Aan de teugel, opnieuw jullie mening (foto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Aan de teugel, opnieuw jullie mening (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 15:56

Okey, een paar weekjes terug heb ik dus foto's hier geplaatst en gevraagd naar jullie mening... Die waren niet zo goed, maar het was ook niet echt een goed moment (na de rit, geen zin meer, niet voorwaarts etc)
[RT] Aan de teugel, benieuwd naar jullie mening (foto)

Maar nu heeft fleury afgelopen zaterdag foto's gemaakt aan het begin van de les.. In de paddock, persoonlijk vind ik dit er een stuk beter uitzien... alleen loopt ze uiteraard iets te diep. Ze was op dit moment wel lekker voorwaarts en aan het been, ze volgde mijn hand goed, en liep ook lekker ontspannen...

Helaas is de foto wat vaag, maar graag jullie oordeel....

Afbeelding

Afbeelding

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


crina
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:11

het ziet er al wel beter uit, maar probeer haar je hand te laten volgen zodat ze haar neusje /hals iets langer maakt.
groetjes carina
en op een foto is het erg moeilijk te zien, waarom vraag je het niet gewoon aan iemand bij je op de manege?of iemand die er wat verstand van heeft als jij er op zit en dan krijg je gelijk het goede antwoord.

je moet niet te veel willen, geduld brengt je erg ver.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:18

Het ziet er opzich wel goed uit, maar een klein beetje op de voorhand nog.
En zoals je zelf al aangeeft loopt ze iets achter de loodlijn.
Maar is moeilijk zo op de foto te beoordelen.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:19

Het paard is wel rond in de nek, niet in de hals. Hij loopt dus wel zogeheten in de krul, maar is niet nageeflijk. Is moeilijkk te zien, maar het paard mag ook wat meer dalen in het kruis/spronggewricht meer buigen/achterbeen meer onder laten treden. Maar dat is natuurlijk niet 1,2,3 te rijden. Ik zeg alleen wat ik uit deze foto kan opmaken.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 16:39

crina schreef:
waarom vraag je het niet gewoon aan iemand bij je op de manege?of iemand die er wat verstand van heeft als jij er op zit en dan krijg je gelijk het goede antwoord.


Oh dat doe ik ook, vooral mijn instructeur is ook erg positief. Maar ik ben ook gewoon benieuwd naar jullie mening, niks mis mee toch?? Je moet er namelijk wel bij bedenken, dat Dundee een manege pony is. Ik rijd haar maar eens per week, en naast mij berijden nog vele andere haar...

Wat ik in 1 les heb bereikt ben ik de les erop al weer verloren, doordat ik volgens mij de enige ben die dundee aan de teugel probeerd te rijden...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:21

[quote="Tyrza"]Het paard is wel rond in de nek, niet in de hals. quote]
ja, dat zie ik ook.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:27

Ik zou je handen wat hoger houden.
Dat er meer een knik in je arm zit.

Brabantse Fries ;)

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:58

ReBaTi schreef:
Ik zou je handen wat hoger houden.
Dat er meer een knik in je arm zit.


Ja en dan?
Het lijkt me dat ze aan dit soort opmerkingen weinig heeft. Ze vraagt of er al verbetering in het met aanleuning rijden zit. Dit vind ik een nogal loze opmerking.

Niet bedoeld om je aan te vallen verder

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:05

Rebati heeft wel gelijk. Je onderarmen moeten het verlengde van de teugels zijn.

Ook bekend als Kim20!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:10

Ben ik het niet mee eens. Tuurlijk is dat waar je handen uiteindelijk horen te zijn. Maar als dit helpt je paard te ontspannen maakt het niet uit vind ik.

Mij word juist geleerd om handen eerst laag te houden voor rond en laag, dan voor oprichten wat hoger en als dat allemaal goed is handen op de plek waar ze horen.

Maar we gaan nogal offtopic geloof ik. Wat ik bedoelde, als je iets zegt probeer dan uit te leggen waarom, verklaar jezelf, pas dan kan je van elkaar leren.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:53

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik zie het plaatje en dan zie ik dingen die ik mooi en minder mooi vind. En we gaan idd heeeel erg off topic.

Ook bekend als Kim20!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:08

Dit ziet er al beter uit dan de vorige foto's Je paard lijkt minder in de krul getrokken. Wel loopt ze te diep, maar er zit zeker vooruitgang in. Ga zo door, en dan zal het vanzelf goed komen!!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 22:24

ReBaTi schreef:
Ik zou je handen wat hoger houden.
Dat er meer een knik in je arm zit.


De knik in de arm heb je misschien wel gelijk in, maar voor zover mij verteld is vereist hogere handen van de pony ook een hogere oprichting. Ik denk niet dat Dundee deze oprichting echt aankan. Misschien wel voor een paar minuten, maar niet voor een heel uur. Zoals ik al zei, ze hoeft maar 1 uur per week aan de teugel te lopen... Tuurlijk moet ik daar in een heel uur naartoe werken, dit waren alleen wel foto's helemaal aan het begin van een uur rijden. Tijdens een les heb ik niet echt de mogelijkheid foto's te maken....

