Ik rij een paardje van 4 jaar (bijna 5) die nu op dit moment vrij goed loopt, enkel bij het voorwaarts neerwaarts zakt hij niet volledig (heeft van nature een fiere houding) en hij heeft na veel opzoekwerk nog al wat LATERALE SCHEEFHEID naar links.
Nu zou ik graag wat advies of oefeningen krijgen of weten hoe je dit kan oplossen/ verbeteren.
omdat hij zichzelf niet goed loslaat bij voorwaarts neerwaarts hij zakt maar niet volledig en
hij het bit op de linkerhand loslaat (doe ik nu door alleen met de buitenteugel te rijden) omdat hij constante binnenstelling heeft en echt redelijk fel laat ik deze teugel doorhangen. maar hij zou tegen het hout oplopen dus moet ik hem soms omstellen en dan houd hij zijn hoofd van eigen lang naar binnen links dus.
En rechtsom gaat heel goed loopt fijn op zijn teugels (buitenteugel) enkel durft hij zijn hoofdje dan soms kantelen.
Nu is hij heel los in de mond en mag je niet veel vast hebben want als je je teugels volledig loslaat lijkt hij aan de teugel te lopen maar dat is zijn eigen bouw. (daarom kan ik hem ook weer niet goed laten zakken)
als ik constant op de rechterhand rij en daar voltes oefen moet ik wel zeggen dat de linkerhand ook weer beter gaat alleen loopt hij door mijn buitenhand soms heen, daar bedoel ik mee op de linkerhand wil ik bv afdraaien omdat het een jonge is help ik met de teugel maar dan zit hij met zijn kop tegen mijn zadel aan en toch heb ik mijn buitenbeen erbij.
Dus zou ik graag wat oefeningen weten om het recht te richten.
hier het paard in questie.