Ingesleten hoefslag, te smal ?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkel
Berichten: 2560
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Ingesleten hoefslag, te smal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 09:08

Het belangrijkste is nu: regelmatig de hoefslag vlak harken. Geniet ze van het resultaat.

Lenteklokje
Berichten: 350
Geregistreerd: 23-11-22

Re: Ingesleten hoefslag, te smal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 11:34

ja en het midden van de bak meer gebruiken?

DuoPenotti

Berichten: 30456
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ingesleten hoefslag, te smal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 11:39

ja dat scheelt echt veel.
Ik heb nooit een ingesleten hoefslag.
Hier is slepen van de bak gewoon fijn om alles weer een keer lekker vlak te hebben. Maar niet perse voor de hoefslag.

Veel plezier van je "nieuwe" bak.

Ymijnpaardju
Berichten: 20
Geregistreerd: 30-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 08:50

Hoi,
bij ons stond ook altijd veel gras in de bak. ook was ik op dat moment de enige die er een paar keer per week in reed. dus dan is het altijd moeilijk te onderhouden. maar wat wij gedaan hebben, was het los trekken met de trekker. slepen werkt op het moment dat je gras hebt nooit zo fijn, helaas. Dus wij hadden het los getrokken zodat het gras een beetje weg is en daarna hadden we het gesleept zodat de bak weer wat vlak was. en als je dat paar keer herhaalt komt er opzich een redelijke 'zand' bak te voorschijn.

Rizette
Berichten: 4459
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ingesleten hoefslag, te smal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 09:33

Rechtrechten door overal een meter binnendoor te rijden. Leer je recht rijden .

Lenteklokje
Berichten: 350
Geregistreerd: 23-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 21:44

DuoPenotti schreef:
ja dat scheelt echt veel.
Ik heb nooit een ingesleten hoefslag.
Hier is slepen van de bak gewoon fijn om alles weer een keer lekker vlak te hebben. Maar niet perse voor de hoefslag.

Veel plezier van je "nieuwe" bak.

hallo duo penotti (nu ben je ineens bekend vanwege het doorgeefstokje :) )
ja ik kan de bak nu berijden en inrijden zoals ik zelf wil. Ik raak de hoefslag nog wel aan b.v. bij een volte maar rijd verder vooral in het midden en veel lijnen. En ik rijd eerst buiten op de groenstroken om hem los te stappen en stukjes te draven, voelen hoe hij erbij loopt etc. Daarna verder in de bak, nog een tikkeltje zwaar maar eigenlijk loopt hij heel ontspannen en ook recht. Ook netjes bij elkaar. Bijzonder eigenlijk dat je als beginnende ruiter of beginnende combinatie toch al snel de hoefslag pakt als "steun". Nu heeft mijn bak geen omheining meer, maar toch.

Lenteklokje
Berichten: 350
Geregistreerd: 23-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 21:48

Rizette schreef:
Rechtrechten door overal een meter binnendoor te rijden. Leer je recht rijden .

dag Rizette, bedoel je op de binnenhoefslag?
Ik moet zeggen ik leer ook veel van buiten rijden, stukje op de weg en dan rechtrichten, dan merk je direct als hij 1 kant op neigt, dan voel je ook beter hoe hij zijn benen zet. Of in de grote wei, lange lijnen en afwisselen met een slangenlijn met 7 bogen :wave:

Lenteklokje
Berichten: 350
Geregistreerd: 23-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 21:50

Ymijnpaardju schreef:
Hoi,
bij ons stond ook altijd veel gras in de bak. ook was ik op dat moment de enige die er een paar keer per week in reed. dus dan is het altijd moeilijk te onderhouden. maar wat wij gedaan hebben, was het los trekken met de trekker. slepen werkt op het moment dat je gras hebt nooit zo fijn, helaas. Dus wij hadden het los getrokken zodat het gras een beetje weg is en daarna hadden we het gesleept zodat de bak weer wat vlak was. en als je dat paar keer herhaalt komt er opzich een redelijke 'zand' bak te voorschijn.

ja het gras groeit mega snel. Ik denk dat bij mij hetzelfde is gedaan als bij jou: eerst spitten en dan frezen. Nu moet ik regelmatig rijden en vervolgens weer slepen. En bijwerken met de hark wellicht.

Rizette
Berichten: 4459
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 23:13

Lenteklokje schreef:
Rizette schreef:
Rechtrechten door overal een meter binnendoor te rijden. Leer je recht rijden .

dag Rizette, bedoel je op de binnenhoefslag?
Ik moet zeggen ik leer ook veel van buiten rijden, stukje op de weg en dan rechtrichten, dan merk je direct als hij 1 kant op neigt, dan voel je ook beter hoe hij zijn benen zet. Of in de grote wei, lange lijnen en afwisselen met een slangenlijn met 7 bogen :wave:

Klopt