Paardrijden supermoelijk, wat vinden jullie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 12:52

Ik vind het ook zo moeilijk en ik zal het wel nooit leren. Heb vaak mensen horen zeggen dat ze er over dachten om maar postzegels te gaan verzamelen, ik zelf heb er ook wel eens aangedacht he .MAar ja, die paarden hebben je in hun greep.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:13

ik dacht persoonlijk aan kanaries fokken *LOL*

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:27

Ach die maken zoveel herrie en moet je ook iedere dag verzorgen. Nee postzegels als je daar effe geen zin in hebt leg je ze in de kast en kijkt er niet meer naar om.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:33

Lielle schreef:
ik dacht persoonlijk aan kanaries fokken *LOL*

Dan liever konijnen fokken! Dat gaat gemakkelijker. Haha! daarbij heb ik meer met konijnen dan met kanaries. Mijn schoonvader fokt trouwens kanaries, maar niet omdat het met de paarden niet lukte hoor, grinnik.

Percy

Berichten: 12073
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:34

Desiree"]
[quote="Lielle schreef:
ik dacht persoonlijk aan kanaries fokken *LOL*

Dan liever konijnen fokken! Dat gaat gemakkelijker. Haha! daarbij heb ik meer met konijnen dan met kanaries. Mijn schoonvader fokt trouwens kanaries, maar niet omdat het met de paarden niet lukte hoor, grinnik.
[/quote]

Kanarie's kweek je toch i.p.v. fokken Verward Haha!
Vroeger had ik parkieten, dat was inderdaad een stuk gemakkelijker Knipoog

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:12

De basis van paardrijden (dus zorgen dat je blijft zitten in stap, draf en galop en dat je je paard een versnelling hoger of lager kan krijgen) vind ik niet moeilijk te leren. Ik zeg ook altijd: paardrijden is net als fietsen, iedereen kan het leren alleen de een heeft er aanleg voor en een ander niet. Iedereen kan fietsen maar niet iedereen kan een professionele wielrenner of mountain biker worden. Zo ook met paardrijden, de een komt niet verder dan wat gehobbel in stap, draf en galop, de volgende rijd verdienstelijk mee op (regionaal) B, L, M, Z niveau en een enkeling heeft het talent en de aanleg om op (inter)nationaal niveau te rijden (ongeacht de financiele middelen e.d.).
Mijn vader riep vroeger ook altijd dat hij niet begreep dat ik na 5 jaar paardrijles nog steeds les nodig had. Er was toch niks aan om op een paard te zitten? Tot dat hij dus een keer tijdens een uitje met het werk van mijn moeder een uur paardrijles kreeg...... nou dat heeft hij geweten Haha! Sindsdien zegt hij niet meer dat paardrijden zo makkelijk is.
Dus: leren paardrijden moeilijk? Nee, maar wil je er goed in worden dan heb je aanleg nodig en heel veel trainingsuurtjes!

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:13

paardrijden is niet moeilijk: gewoon op een paard gaan zitten en je rijd paard.
Maar goed paardrijden is wel moeilijk Haha! en daarom bliijft het een uitdaging of niet dan??

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:26

Paardrijden kun je nooit perfect ...
Dat is het mooie ervan ...
Altijd leren leren leren

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 00:11

Ook al rijd ik 10 jaar.
Ik vind het nog altijd moeilijk.
Er zijn steeds weer nieuwe dingen die je leert en zoveel dingen waar je aan moet denken. Ik heb ook nog altijd rijles. Dat is wel handig anders sluipen er allemaal foutjes in, als niemand je meer verbeterd. Lachen

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:49

ik hoorde van de week ook nog wel een leuk verhaal. (niet neerbuigend bedoeld voor de mensen die dit ook weleens doen)

je hebt 2 groepen ruiters.
de eerste wil écht rijden, er werk van maken, doorzetten etc...

en de 2e die hobbeld een beetje rond met lange teugel, af en toe in draf of galop, en dan heb je het maar weer gehad.

die kan je goed onderschijden om maneges waar veel mensen rijden. de ene zie je echt hun best doen, de ander belt ff naar huis of het eten al klaar is omdat ze honger hebben omdat ze "het al zo druk hebben gehad".

deze 2e groep mensen geeft geen leuk les. ze hebben hun handen op hoogte van hun schouders, en noemen dat dan contact met het paard. of ze moeten afremmen/ halthouden, nou dan gaan die handen naar achter, armen recht omhoog... nee dat is geen paardrijden. ga dan tennissen of idd parkieten of kanaries vermenigvuldigen.

echt rijden is als je er steeds weer een klein beetje van hebt geleerd, en dat je toch wel redelijk tevreden bent met het resultaat dat jullie gehaald hebben, paardrijden is immers teamsport. dat is het mooie, als je samen, paard en ruiter, iets moois kunt presteren en dat met plezier en met de nodige inspanning, klaar staan om weer iets nieuws te leren en weer een tree hoger op te gaan.

maar heb blijft moeilijk, voor degene die het goed willen doen.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:51

ik vind de basis wel makkelijk maar wat daarna komt.
Ik rij al bijna 8 jaar maar ik vind me nog echt een beginnen. Oke ik heb ook
geen eigen paard maar dan nog.Ik vind mensen die zeggen dat ze alles weten over paarden hebben het fout want je kunt altijd nog iets bijleren

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:58

hoe langer je rijd, hoe meer je weet...........hoe moeilijker het word!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 10:22

Nou, het systeem van paardrijden aanleren op zich is niet moeilijk. MAar gewoon VOELEN wat er gebeurt, registreren wat je paard doet is het moeilijkste van allemaal. Als je dat namelijk goed kan, ben je er altijd op tijd bij met je hulpen en kunnen je hulpen gering blijven, klein en dus niet storend. Dat lukt mij dus nog niet: of mijn instructeur moet mij waarchuwen wat er gebeurt omdat hij eerder ziet dan dat ik voel (wordt wel iets beter de laatste tijd) OF ik hol achter de feiten aan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 10:27

Het ligt er maar net aan wat je wil bereiken natuurlijk...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 10:34

het kan moeilijk of makkelijk zijn dat ligt helemaal aan de ambitie.