Bedankt voor de reacties, ik ben uiteraard naar meer meningen benieuwd....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:48

Ik denk dat Dun nog wel wat lager mag en dus meer ontspannen. Maar ik moet erbij zeggen dat ik lager adviseer omdat ik het zelf zo gewend ben. Tuurlijk kan het ook op andere manieren.

Enne nog een tip: wil je zelf controleren of hij echt nageefelijk is, ontspan je handen en voel/kijk wat er gebeurt. Volgt hij je handen? Dan is het goed.
Tuurlijk is het in het begin maar een cm ofzo en zal het maar een pas duren. Dan ben je iig goed op weg!

Verder mijn tip, tuurlijk is het leuk om eens wat anders te leren, maar focus niet heel veel hierop en geniet van het rijden! Dat is minstens net zo belangrijk!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:19

Tipje doe je beugels langer en zorg dat je 1 een rechte lijn zit van de kuiten naar je rug en hoofd! Lachen

Verder vind ik het al veel netter uitzien, veel meer ontspannen.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 23:22

In het andere topic ging het ook al over mijn beugels.. maar dat maakt niet, op deze foto is het niet echt duidelijk, maar het zadel van Dundee is een springgericht veelzijdigheids zadel. Dit betekend dat de kniewrong vrijhoog zit. Voor mijn geviel zitten de beugels dus ook goed, zodra ik die langer ga maken zitten mijn benen niet meer op de juiste plaats en kan ik ze niet meer stil houden, gevolg, mijn benen gaan klapperen.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:56

Antoinette schreef:

Enne nog een tip: wil je zelf controleren of hij echt nageefelijk is, ontspan je handen en voel/kijk wat er gebeurt. Volgt hij je handen? Dan is het goed.

Hoe bedoel je dit, je moet je handen toch ontspannen houden (iig als je paard nageeflijk is)?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 00:01

Lieke"]
[quote="Antoinette schreef:

Enne nog een tip: wil je zelf controleren of hij echt nageefelijk is, ontspan je handen en voel/kijk wat er gebeurt. Volgt hij je handen? Dan is het goed.

Hoe bedoel je dit, je moet je handen toch ontspannen houden (iig als je paard nageeflijk is)?
[/quote]

Ze beodelt denk ik iets meer teugel geven. Ontspannen doe je idd al. (al het goed is hoor Knipoog )

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 12:20

Antoinette"]
[quote="ReBaTi schreef:
Ik zou je handen wat hoger houden.
Dat er meer een knik in je arm zit.


Ja en dan?
Het lijkt me dat ze aan dit soort opmerkingen weinig heeft. Ze vraagt of er al verbetering in het met aanleuning rijden zit. Dit vind ik een nogal loze opmerking.

Niet bedoeld om je aan te vallen verder
[/quote]

Nou uhm.. sorry hoor Verward Lips are sealed

Brabantse Fries ;)

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:22

Nog even voor de duidelijkheid mijn manier. Ik zeg dus niet dat het DE manier is. Ik geef druk en als het paard ontspant ontspan ik mijn handen ook. En vervolgens kan je iets uitschuiven, handen naar voren maar wel contact houden.

Als je paard dan zakt, hals gaat strekken is het goed. Is het zo een beetje duidelijk? Lachen

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 16:39

Tyrza schreef:
Het paard is wel rond in de nek, niet in de hals.


Nog even een vraagje, je zegt dat Dundee dus wel rond is in de nek, maar niet in de hals. Dit snap ik nog wel, maar hoe kan ik dit oplossen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze ook rond word in de hals. WAnt ik dacht juist dat het gedeelte voor bij de nek tijdens het aan de teugel rijden het hoogste punt moest zijn?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:41

Ja, jij wilt 'm meteen oprichten. Je kan 'm beter eerst ontspannen naar beneden laten lopen. Dus dat ie ook rond wordt in zn hals, en als ie daar ontspannen loopt, kan je 'm op gaan richten. Zodat ie recht op de loodlijn loopt.

*geen onderschrift*

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 16:45

Voor zover ik weet ben ik nog LANG niet bezig met oprichten, volgens mij kan Dundee die oprichting in haar nek niet eens aan. Ik ben echt alleen nog maar bezig met ontspannen, voorwaarts rond etc.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:49

LMsWinnetou schreef:
Ja, jij wilt 'm meteen oprichten. Je kan 'm beter eerst ontspannen naar beneden laten lopen. Dus dat ie ook rond wordt in zn hals, en als ie daar ontspannen loopt, kan je 'm op gaan richten. Zodat ie recht op de loodlijn loopt.


idd is pas bij het oprichten vlak achter de oren het hoogste punt. Dus daar moet je nog niet op letten.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 17:18

oh zo, nu snap ik hem, maar op zich was ik daar ook nog niet echt mee bezig hoor, maar iemand begon over de hals en begreep niet echt wat daar mee bedoeld word...

Maar hoe zorg ik er dan voor dat Dundee ook rond word in de hals, want daar heb ik dus nog steeds geen antwoord op??

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers

cron