slim paard!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

slim paard!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 23:39

Ik rijd op een paard dat nog wel eens de hoeken in wil duiken. Daarom rijd ik met mijn zweep in de buitenhand.
Wanneer ik van hand verander en mijn zweep overpak valt ie meteen door mijn binnenbeen.
Ik houd mijn been er goed bij. Maar hij is erg groot, minstens 1.75, en sterk.
Ik probeer hem goed voorwaarts te houden maar dat is niet zijn favo bezigheid.
Gaaaap Heeft iemand misschien meer tips voor mij?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 08:58

Je geeft zelf al aan dat hij niet erg voorwaarts is. Hij zal echt eerst beter aan je been moeten zijn voordat je dit op kunt lossen. Zo lang je dat basisprobleem niet hebt opgelost zal je steeds tegen andere problemen aan lopen waarvan de oorzaak terug te leiden is op het niet voldoende aan je been staan.
Daarom is het zo belangrijk om steeds maar te blijven werken aan het verbeteren en later perfectioneren van die basis.

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:28

Is niet echt de oplossing voor jouw probleem, maar in afwachting dat ie meer aan het been is, kan je misschien langs beide kanten een zweep houden ? (kan psychologisch werken bi je paard). Om het probleem definitief op te lossen moet je er inderdaad voor zorgen dat het paard meer aan het been is. Dus duidelijke beenhulpen, bij geen reactie de lap erop op de plaats van het been, veel overgangen rijden .... (hier zijn al massa's topics over geweest)

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 18:51

Ja ik weet het. Het probleem is dat het een manegepaard is dan kan ik er natuurlijk niet alles mee doen.
Omdat ik niet de hele tijd overgangen kan gaan rijden, rijd ik veel tempowisselingen. Is dit ook goed?
Mijn instructeur zegt ook altijd: Bijna alle problemen zijn met voorwaarts op te lossen.
Het is zo'n groot en log paard en ik heb niet zoveel kracht in mijn benen.

Gister liep ie trouwens wel heel mooi. Ik heb nog een tijdje met lange teugel tempowisselingen gereden in draf. Dit deed ie echt goed.
Ik kon hem op mijn zit zover terugrijden dat ie nog net niet in stap overging dat is echt een fijn gevoel.

Bedankt voor de tips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 09:35

Van de hoefslag af met dat dier, zodat je leert om 'm recht tussen je teugels en benen te rijden.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 11:34

Wat ik ook steeds doe is dit. Als hij van de hoefslag afgaat maak ik er gewoon een volte van en ga terug naar de plek waar hij van de hoefslag afging. Ik volg de hoefslag een paar passen en rijd dan mijn EIGEN wending of volte. Is dit goed?
Wat denken jullie wat beter op te lossen is, dat plakken aan de bakrand en de hoeken in duiken, of het feit dat ie door mijn binnnenbeen valt.
Persoonlijk denk ik dat het niet goed is dat ik met mijn zweep in de buitenjhand rijd. Want ik verplaats het probleem eigenlijk.
Volgens mijn instructeur is het gewoon alleen voor noodgevallen.