Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Armany schreef:Ik rijd 1x in de week: even los aan de longe of zo in de bak en dan max. 40 min. Met beleren heel veel aandacht besteed aan schriktraining, vertrouwen, wandelen etc. toen onveer 3x in de week met hem bezig geweest. Onlangs heeft hij (kon niet anders vanwege het winterweer en mijn gebroken teen) twee weken rust gehad: alleen lekker poetsen en spelen. Om de bak niet alleen met rijden en leren te associeren, springt hij daar los (helemaal uit zichzelf!!) en speelt hij met de bal ook los in de bak. Ik vrees dat te snel beleren en te hard werken hier niet opgaat. Ben daar zelf ook erg op tegen.
@vudress: daar heb ik op dit moment de middelen niet voor, en ben erg zuinig op Armany. Ik wilde dat eerst wel doen, maar wat ik op div. stallen heb gezien stond mij niet echt aan... (en ben niet bang om hem zelf aan te pakken indien nodig)
Citaat:Ik wilde dat eerst wel doen, maar wat ik op div. stallen heb gezien stond mij niet echt aan..
Vudress schreef:@Armany volgens mij bestaat concequent uit meer dan leren stilstaan. Als je echt concequent was had je allang doorgezet.
Cassidy schreef:Voor de TS: misschien wel handig om onderstaand topic eens door te lezen. Dan snap je misschien wat je allemaal in petto moet hebben als je een paard wilt beleren...
[RT-D] Een paard kan alleen ingereden worden door een professional?