Wanneer is een instructeur goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:20

Ook is het fijn als ze 'bevlogen' zijn, je dus echt willen leren en enthousiast zijn om dit te doen. Mijn instructrice als ik het niet snapt loopt ze zelf op vier handen door de bak om het voor te doen zodat ik het wel snap Haha!.

Roosch

Berichten: 36767
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:24

Skipper schreef:
Ook is het fijn als ze 'bevlogen' zijn, je dus echt willen leren en enthousiast zijn om dit te doen. Mijn instructrice als ik het niet snapt loopt ze zelf op vier handen door de bak om het voor te doen zodat ik het wel snap Haha!.


jep de mijne ook Pling

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 00:48

Skipper schreef:
Ook is het fijn als ze 'bevlogen' zijn, je dus echt willen leren en enthousiast zijn om dit te doen. Mijn instructrice als ik het niet snapt loopt ze zelf op vier handen door de bak om het voor te doen zodat ik het wel snap Haha!.


mijne deed dat niet, die deed het gewoon staand, maar ze ging wel het voordoen de bewegingen van t paard etc.
maar dat is gewoon ontzettend handig, want ik snapte het dan wel Haha!

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:48

een goede instructeur is iemand die het belang van het paard voorop stelt, ervaring heeft, logisch kan nadenken, dingen goed kan verwoorden, en geduld kan opbrengen.
Hij/zij wordt niet direct boos als je het niet snapt, maar probeert een andere manier van uitleggen te vinden. Begrijpt het ook wanneer je het met je rijkunstig gevoel niet helemaal redt, niet iedereen heeft evenveel gevoel qua rijden.
Hij/zij zit niet vast aan een bepaalde manier van rijden/trainen,maar probeert voor iedere combinatie de juiste manier te vinden.
Veiligheid en verantwoordelijkheid zijn ook belangrijk, zeker bij manege- en verenigingslessen.
En ook erg belangrijk: Je moet je er als ruiter vertrouwd bij voelen, en zeker weten dat wat hij/zij vertelt ook goed voor jou en je paard is!!