denkt dat les jullie zou kunnen helpen om verder te komen zou ik dat wel doen!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 18:54

nolanlover schreef:
als jij denkt dat je pony er al aan toe is, en jij denkt dat les jullie zou kunnen helpen om verder te komen zou ik dat wel doen!

dat is dus mijn probleem en ik vraag of jullie het zouden doen ;)

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:09

k denk dat jij dat zelf moet beslissen, wij kennen de pony niet zoals jij die kent

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 19:13

nolanlover schreef:
k denk dat jij dat zelf moet beslissen, wij kennen de pony niet zoals jij die kent

Ik heb hier niks aan.. |( ik heb toch gezegt wat ze doet en vedder braaf is. zou jij gaan of niet?

loraine_rz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:49

Ik weet niet precies wat een 'ponyclub' inhoud. Ik neem aan iets in de vorm van een manege les? Zo ja zou ik nog niet gaan. Ik zou eerst wat prive lesjes nemen. Maar dan zeg ik ook weer aan de andere kant, kan je beter prive lessen blijven nemen. In een manege les is er hoe dan ook minder aandacht voor je dan in een prive les.

Kortom ik zou dus niet naar de 'ponyclub' / 'manegeles' gaan en lekker prive les nemen;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:24

Ik zou idd eerst privéles nemen zodat je haar goed leert te 'houden'
En als het goed gaat dan pas naar de ponyclub gaan
Succes nog verder

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:27

tja de ponyclub is er ook om je wat te leren, hebben ze 2 bakken of 1 bak?
als het niet gaat kan je altijd stoppen, en gewoon galop overslaan, verder is het voor haar geen andere omgeving gezien je daar nu ook al rijd. er zijn alleen mensen die je kunnen helpen.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:32

nameless: ze hebben 1 binnen bak buiten een gras veld en ene buiten bak.

corientjuhh: van wie dan?

loraine: hmm... je krijgt est veel andacht we hebben ma een groep van 4.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:34

Weet niet
Misschien van degene die je ook les geeft in een groep

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:39

het kan ook dat het paardje in een groepsles juist veel rustiger is, omdat ie 'vriendjes' om zich heen heeft... ik zou het allereerst met de eigenaar bespreken want die heeft uiteindelijk toch ook een grote verantwoordelijkheid...

succes ;)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:44

marrlinde schreef:
het kan ook dat het paardje in een groepsles juist veel rustiger is, omdat ie 'vriendjes' om zich heen heeft... ik zou het allereerst met de eigenaar bespreken want die heeft uiteindelijk toch ook een grote verantwoordelijkheid...

succes ;)

Ik denk ook susu kennende dat ze wat rustiger is dan.. miss gewoon proberen en als het niet gaat gwn stoppen??

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:19

de instructrice inlichten hoe het zit en gewoon proberen denk ik, het moet er toch een keer van komen en dan zie je wel hoe je pony reageerd ;)

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:43

Gewoon gaan natuurlijk, das leuker in zo'n groep.
Maar inderdaat ik zou als ik jou was er ook een paar privélesjes bijnemen, de instructeur die in de ponyclub les geeft geeft mssn ook privéles en normaal gezien heb je daar echt veel meer aan, dan zoeken ze echt de zwakke plekken en wordt er daar dan op geoefend.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:12

Misschien een prive-les met 2 andere pony's erbij... Dan is er voldoende aandacht en rust in de les. En dan kun je eerst ook meer aandacht geven aan stap, draf en controle etc.
Het hangt natuurlijk ook af van de grootte en niveau van de groep op de ponyclub. Vooraf overleg met instructrice lijkt me heel verstandig.
Ik zou in ieder geval niet naar de springles gaan. Dan worden de meeste pony's wat drukker en enthousiaster en gezien dat je je pony nog niet kunt controleren, is dat niet de veiligste situatie.
Succes, geduld en moed gewenst.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 08:45

Okee, bedankt voor de tips!! ik ga zo weer rijden .. eens kijken hoe ze doet. en met e eigenaar overleggen en de vrouw die helpt. zij geeft mij ook een soort prive les maar dan gratis. ik ga hun voorstellen: Proberen, als het niet gaat stoppen. k zou wel plaatsen als de beslissing is genomen;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 08:58

Als ik jou was, zou ik eerst meer een band op bouwen met de pony. Je beschrijft haar verleden, dat is niet niks hoor!

IK weet niet hoe oud de pony is, maar als het een jonge pony is die niet goed is door gereden, dan zal ik nog wachten met zo veel nieuwe dingen. Eerst aan het vertrouwen werken, dan pas uitbreiden ;)

tip: zorg voor voldoende afwisseling, is ook erg goed voor jullie band!

succes!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 13:46

yes Yes Yess!! *\o/*

Het rijden ging zoooo super goed! :D ik heb haar nu veel meer onder controle. eerst draafde ze altijd heel snel en zoo, en dan weer zachter.. dat was heel gespannen en ze had moeite om op het zelfde tempo te blijven. Vandaag was ze heel ontspannen!! *D ze liep lekker rusig op een tempo en ze reedt 100x fijner! :)) hebbne de overgangen ook heel veel gereden. we hebben ook balkjes gelopen voor de 2dex in de leven :P en daarna 2 balkjes tegen elkaar aan.. dat akn ze ook .. we gaan maandag weer rijden, dan een klein sprongetje!! *D en Woensdag gaan we niet vrijrijden.. MAAR `SAVOND LESSEN IN DE GROEP *\o/* :)) :j :)) *D Dus woensdag naar les!! maar dan gaan we niet galloperen :+ ENGELTJE: Onze band is al heel goed, ze vetrouwt MIJ juist ;)

RickenDennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 02:07

Hoe gallopeert ze aan de longe? Waarom probeer je dat niet eens een keer?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 04:47

Klinkt eerder als een rugprobleem idd.

In de galop word er de meeste beweging van de rug verlangd, en als paard of pony dus enorm bokt met galoperen zit er vaak een rugprobleem ...

Dus eerst zadelmaker laten komen, zadel aan laten passen en evt fysio erbij om het probleem te localiseren.

En verder zou ik een goede instructie in de hand nemen.
Van clublessen moet je niet teveel verwachten..

Je hebt veel meer aan een goede ervaren priveinstructie.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 05:57

Fijn dat het weer beter gaat!
Succes op clubles, ik zou ook gewoon gaan en zien wat er van komt. Op de ponyclub zijn ze ook wel wat gewend bij pony's die voor de eerste keer komen. Je pony is pas vier dus dat komt echt wel goed.

Beetje een vooroordeel dat clubles niet goed zou zijn. Het meisje zegt net dat ze maar met zijn vieren les hebben dus dat er wel aandacht gaat zijn. Ik ken menige dure priveinstructeur die hoog in de sport zit die een rijvereniging begeleid onder het motto: de jeugd heeft de toekomst.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:35

Hoezo rugpijn?:O Het ging super goed en liep de hele tijd aan de teugel! ben trots op me meisie!