Heb nu toch wat ondenkt! :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 20:42

Ik wil me verder niet in deze discussie mengen; maar je hebt nu gewoon het eerste 'tandje' van de sleutel gevonden. Om de andere tandjes te vinden moet je vooral veel willen leren, en op een ontspannen manier door gaan.
Schuimen is meestal wel een goed teken, maar ik denk nav. jou verhaal dat ie nog wel te kort is geweest. Probeer je handen vanaf die positie meer naar voren te brengen, en blijf met je handen altijd voorwaarts 'denken'.

Succes.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 22:25

Schuimen doet ze nooit, ik wil eigenlijk ook een nieuw smaller bitje kopen. Het bit dat ze nu heeft ligt diep in de mond en erg vast. Ik voel haar er soms wel een beetje op knauwen naar dat kan dan niet erg. Dus ik zoek een bitje waar ze gewoon wat meer meekan spelen.
Of is het meer een rijtechtnisch probleem en ligt het niet aan het bit?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 15:00

het ligt denk ik niet aan het bit hoor!ik heb een verzameling van ruim 20 bitten, en mn moeder pakt er ook steeds een ander van om haar paard mee te rijden, dat helpt dan 1 of 2 keer en dan al weer niet meer!

in principe is ieder paard op een simpel bustrensje of watertrens te rijden, en moet je het probleem bij de manier van rijden zoeken en niet bij het soort bit wat je gebruikt!

waarom neem je geen les?ik weet zeker dat je dan een heel eind verder komt!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 18:42

Nou het kan toch dat ze op zo'n dik bit niet echt lekker kan knabbelen?

Nou kijk natuurlijk kan ik les nemen, maar in de zaterdag les die ik op een manege rijd word voor geen meter les gegeven. Eigenlijk heb ik alle''s een beetje zelf ontdekt en veel naar andere gekeken. Sávonds word er wel erg goed lesgegeven maar ik mag laat natuurlijk niet meer door het park rijden.
Verder zou ik dan ook maar een half uurtje kunnen rijden omdat het iets van 3 kwartier rijden is en terug ook nog 3 kwartier met draven erbij.

Verdert heeft een vrouw die vlabij Bunny een shetlander heeft staan me een aantal keer een soort van les gegeven. (alleen dan prive les Pling Knipoog ) Ze vertelde dat het haar niet lukte met die rug en dat ik haar beter vwnw kan rijden, ik hoop daarom ook dat ik haar gauw weer tegen kom dat ze kan vertellen of het niet weer goed gaat.
Volgens mij wel een stuk beter want ze verkort niet meer in de stap en loopt er super ontspannen bij. En het voelt gewoon veel fijner enzo.
Natuurlijk kan ik voor geen meter rijden en mischien kan ik er ook alleemaal maar beter niet aan beginnen, maar als het nu nog niet goed is dat kap ik ermee.
Me vriendin zag trouwens wel een hele verbetering aan rugspieren en haar rug leek veel minder ingezakt en je zit nu lekkerder door en lekkerder lichtrijden. Lachen