Hulp/advies nodig over inbuigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Hulp/advies nodig over inbuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 17:14

Hallo allemaal,

Mijn paard heeft altijd veel moeite met inbuigen. Hij kant het wel maar hij als ik een volte maak wil hij zijn benen niet onder de massa zetten, dus zijn achterhand er niet goed onder. Ik vind dit best lastig om op te lossen. Wie weet hoe ik dit zou kunnen verbeteren? Ik wil alles leren dus als iemand advies heeft graag!


[edit]titel aangepast en wat smilies weggehaald[/edit]

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:11

heeft ie dit altijd gehad? doet ie het ook bij bvb je instructeur?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 20:16

binnenbeen er goed aanhouden en tegen de buitenteugel 'aanrijden' het een beetje opsluiten en toch voorwaarts voor het been houden. veel voltes, wendingen en overgangen. verder veel voorwaarts neerwaarts rijden. begin hiermee en eindig hiermee.

door het vwnw is hij verplicht zijn achterhand eronder te zetten en tegelijk zijn rug en schouder spieren elastisch en ontspannen te maken. hij leert zo ook zichzelf 'te dragen' dus op zijn eigen benen lopen. zodat hij niet op de voorhand of op jou teugels gaat hangen.

door de overgangen wordt je paard goed voor het been en kan jij hem makkelijker nageefelijk rijden.

door de wendingen en vele voltes buigt je paard zowel linksom als rechtsom makkelijker in en loopt hij op 2 handen gelijk.

ook helpt schouderbinnenwaarts heel goed.

succes, en laat je even horen of het werkt

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 19:03

heeyz

thanx voor de adviezen. Ja hij heeft altijd moeite gehad met inbuigen ook bij anderen. Ik laat het horen als er verbetering in zit

groetjes Geriette

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:07

Wat bij mij ook goed werkte was bijvoorbeeld in galop, de fijnste gang voor mij, op de lange zijde een beetje naar buiten buigen en dan weer een beetje schoudervoor naar binnen buigen. Hoeft niet snel van links naar rechts te gaan.