heuvel-af: achterover of verlichte zit??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Professor

Re: heuvel-af: achterover of verlichte zit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:00

[quote="Lielle"]ik heb dit weekend wat snel (cross)werk in de heuvels gedaan en je zit dan idd heel licht voorover. Pas als je een hindernis springt die lager landt moet je wel echt terug gaan zitten, anders ga je er voorover af.

Dit laatste is de grootste onzin in de military sport. men meent dat men achterover moet zitten, maar voor over en zo dicht bij je paard z´n zwaartepunt blijven, help je een val te voorkomen. Als ik achterover ga hangen (het is geen zitten meer) heeft het gevaar dat als ik in de landingsfase ben ik een klap onder m´n gat krijg en zo nog eens m´n paard het zwaarder maak, en ik alleen met acrobatie in het zadel zitten kan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:01

dat lijkt me een onderwerp voor een andere discussie, maar ik kan je uit eigen ervaring mededelen dat voorover zitten in de landing resulteert in over zijn schouder eraf duiken. Ik zal op het sgw subforum een topic starten erover.

viewtopic.php?f=96&t=472347

lijkt me een leuk onderwerp

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:36

Na 4 pagina's is nog niemand op het idee gekomen om het bovenlichaam gewoon rechtop te houden?
Dus zoals bomen ook op hellingen groeien en je zelf ook de helling op of af loopt

Dit geldt dus voor heuvel op EN heuvel af.

Heuval af:
Het lijkt dus alsof je achterover moet hangen. Is niet zo, je zit neutraal t.o.v. de verticaal

Heuvel op:
Het lijkt alsof je voorover hangt, is niet zo, je zit neutraal t.o.v. de verticaal

Heuvel af kun je dan nog in de beugels drukken waardoor je het "zweef" gevoel een beetje krijgt, zoals al eerder genoemd

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:46

Op mijn heuvels groeien geen bomen

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:20

Dickie schreef:
Goofy44 schreef:
"Kraantje Lek" zou aardig zijn en is te combineren met het Kopje van Bloemendaal. Ik denk dat je die "berg" niet
rechtstreeks op en af mag.

Nee bij Kraantje Lek moet je je idd verplicht aan de ruiterpaden houden. Zou wel een stunt wezen!

edit: Dan kom ik zeker foto's maken! Kunnen hier in het topic geplaatst worden 's ochtends vroeg om zeven uur ofzo

Wij crossten altijd met onze pony's de heuvel van Kraantje Lek op!! Als je boven bent moet je gewoon nog een stukje het pad volgen, dan kom je vanzelf weer op het ruiterpad. Oke, het is niet helemaal legaal.. Maar het houdt het leven spannend zal ik maar zeggen!

Die heuvel is trouwens wel übersteil en übergaaf!! Onze pony's werden helemaal gek als ze die heuvel zagen... dan wisten ze het al! CROSSEN!!!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:31

Oud topic. Slotje.