Loopt ze zo al goed? (foto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 22:03

Ja kijk maar in mijn profiel Haha! Ik ben helemaal gek van Avanti Lovers ik rij er elke zaterdag. Rij jij er ook?

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 22:10

Larissa schreef:
Heel topic is gelijk verspilt aan die schoenen, jammer van het topic...
Als ik het zo bekijk mag ze wel wat dieper buigen -want zo loopt ze zo (volgens mij Knipoog ) nog niet aan de teugel- zoals je zelf ook aangeeft. Ook moet je je handen 'rechter' houden. Ze tilt haar benen goed op en dat is wel duidelijk te zien op de foto en sloft niet zoals sommige pony's wel eens doen, volgens mij zien kun je aardig rijden met die pony en luistert ze ook heel goed. Oefen nog iets meer met je pony en dan gaat het steeds beter. Oefening baart kunst. Verder heeft iedereen wel wat aan te merken op je kleding maar dat moet je zelf weten... Veel succes nog met het rijden.


Lachen Bedankt Larissa!!! Je heb helemaal gelijk ik ben nu bezig met haar te logeren met bijzet, en haar voorwaarts neerwaarts te rijden. Om de spieren in haar rug te 'kweken'zegmaar. Ze verkortte wel wat zeg maar als ze aan de teugel liep omdat ze het erg moeilijk vond i.v.m haar rug spieren maar dat gaat helemaal goed komen Lachen
Ja je het gelijk ze luisterd erg goed en is erg gewillig!

Bednakt voor je leuke reactie!

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:51

Bij mij is vaak zelf het geval als ik met een pony (ik rij al 1,5 jaar op dezelfde manegepony tweemaal per week) aan de teugel rijdt dat de pony langzamer gaat lopen...weet niet of dit bij jou het geval is maar het enige wat je kunt doen is goed aansporen. Ik heb vooral in het begin 'met aan de teugel' rijden geoefend in stap en dat ging langzaam aan steeds beter en nu lukt het bij mij in draf en galop ook. Zoals ik al zei oefening baart kunst Knipoog Hartistikke goed dat je daar nu aan werkt Lachen

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 22:55

Nee langzamer gaat ze niet, ze maakt alleen minder groote passen. Maar ik moet eerst haar rug spieren trainen. En daarna ga ik haar pas weer aan de teugel rijden en rustig oppaken.
Bedankt Lachen Ja ff flink aan werken gelukkig krijg ik ook hulp hoor anders was ik zo op eigen houtje verder gaan 'prutsen' Scheve mond
En aansporen doe ik, je moet het ook met je benen doen Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:55

Dat ze langzamer gaan lopen als je ze aan de teugel wilt rijden ondank dat ze niet ontspannen zijn is ook een teken dat ze hun rug vasthouden. Zoals Avantilover nu bezig is, regelmatig rijden, voorwaars-neerwaarts is een heel goed begin. Merk je al veranderingen, Avantilover?

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 22:59

Ik pak haar nog niet op, zal ik dat dan wel moeten doen denk je. Als ik haar al een half uur met touwtje's logeer is dat dan niet zwaar als ze onder het rijden ook nog eens moet doen, ik wil het rustig opbouwen. Tijdens het rijden vooral vwnw alleen in galop vind ze dat er lastig met haar evenwicxht en maakt ik de teugels korter.
Wanneer denk je dat ik weer kan beginnen ermee?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:09

Zie je al verandering in de rug? Trekt hij al wat rechter? Zie je spieren die er voorheen niet zaten? Ben je echt dagelijks aan het rijden? Ik zou nog even een maandje zo doorgaan hoor, niet overhaasten. Voorwaarts-neerwaarts rijden betekend ook niet dat je helemaal niet aan de teugels mag zitten. Neem contact op, probeer haar naar het bit te rijden, maar waak ervoor haar in de krul te trekken. Je moet kunnen voelen als je doorzit dat die rug gaat meeveren. Je moet kunnen voelen dat het lekkerder gaat zitten. Maar dat komt niet van de een op de andere dag, en als ze zo nooit heeft geleerd te lopen zal het nog wel langer duren.
Als ik jouw was zou ik nog even een maandje zo doorgaan hoor. Spieren heb je niet zo gauw gekweekt. En geduld is een schone zaak...

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 23:23

Ik rij 5 dagen per week, meer red ik gewoon niet met mijn stage en werk en school. Nee eerlijk gezegt zie ik qua bespiering niet echt veel verandering, wel dat het steeds makkelijker gaat aan de longe. Lachen En ik was zeker niet van plan om nu alweer te beginnen ben eerder bang om haar op te pakken.
Verder had ik het idee dat ze in de draf haar passen langer maakte ( maar heeft er toch niet zoveel mee te maken? ) verder vond ik haar een stuk soepeler lopen in de drag en kon ik lekker lichtrijden en kei fijn Haha! Als ik mijn teugels langer doe ik ik drijf zoek ze wel mijn hand op, en het begin ging ze er steeds boven zitten maar dan heb ik de teugels zeg maar wel lang zodat haar rug het hoogste punt is. Zou ik haar af en toe wel op kunnen pakken of kan ik dat beter niet doen?
Een heel badankt Cassidi dat je me zo helpt!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:31

Wacht nog even met oppakken. Dat ze ruimer gaat draven is al een goed teken en heeft er zeer zeker mee te maken. Soepeler lichtrijden en doorzitten is ook een goed teken. Ze zoekt je hand op, kijk wel uit dat ze de teugels niet uit je hand trekt. Je bent goed bezig als ik dat zo hoor. En er zit dus duidelijk vooruitgang in.

Ik ben blij dat je zoveel aan mijn advies hebt. Ik hoop ook dat je inziet dat de sporadische aanwijzingen van de vrouw die je af en toe tegenkomt en die probeert je aan de teugel te laten tijden niet echt goed zijn als je paard er nog niet klaar voor is.
Vijf dagen in de week rijden is goed hoor, ze komt de ander twee dagen er toch ook uit? En ieder paard heeft een dagje vrij nodig, en ook verdiend als ze hard aan het werk zijn...
ik ben erg benieuwd naar je verslag over een paar weken...Haha!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 23:38

Nee die vrouw zag het ook dat de rug er nog niet genoeg spieren voor heeft enzo. Maar dat van helemaal lang laten was niet zo'n goed advies.

Meestal de andere dag gewoon laten grazen en poesten enz. En 1 dagblijven ze in stal. Ze hadden een grote stal en staan er met z'n 2e in dus kunnen elkaar poesten en rondlopen.

Ja ik ben ook erg benieuwd hoe het dan gaat Lachen Dan heb ik het toch wel aan jou te danken *LOL* en aan Bunny ook natuurlijk. Maar ik denk dat het toch wel goed gaat komen hoor, dan ga ik ff de digi van skool meejatten Schijnheilig en heel veel pics maken!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:44

Ik ben benieuwd naar de foto's. En niet helemaal lang laten, daar heeft ze gelijk in. Als ze je hand opzoekt, geef wat tegendruk. Laat de teugels niet uit je handen trekken.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 23:46

Nee dat doet ze absoluut niet, ze gaat niet verder dan een lichte druk zegmaar. Dat laat ze helemaal aan mij over hoe diep ze mag lopen Lachen!