Hele en halve ophouding.

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

moniquelucky

Hele en halve ophouding.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 20:44

Wat is precies het verschil, wie kan dat goed uitleggen, ik weet hoe ik het moet doen, maar niet hoe ik het goed moet uileggen aan anderen, wie helpt mij opweg??? Alvast bedankt, Monique.

Mijn lieve fjord: Bjorn-Vjem M2 KNHS, lange wedstrijdstop. Frieda is de pony van Odin, mijn lieve zoontje van 8.
- 6 kilo, nog zeker 8 kilo minimaal te gaan en dit keer gaat het lukken!!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:36

Hele ophouding is overgang van bv draf naar stap, halve is net doen of je gaat stappen maar op het allerlaatste moment voordat je paard daadwerkelijk gaat stappen weer voorwaarts rijden. Beetje sumiere uitleg maar hier komt het wel op neer....

favoriet tijdverdrijf overdrijven is ook een vak
hoe sloop je een crosshindernis... nou zo dus
Gaat een ruiter naar de kapper; komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:50

halve ophouding is tot je een reactie voelt, bijvoorbeeld voor tempowisselingen binnen een gang (en in een boek van me staat dat je het ook kan gebruiken voordat je een oefening gaat vragen). Hele ophouding si om tussen de gangen te shcakelen.
Volgens mij dan...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

labje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:40

Volgens het boekje is een halve ophouding het opvangen van impuls door je hand even te sluiten (inderdaad om bv. een nieuwe oefening in te leiden ). Een hele ophouding is iets meer, daarbij sluit je je hand om in een lagere gang over te gaan, of zelfs halt te houden.

M2+1 en volop in training
Z1+7 en helaas kreupel...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie