Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dat is eigenlijk de handigste manier om het aan te leren, er bewust van zijn en uiteindlijk automatisch herstellen
pebbels75 schreef:rijden met gekruisde teugels, dus je rechterteugel in je linkerhand pakken en andersom dus ook en dit elke dag aan het begin van je werk, na 20 minuten pak je de teugels in de juiste hand en je voelt het verschil.
superwoman schreef:Wat het beste werkt is veel les en een instructrice die er op blijft hameren.
Verder wil buitenstelling ook wel werken als je teveel binnenteugel pakt.
Dus dan maar een tijd je hand alleen maar naar voren en ook op zelf er alleen maar aan blijven denkenm, evt de moeilijke oefeningen even laten voor wat het is.
YentlKG schreef:Hier heb ik ook last van gehad, heel irritand!
Met mijn les werd er alleen maar opgehamerd dat ik mijn linkerhand naar voren moest doen dus echt een waslijntje kreeg. Voor je gevoel is het dan heel tegenstrijdig omdat je graag aan die linkerhand wil prutsenDus dan maar een tijd je hand alleen maar naar voren en ook op zelf er alleen maar aan blijven denkenm, evt de moeilijke oefeningen even laten voor wat het is.
Na de tijd dat je het door hebt kun je weer verder met 2 teugels gelijke druk en vooral veel met je benen hulp geven..
YentlKG schreef:Hier heb ik ook last van gehad, heel irritand!
Met mijn les werd er alleen maar opgehamerd dat ik mijn linkerhand naar voren moest doen dus echt een waslijntje kreeg. Voor je gevoel is het dan heel tegenstrijdig omdat je graag aan die linkerhand wil prutsenDus dan maar een tijd je hand alleen maar naar voren en ook op zelf er alleen maar aan blijven denkenm, evt de moeilijke oefeningen even laten voor wat het is.
Na de tijd dat je het door hebt kun je weer verder met 2 teugels gelijke druk en vooral veel met je benen hulp geven..
brigitta1987 schreef:Waarschijnlijk ben je hierin terecht gekomen omdat je te graag aan de teugel wilde rijden. Hoe los je dat op: de nageeflijkheid even vergeten![]()
Ga terug naar de basis en let alleen op jezelf. Houd op allebei je teugels evenveel druk (alleen contact houden) en houd je handen even hoog en recht op. Dat je paard dan met de neus omhoog loopt is even niet zo boeiend.