rug wegdrukken

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Geriette

rug wegdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 16:35

Hallo

Mijn 8 jarige kwpn paardje kan ik nu redelijk ontspannen laag rijden. Maar altijd als ik aan wil springen in galop doet ie gelijk zn hoofd omhoog (rug wegdrukken) dit doet hij ook als ik ga doorzitten. Na het aanpringen komt ie snel weer nageeflijk. Bij doorzitten komt ie soms kleine stukjes vwnw en daarna komt ie weer een stuk erg omhoog. Wat kan ik hieraan doen? Verward

Alle hulp is welkom

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 17:11

Op een kleinere volte gaan rijden, je paard goed ontspannen houden en steeds kleine stukjes doorzitten.
Als dit goed gaat aangalloperen op diezelfde kleinere volte door een kleine hulp te geven.
Probeer met een zo klein mogelijke hulp toe te kunnen. Als ie toch wegspringt doorgalloperen tot je paard weer normaal ontspannen gallopeerd, vervolgens een nette overgang naar de draf maken door gewoon naar buiten te gaan zitten en terug te nemen op vn buiten teugel.
Wel je been erbij houden in de overgang. Eenmaal terug in draf hetzelfde ritueel herhalen.
Proberen voor het aangalloperen niet teveel spanning op te bouwen.
Veel oefenen want dit is niet iets wat van de een op de andere dag goed gaat.
Succes....

favoriet tijdverdrijf overdrijven is ook een vak
hoe sloop je een crosshindernis... nou zo dus
Gaat een ruiter naar de kapper; komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 17:27

als je doorzit: Haha!

maak dat je je paard niet stoort en goed met de beweging meebent.

de galop:

laat hem zichzelf dragen (dus zorg dat ie actief loopt, rustig en zeker niet op je hand leunt)

je zegt dat je hem ontspannen naar beneden kan rijden, vraag zo de galop eens aan?

oefen op een volte, zorg dat ie mooi rond je been loopt met stelling: rijd hem naar beneden en vraag de galop.

blijf recht zitten en hou je buitenteugel aan. eventueel geef je ietsje meer ruimte aan de binnenteugel!

succes

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 19:56

zet je paardje in galop op de volte en probeer hem nageeflijk te rijden met je benen en bij doorzitten zogoed mogelijk meegaan misschien kun je beginnen met heel langzaam draven en dan doorzitten als dat goed gaat een beetje sneller lukte bij mij ook

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-03 07:51

Hallo

Bedankt voor jullie reacties!! Ik ga het allemaal uitproberen.

Groetjes Geriette

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 14:08

lager en ronder instellen vóór de overgang naar galop.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 19:42

inderdaad lager en ronder instellen in het begin, ik "speel" ook meer met mijn hand als ik dan aan wil springen.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 23:27

Als je paard niet vwnw is gewoon niet aangalopperen. Eerst zorg je dat hij vwnw blijft terwijl je doorzit als dat goed gaat aangalopperen.
Lukt het nou niet om hem weer vwnw te krijgen terwijl je doorzit kan je best weer even lichtrijden en weer overnieuw beginnen.

Als je wel aangaloppeerd terwijl hij niet zo loopt als je wilt heb je er gewoon niks aan en je paard leert er ook niks van.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie