de loodlijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 19:26

Waarom nam je dan een voorbeeld van een jong paard in training?[/quote]

ook met een jong paard moet je streven naar het ideaalbeeld - gevoel.

ook jonge paarden kunnen keurig lopen!

je gaat toch niet eerst leren een paard achter het bit te lopen en als ie ouder wordt hem ààn het bit laten lopen?

ps welke foto bedoel je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:33

Gaaaap

achter het bit is wat anders dan achter de loodlijn.

Maar je hebt ergens hard geroepen dat jou ervaring meer is als de mijne, maar hoe meer je post, hoe meer ik er van overtuigd ben dat het niet zo is.
Je moet steeds meer doen om mij ( en anderen) het tegendeel te geven hoor.
Het enige wat je steeds zonder verder argument zegt is de FEI

Vertel mij maar eens hoe jij je jonge paarden netjes over de rug aan de gang krijgt vanuit een paard dat nog niet zadelmak is, tot ZZ
Ik zeg niet dat het persee door achter de loodlijn rijden is, maar jij geeft ook geen uitleg over hoe jij het dan doet.

En zover ik begrepen had werd er gezegd op pagina 1 dat het over de foto's van napoleon ging.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 19:54

[quote="runningkawa"]:O

achter het bit is wat anders dan achter de loodlijn. => dat zing ik ook al een tijdje hoor!

Maar je hebt ergens hard geroepen dat jou ervaring meer is als de mijne, maar hoe meer je post, hoe meer ik er van overtuigd ben dat het niet zo is.
Je moet steeds meer doen om mij ( en anderen) het tegendeel te geven hoor.
Het enige wat je steeds zonder verder argument zegt is de FEI.

=> ok, rijd dan je paard maar achter de loodlijn, mij een zorg!
ik rij geen paarden in.

en ik heb heus deze topic niet opgezet omdat ik de foto van napoleon zag!

als de mensen op een hengstenkeuring op de banken gaan voor een hengst die z'n staart op de rug legt en maar steeds hoger komt met die voorbenen en reuzepassen neemt heb ik ook m'n twijfels, maar daar ga ik nu niet verder op in.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 19:56

jullie reageren wel heel gevoelig, net of ik jullie je op je zwakke plek trof? *LOL*

ik moet hier heus niet gaan vertellen hoe je een jong paard netjes hoort te rijden tot in de z, daar gaat het hier niet om.

bedoeling van deze topic was een beetje sensibiliseren:

zoals ik niet op de bank ga voor die hengst die z'n staart op de rug legt en maar reuzepassen neemt , zal ik ook niet op de bank gaan voor een paard dat geweldig achter de loodlijn loopt en waar ze allen aan de kant van de wedstrijdring voor applaudiseren.

dit was de kern van m'n topic, en is het nog altijd, hoewel deze boom voor sommigen in het bos niet meer te vinden is blijkbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:09

nee hoor niet gevoelig.
Maar wij willen wel graag weten waarom iemand dingen zegt.
wat voor reden.

En ik geef toe dat ik steeds meer voel voor de Anky manier
Ik reed wel al los achter de loodlijn, en veel voorwaarts neerwaarts, maar ik merk bij mijn paard dat hij veel beter over de rug komt als ik hem ook echt ff wat dieper rij.
wat ik de laatste tijd dan ook aan het doen ben.
Ik krijg van mijn klassieke (hoog, neus eruit) intructrice nu toch steeds meer te horen dat hij zoveel beter gaat.
Beter over de rug, omdat hij nu losser is en beter zijn achterbeen onder treed.
Beter in draf op de achterhand, wat mijn spring beessie toch erg moeilijk vind. De galop ging altijd al beter omdat dat zijn makkelijke gang is.

ok de travers en appuyementen gaan nu ook beter dan voorheen.
natuurlijk omdat hij losser loopt.

Dus dat is en word met de dag meer mijn motivatie om nog meer diep te rijden. Niet achter de teugel.

Mijn paard is nu voortaan wel zover in de africhting dat ik hem kan laten verlengen of hoger kan laten lopen met zijn hoofd.
Maar dat zal bij een jong paard niet gaan. Tenminste hoger, verlengen vind ik erg belangrijk, de hand volgen bedoel ik daarmee
En hoog in de hoofd/halshouding heb ik dan ook nog nooit een fijn gevoel bij gehad bij jonge paarden.

En ik zou dan ook gaar les krijgen via het Anky/Sjef systeem, zodat ik daar verder op kan oefenen.

Dus daar heb je mijn mening en vooral het waarom ik er geen slecht in zie in het achter de loodlijn rijden.

Wat is jou motivatie, ervaring in het juist voor de loodlijn.
Ik bedoel dus niet de schrifftelijke regeltjes, maar rij ervaring.

En het gaat hier wel degelijk om jonge paarden naar een hoog nivo rijden.
Sommige achter de loodlijn, anderen niet.
Maakt niet uit, als je je doel maar op een eerlijke manier berijkt.
Maar enige uitleg waarom je een topic start is wel eens erg fijn.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 20:16

[quote="runningkawa"]nee hoor niet gevoelig.
Maar wij willen wel graag weten waarom iemand dingen zegt.
wat voor reden.

En ik geef toe dat ik steeds meer voel voor de Anky manier
Ik reed wel al los achter de loodlijn, en veel voorwaarts neerwaarts, maar ik merk bij mijn paard dat hij veel beter over de rug komt als ik hem ook echt ff wat dieper rij.
wat ik de laatste tijd dan ook aan het doen ben.
Ik krijg van mijn klassieke (hoog, neus eruit) intructrice nu toch steeds meer te horen dat hij zoveel beter gaat.
Beter over de rug, omdat hij nu losser is en beter zijn achterbeen onder treed.
Beter in draf op de achterhand, wat mijn spring beessie toch erg moeilijk vind. De galop ging altijd al beter omdat dat zijn makkelijke gang is.

prachtig toch? dat jij mét een 'klassieke' instructrice zulke resultaten bereikt en dat jij hem diep en rond - voorwaarts neerwaarts kunt rijden en dan toch 'met het neusje' eruit kunt rijden wanneer je wil

daar moeten we toch allen naar streven? ieder heeft z'n trainingsmethode, en zolang dat 'achter de loodlijn' trainen kan omgezet worden in iets voor de loodlijn rijden geen enkel probleem is , is dat toch fantastisch?

moet nu echt gaan , zal later nog wel dieper op ingaan hoor kawa!