Split over buikspieren. (is diep & rondrijden in orde?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 17:51

Zep"]
Q heeft het nog steeds niet begrepen... Scheve mond

Waar het bij het diep en/of rond rijden van een paard nu juist om gaat is de combinatie van voor en achterkant...
[/quote]
IK snap het wel hoor!
Jij hebt de discussie zeker weer maar half gelezen Verward
Ging erom dat dit paard, op dit moment aan de achterkant NIET actief is, en dat ik de oplossing van dieper instellen om de rug te ontspannen onlogisch vind.
Als je EERST de achterhand activeerd, en DAN dieper in gaat stellen, is het een ander verhaal, maar dat was hier niet het geval.

[quote="Jessy schreef:
In de stukken die ik had gevonden, werd betoogd dat de hals van het paard alleen extreem rond gemaakt kan worden als de rug ontspannen is. De trapezius spier (gààn we weer ) ligt nl. deels over de schoft. Een ontspanning van deze spier "werkt door" op de rugspieren in die zin dat deze wel mòeten ontspannen, anders betekent dat dat de trapezius niet geheel ontspannen is. (pfoeh, snap het zelf amper nog...)

Maar die trapezius, die werdt ook door het vwnw bereikt, toch? (maar vanwege het op de voorhand plaatsen, zou ik vwnw in dit geval net zomin toepassen als LDR, maar wel vw en niet nw rijden).

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:11

Gaan we weer! kunnen jullie even stoppen?me for one ben juist erg geintreseert in stukken over onderzoek.Mee eens een paard moet van achter naar voren gereden zijn en worden in welk systeem dan ook maar wat heeft dat nu weer met dat onderzoek te maken?Wil wel weten wat daar in staat.
Zou je het er a.u.b. toch op willen zetten Zep ben wel nieuwschierig.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:29

QQQQ schreef:
Maar die trapezius, die werdt ook door het vwnw bereikt, toch?


Klopt, mits goed uitgevoerd. Dus niet het paard zomaar de teugels uit je hand laten knabbelen en tegelijkertijd van achteren steeds langer laten worden (duikbootje), maar gedoseerd lager en langer instellen, maar wel rond blijven vragen. Hierdoor vraag je ontspanning in de rhomboid/trapezius. De verkregen lossigheid in de rug (direct effect --> tegenhangprincipe) kan je daarna gebruiken om het achterbeen er weer "bij te halen". Daarna het geheel weer comprimeren/oprichten. (tried this at home Haha! )

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:19

In feite dus wat ik bedoel, Jessy Knipoog

QQQQ schreef:
Jamaar Tyrza: Wat als die activiteit er niet is? Zoals op de foto die jij plaatste: Daar is die activiteit er niet achter! Het ronder instellen gaat dan niet ten koste van, nee, dat snap ik.
"

Die foto is een momentopname. Daar kan je niet uit opmaken of daar aktiviteit aanwezig is, ook al is dat achterbeen later dan het voorbeen.

Citaat:
Op die foto is de basis gewoon niet voor elkaar (laat staan voorbij gestreefd), dat geldt voor een GP ruiter met GP paard net zo als voor een minder ervaren combi. Die aktiviteit is er zichtbaar niet, daar heb je geen boek voor nodig


Daar kan je pas over oordelen als je er bij bent. Niet van een foto. Bovendien liggen basis en efficientie zeer dicht bij elkaar. Ik wil hier niet mee pochen. Maar dit MOET gewoon sneller voor elkaar zijn. Het kan dus zijn dat de basis er even een moment niet is bij het losrijden, maar die is sneller opgepakt dan iemand die basis rijdt.

Citaat:
De "feeling" hier is dat jij toch wat denigrerend probeert te worden

Oprecht wil ik jou of anderen hier niet mee kwetsen, maar het feit dat je mijn uitleg steeds weer verkeerd interpreteerd betekend voor mij dat je HET gevoel wat ik hiermee wil overbrengen, niet hebt, of wilt hebben.

Citaat:
Het klinkt nu overigens wel weer een beetje alsof dit alleen toegepast kan worden als het paard de hoge mate van verzameling heeft bereikt die de GP eist (of tenminste de basis ontgroeit), maar dat zal wel door het specifieke voorbeeld komen(?)


Yep, ik heb het puur over mijn eigen ervaring en beleving.

Apple

Berichten: 76239
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:22

Dit topic is zo langzamerhand verzand in een herhaling van argumenten over en weer. Nieuwe inzichten worden na tig pagina's niet meer genoemd. Ook wordt er behoorlijk op de man/vrouw gespeeld.

Tijd voor een slotje.