mijn paard zit links helemaal vast en nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 20:17

maar mensen ik ga me paard niet naar een africhtings stal brengen alleen maar omdat hij links of rechts wat het ook wezen mag vast zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 20:39

Ikzeidegek schreef:
Niet dat ik nou wil mierenneuken... maar om het even duidelijk te krijgen... je paard zit dus niet lins vast maar rechts...

Een paard dat linksom niet wil inbuigen zit rechts vast. Want om links in te buigen moeten de spieren aan de rechterkant langer worden, omdat die verkort zijn (vast zitten) gaat dat niet.

Het enige dat helpt zijn gymnastische oefeningen, met nadruk op linker wendingen en voltes.
Waar je mee kunt beginnen is 'wortelgym' Neem een wortel en en hou die terwijl je naast hem staat eerst 'zadelknie' hoogte, en dat ongeveer een halfe meter van zijn lijf af. Kan hij die makkelijk pakken, hou je de wortel wat dichter naar zijn lijf. Uiteindelijk moet hij de wortel van zijn heupbeen kunnen pakken, zonder opzij te stappen. Langzaam opbouwen, het is een leuk spelletje en hij rekt zijn rechterzij zonder dwang, overbelasting is hierdoor niet mogelijk.
Eindig met een wortel tusen zijn voorbenen, zodat hij zijn rug moet krommen om heb te pakken. Als hij hij de wortels niet meteen kan pakken, geeft niet, elke dag een stukje verder.

Fysio voor het te laat is en spieren echt verharden is geen overbodige luze...


Dat hij rechts vastzit geef ik je gelijk in. Maar die oefening die je geeft help alleen voor de hals, en daar zit het probleem helemaal niet. Paard wil geen lengte buiging aannemen. En dat komt omdat hij een achterbeen minder doortreed dan de andere. Dus het probleem zit in het achterbeen. Je zult zien als je erachter staat dat hij een achterbeen naast de massa plaatst. En daar moet je op trainen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 20:41

Het lijkt mij anders wel een goed idee. Ik krijg niet de indruk dat jullie dit zelf op kunnen lossen eerlijk gezegd...
En die grapjes met longeren zou ik ook maar eens proberen af te leren. Dat soort dingen lopen een keer verkeerd af...Huilen

Maar als je hem niet weg wilt brengen, neem dan iig les of laat je verzorgster lessen!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 20:42

hoe moet ik daar aan werken enig idee want hij neem dus heel zijn achterhand niet mee ik heb een gehoord dat je dat met longeren kan aan leren maar of het werkt

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 20:44

dat omkeren bij longeren durft hij niet bij mij te doen maar bij me verzorgster doet hij het in elke hoek en over lessen dat vind ik ook niet zo'n slecht idee Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 20:53

Je zou kunnen proberen met een pessoa te longeren, maar als ik dit zo hoor kan je dat beter niet doen, je moet je paardje eerst veel beter opvoeden, ook je bijrijdster moet dat doen, want het is wel een hengst en als ik het zo hoor gedraagt hij zich er ook naar..
Neem les voor je verzorgster of mieter haar eruit en zoek iemand anders, en dat hij dan niet iedere dag loopt is geen schande hoor..je paardje is pas 3 jaar oud, als hij 2 of 3 keer per week loopt is het zat!!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 20:56

nou ik longeer hem iedere dag een uur met longeersingel en als hij gelk heeft komt de verzorgster 3x per week rijden ik weet wel dat ik een k*t verzorgster heb maar ja probeer maar eens een nieuwe te vinden en ik d8 deze zal wel goed zijn want ze rijdt L maar het is er inderdaad niet van af te lezen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:16

Het niveau wat ze op wedstrijden rijden zegt mij echt helemaal niks, ik ken mensen die helemaal niks rijden, maar die 10 keer beter rijden dan mensen die in de M rijden..
dus dat niveau zegt mij niks..
maar iedere dag een uur longeren???
een 3 jarige
ik ben nu bezig met een 4 jarige hengst die longeer ik 3 keer in de week hooguit 20 minuten..
maar dat is meestal nog veel
ga er binnenkort een zadel opleggen en dan proberen of ik er eens op kan stappen..
maar jij kan dat niet, dus snap ik dat je iets anders doet..
Maar jij mag niet rijden, dus in feite hou je je paard voor een ander, het gaat mij verder niks aan hoor.
Maar dat uur longeren vind ik persoonlijk erg veel voor een 3 jarige, zeker als hij daarbij ook nog 3 keer in de week wordt gereden..

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 21:19

jah maar dat longeren is gewoon een beetje training van stap draf en dan wer stap ik ga hem heus niet super belasten want daar heb ik geen zin in want ik longeer hem niet in het zweet ofzo hoor

ilona22

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:22

als ik het allemaal zo lees sluit ik me bij de andere aan ik zou hem op een africhtings stal zetten want als ik zo lees gaat het wel allemaal de verkeerde kant op en anders zou ik hem een keer goed door laten checken door een da om uit te sluiten dat het geen andere oorzaak heeft en ik zou absoluut les nemen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:45

Ik zou die verzorgster er heel snel mee laten stoppen. Je paardje is nog heel jong, hij kan beter nog een half jaartje op de wei staan dan dat hij nu compleet verpest wordt.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 16:01

DEZE DISCUSSIE IS GEEINDIGD EN BTW MIJN PAARD GAAT ELKE ZOMER NAAR EEN HENGSTENWEI

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:11

Discussie is kennelijk ten einde, vandaar een slotje op dit topic.