Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mona86 schreef:Ik hoef maar iets dieper te gaan zitten en ze staat al stil. Ook wel een gevoelig paardje dus.
Nou is mijn enigste probleem het opstappen iedere dag. Dan gaat ze achteruit lopen, in een flink tempo en rondjes draaien. Als ik de teugels strakker doe gaat ze nog harder. Toen ik haar een keer een tikje gaf achter de singel raakte ze in paniek. Als iemand haar vasthoud draait ze ook door.
diega schreef:Achteruit lopen vind een paard niet fijn.
Citaat:Ik heb al eens 20 min mee lopen hinken en geduldig gedaan maar dat werkt ook niet.]
Sassol schreef:diega schreef:Achteruit lopen vind een paard niet fijn.
Hey diega, ik had hier toevallig zelf een topic over geopend. Kun jij mij misschien vertellen waarom paarden dit niet fijn vinden?
Verder is een paard ergens neerzetten waar hij geen plek heeft, symptoombestrijding. Verder denk ik dat ie dan helemaal flipt, aangezien de eerdere reacties op kleinere vormen van insluiten. Het paard heeft een reden waarom hij wegloopt, je wilt die reden weten en daar iets mee doen.
CarolineP schreef:Je schrijft dat ze het niet doet als ze wat te eten heeft. Nou, dan doe je dat toch?! Elke keer als jij op wilt stappen krijgt ze wat lekkers! Positieve beloning dus!
CarolineP schreef:Het is natuurlijk de bedoeling dat het probleem zich oplost. Maar voor nu lijkt het mij een mooi en vertrouwensvol begin. Zo'n probleem los je echt niet in een maandje op en zo heeft het paard geen negatieve ervaringen meer bij het opstappen.
Zo gaat ze het opstappen associeeren met iets fijns!