voorwaarts neerwaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:00

Dat kan ik er niet aan af zien ben niet zo'n kenner. Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:38

Lisette schreef:
Volgens mij is het niet de bedoeling met vwnw dat het paard op de voorhand loopt. Bij jouw foto Joyce B lijkt dat wel of ik heb het verkeerd.


Ik heb er nog niet echt veel oog voor, maar hier liep hij wel actief en liep niet te hangen... Ik begin veel lager, maar hier probeerde ik hem meer omhoog te rijden. Aangezien hij heel erg naar voren is gebouwd (lage halsaanzet en lage hals/hoofdhouding en licht overbouwd...) is dat enorm moeilijk voor hem. Hij loopt dus ook nog niet verzameld. Dat niveau hebben wij nog niet Knipoog
We gaan volgend jaar waarschijnlijk onze eerste echte wedstrijdjes rijden (zag het steeds niet zitten met zo'n pony tussen de paarden)

Je kunt zijn manier van lopen dus niet vergelijken met soepele, goedgebouwde wpn-ers, die al verder zijn in de dressuur... Wij zijn maar beginnertjes samen *LOL* Ik hoopte een beetje een idee te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 13:28

joyce B schreef:
Andrew is nooit heel ruim geweest in draf, dus overstappen is er nog niet bij, maar (corrigeer me maar als het niet klopt) volgens mij is dit wel zo ongeveer voorwaarts neerwaarts...

Afbeelding

Het voelt als een elastiek, of inderdaad als die veer die je krijgt als je een zweep krom trekt via de uiteinden. Licht en elastisch.

Hij loopt hier overigens nog vrij hoog, als het aan hem ligt loopt hij met de neus bijna over de grond... ik probeer hem juist weer wat omhoog te rijden... Schijnheilig


Volgens mij mag ie veel ronder bij het voorwaarts neerwaarts. Het lijkt idd net of ie nogal op de voorhand loopt.