sloom!! paard 25 normaal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 17:46

ze ziet er inderdaad jong uit maar toch vind ik persoonlijk 25 jaar wel een goeie reden om sloom te lopen. en dat ze nat hooi krijgt is waarschijnlijk ivm last aan de luchtwegen door de stof die van droog hooi afkomt

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 21:10

Okkie1 schreef:
ze ziet er inderdaad jong uit maar toch vind ik persoonlijk 25 jaar wel een goeie reden om sloom te lopen. en dat ze nat hooi krijgt is waarschijnlijk ivm last aan de luchtwegen door de stof die van droog hooi afkomt


jah precies het is idd door t stof ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 00:34

kattebeest schreef:
amon, liep op z'n 30e nog keurig iedere dag.


Om nou een paard te noemen die ooit Gp gelopen heeft ,en dan aan te geven dat het wel moet kunnen vind ik wat vreemd. Zet dat dier lekker in de wei, ga er een buitenritje stapvoets mee maken. Maar laat dat dier met rust, die heeft nu zijn pensioen toch wel verdient?

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:53

wij hebben bij ons een paar paardjes staan, die van mij is de jongste onder het zadel, 5, bijna 6, heeft een zoon van bijna 2. verder staan er alleen maar oudere paardjes. de gene na mijn pony is 13 die daarna 24 (super sport carriere achter zich, Z springen Z dresuur en Z samengesteld) en de moeder van mijn pony word 30... en allemaal word er nog gewoon flink op gereden. die van 30 is zoo ontzettend snel!!!! dat houd je niet voor mogelijk. de laatste tijd ziet dr wel wat minder uit. maar het is en blijft een mooi paardje.. (en een super fok merrie heeft vele nakomelingen gehad, die van mij was de laaste)
wat ik hier mee wil zeggen, dat oudere paardjes niet met pensioen hoeven als ze bijvoorbeeld 25 zijn. maar gewoon nog flink kunnen werken! natuurlijk niet als vroeger, maar een beetje werk kan toch geen kwaad? lekker in het bos??

groetjes Eline

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 15:28

nog ff ik heb dr zeker niets op tegen om een paardje met pensioen te doen. maar gewoon recreatief(doen we allemaal) rijden kan toch geen kwaad?
groetjes

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:11

Sorry dat ik me er ook nog even mee kom bemoeien, maar lijkt het je wel zo verstandig om met een paard van 25 regelmatig te springen???????
Doe toch lekker rustig aan. Als ze er zelf nog zo'n zin in zou hebben, dan zou ze echt niet zo sloom zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 00:07

GillyZidane schreef:
nog ff ik heb dr zeker niets op tegen om een paardje met pensioen te doen. maar gewoon recreatief(doen we allemaal) rijden kan toch geen kwaad?
groetjes


een bosritje in stap kan heus geen kwaad. Maar ik zal jou een flink aan het werk zetten als je achter in de 70 bent.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 17:12

Mikkie schreef:
Sorry dat ik me er ook nog even mee kom bemoeien, maar lijkt het je wel zo verstandig om met een paard van 25 regelmatig te springen???????
Doe toch lekker rustig aan. Als ze er zelf nog zo'n zin in zou hebben, dan zou ze echt niet zo sloom zijn.


ze is met het springen super snel en ze is nog in topconditie.. de eigenaar is ned. kampioen dus die zou t egt wel goed weten

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:42

omdat die ruiter ned. kampioen is geweest is hij nog niet almachtig en alwetend.