Contact weg onder sprong

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bopje

Contact weg onder sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 09:52

Hee allemaal,,

als ik een sprong neem met mijn pony,,
laat ik de teugels zeg maar los,,
hiermee bedoel ik niet dat ik ze echt loslaat ofzo :P
nee,, ik bedoel ermee dat er geen contact meer is tussen paard en ruiter onder de sprong,,
ervoor en erna wel gelukkig ;)
Wat kan ik er tegen doen?

even een tekening voor het beeld en oke,, het is niet de mooiste tekening :P maar dit gebeurt er dus met de teugels:

Afbeelding

Bopje

Re: Contact weg onder sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 10:23

als ik het plaatje iets duidelijker moet maken zeg het maar :P

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:30

haha, leuke tekening. Maar ik snap wat je bedoeld.

Het is goed dat je meegeeft boven de sprong, want je zit je paard in elk geval niet in de weg!
Maar dan de waslijntjes... krijg je springles? Misschien is het een mogelijkheid om aan je instructeur/instructrice te vragen op welk punt je je handen ong. houd boven de sprong. als jij voor jezelf voorlopig een punt in het oog houd waar je je handen wél zou moeten houden, verdwijnen de waslijntjes (denk ik) vanzelf.

Het ligt natuurlijk wel aan de sprong, bij de ene zal hij zich meer strekken als bij de ander. Maar dan heb je voorlopig wel een richtlijn (bijv 10 cm voor het zadel) snap je wat ik bedoel? Ik ben geen springer dus meer advies kan ik je eigenlijk niet geven :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:38

Beter dat dan andersom. :)
Overigens heb ik me die gewoonte ook eens aangeleerd en kreeg het niet meer afgeleerd. Daarna nog veel paarden zo gesprongen en geen enkele problemen mee gehad.
Dit omdat je wel voor en na de sprong contact hebt. op de sprong regel je toch niets meer met de hand. :)

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:35

volgens mij is het niet erg hoor:) je kan je paard beter wat teveel ruimte geven dan te weinig.