Goque of Chambon???

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Riaa_

Goque of Chambon???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 09:38

We hebben een nieuw paardje gekocht voor mijn kleine zusje, maar nu heb ik een probleem, hij loopt m1 niveau, maar ik vind hem niet goed door de rug heen lopen, hij houdt zich continu vast.. hij is 8 jaar en is niet helemaal goed aangereden.

Nu is mijn vraag, om een beter ruggebruik te ontwikkelen welk hulpmiddel is er voor geschikt... ik heb in oude topics gelezen dat een goque erg goed werkt, maar waarom de chambon niet? het lijkt mij bijna dezelfde hulpmiddelen...

wie kan mij daar meer over vertellen???
liefs rianne

lissyjd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:27

De gogue is geschikt voor paarden die zich in de hals oprollen,de hals als het ware te kort maken, hiermee leren ze de bovenlijn te gebruiken.
De chambon brengt het hoofd van het paard omlaag waardoor die de rug goed gebruikt .
Dus bij de gogue krijgt die ook nog druk in zijn nek en zou de chambon denk ik geschikte zijn.
Maar ikzelf longeer met touwtjes en daar kan je ook ver meekomen en zou zelf bij dit probleem de pessoateugel gaan gebruiken want dan wordt er ook gebruik gemaakt van de achterhand er goed onder plaatsen en je kan dit teugel in verschillende stadia van je africhting gebruiken.
Houdt hij aan 1 kant vast? want bij de chambon kan je ook zijwaarts gaan en bij de gogue alleen neerwaarts ,voorwaarts of de longeerlijn door het bit en dan naar de longeersingel.
succes ermee

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie