Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
juleke schreef:Is het mogelijk om het paard gewoon even een tijdje met rust te laten? Daarmee bedoel ik hem in de wei laten, aandacht geven door hem te poetsen of gewoon met hem bezig zijn maar tijdelijk even niet met hem te werken.
Misschien is hij gewoon zo afgestompt dat hij er helemaal geen zin meer in heeft. Een rustperiode waarin hij wel aandacht krijgt zonder te moeten werken kan hem misschien weer meer vertrouwen geven waardoor hij daarna weer wel wat werklust krijgt.
randalinpony schreef:Of is er geen merrie waar hij bij in de weide kan, zodat hij daar op kan leunen en misschien wel bij haar wil blijven, zodat hij weer kan leren voorwaarts lopen.
juleke schreef:Is het mogelijk om het paard gewoon even een tijdje met rust te laten? Daarmee bedoel ik hem in de wei laten, aandacht geven door hem te poetsen of gewoon met hem bezig zijn maar tijdelijk even niet met hem te werken.
Misschien is hij gewoon zo afgestompt dat hij er helemaal geen zin meer in heeft. Een rustperiode waarin hij wel aandacht krijgt zonder te moeten werken kan hem misschien weer meer vertrouwen geven waardoor hij daarna weer wel wat werklust krijgt.
Sizzle schreef:juleke schreef:Is het mogelijk om het paard gewoon even een tijdje met rust te laten? Daarmee bedoel ik hem in de wei laten, aandacht geven door hem te poetsen of gewoon met hem bezig zijn maar tijdelijk even niet met hem te werken.
Dit helpt zelden. Paarden vergeten niet.
Als een paard goed gereden is kun je rustig na 6 jaar zonder problemen wegrijden, maar omgekeerd werkt dat helaas ook.