Aan de teugel, benieuwd naar jullie mening (foto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 15:34

Loesiejj schreef:
Tja deze had ik even niet gezien.. maar hier vind ik hem eigenlijk wat TE laag lopen hij zit zowat met zijn kop in t zand Clown


Vind ik eignelijk niet. Op deze manier gebruikt ze wel haar rug. En voor een pony waarmee maar 1 uur in de week een poging word gedaan om haar rond te rijden, en dus niet veel rug spieren heeft, is dit helemaal niet slecht. Op deze manier ontwikkeld ze wel de juiste rugspieren. Je hoort toch te beginnen met voorwaarts neerwaarts, en dan opgerichter laten lopen.. Of zie ik dit alles nu zo verkeerd??

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:36

neej shiloh het is moeilijk je paard opgericht te krijgen nadat je um altijd laag rijd.Mijne reed ik ook altijd laag en diep en toen stond op elke compon 'te diep'dus rijd altijd na de oprichting maar wel op de goede manier.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:39

Tuurllijk is het moeilijk je paard/pony weer op te richten. Maar ook dat is te oefenen.
Het gaat (mij) erom dat de pony nu ontspannen is. Dat oprichten komt wel, of niet (het blijft een manege pony). Lachen

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 15:43

Nimmedor schreef:
neej shiloh het is moeilijk je paard opgericht te krijgen nadat je um altijd laag rijd.Mijne reed ik ook altijd laag en diep en toen stond op elke compon 'te diep'dus rijd altijd na de oprichting maar wel op de goede manier.


vind ik niet, Dundee loopt NOOIT! laag, omdat het een manege pony is, en dat ook blijft. Ik ben de enige die een poging doet haar "aan de teugel" te rijden. Dundee heeft dus vrijwel geen spieren in zijn rug zitten. Als ze laag loopt kweekt ze deze spieren wel. Als ik haar meteen opgericht rijd, als je het zo al kan noemen, maakt ze haar nek niet rond, en krijg je een valse knik in haar nek...

Dundee kan het nog helemaal niet aan om netjes opgericht te lopen. Ik zeg nog, omdat ik hoop dat het toch iets verbeterd. in zijn nek is sinds dat ik erop rijd ook wat spieren bij gekomen, dus wie weet heeft het toch een beetje zin.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:48

mmm ja ik was vergeten dat het en manege pony is he.....wel jammer maak jij haar weer net zo fijn gaat er weer een kind op die nie kan rijden moet je weer overnieuw beginne.....

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 17:35

is altijd zo hoor. ons lerares zal wel duizend keer verkondigen dat wij de enige les zijn die RIJDT met de pony's, ze allemaal correct aan teugel rijdt etc, en geloof me ze weet het wel Lachen . maar idd, ze komen net zo verprutst terug.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 17:42

Soms heb ik het gevoel dat als ik opstap op Dundee, dat ze weet dat ik het ben Verward heel vreemd is dat. Bij de meeste loopt ze dan met haar hoofdje strak de lucht in, terwijl ze bij mij altijd gelijk een beetje zakt... heel raar is dat.

Maar het is wel dat ik elke week weer overnieuw kan beginnen idd.

WAt wel zo is is dat ze langzaam aan toch spieren kweekt. Dundee heeft over het algemeen veel spieren.. HEEL VEEL SPIEREN! en die zijn goed te zijn ook, maar in de nek had ze helemaal niks. HEt is verschillende nu opgevallen, dat sinds ik haar aan de teugel rijd ze toch wat spieren in de nek begint te krijgen Haha!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 18:29

wij rijden onze paarden ook altijd ontspannen helemaal naar beneden. en ik vind dat het niet moeilijk is om ze dan op te richten. naja elk zn eigen methode zou ik zeggen.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:30

Jij rijd iedere week op haar/hem dus dan kent dat paardje jou denk ik wel. En dan weet het dus ook dat het bij jou niet met de neus in de lucht kan!
Jij doet ook automatisch (zonder te weten) toch wel en beetje de hulpen voor het nerwaarts rijden van het hooofd (doe ik in ieder geval wel) dus dan gaat zijn hoofd ook omlaag.

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:41

Shiloh, mooie foto die laatste! Heel wat beter dan op de eerste paar foto's, dit is het begin van de juiste weg naar meer. Ga zo door meid!

Dharma
Berichten: 18
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:57

Aan de teugel lopen is helemaal niet zo heel belangrijk eerst moet je zorgen dat je de andere dingen goed voor elkaar hebt, zoals houding, of het paard goed aan je been hebt en of hij zich ontspant.
Maar als je hem dan "aan de teugel laat lopen" zorg dan dat je niet te streng bent met je handen en vooral niet aan de teugels gaan trekken en hangen. En de beugels moet je absoluut niet korter doen ze zijn nu echt wel kort genoeg, tenzij je springt natuurlijk!

ancy_is_cool
Berichten: 62
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:55

Het ziet er erg goed uit.. Alleen je handen mogen iets hoger.. en de beugels zeker geen gaatje korter.. en het kan misschien nog iets ontspanner... veel pony's gaan als ze aan de teugel komen 'kwijlen' dat zie ik niej egt ofzoo.. het ziet er een beetje uit alsof het heel snel is gedaan.. neem er wel alle rust en tijd voor! Schijnheilig Tong uitsteken Ach gut Haha! Verward

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:15

Dit is een heeeel oud topic!!!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:23

Dit topic is inmiddels 1,5 jaar oud Knipoog

Hier gaat een slotje op.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:23

Ik zet een slotje Lachen.

(tegelijk met Sizzy Haha!)