Op welke manieren aan de teugel rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:09

enne, die 'kneepjes' heten trouwens ophoudingen Knipoog

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:38

Hey, ik wilde nog even iets kwijt... Heel af en toe, laat ik Oscar (mijn verzorgpaard) laag diep en rond komen zodat hij wat meer door het lijf word. Maar eigenlijk maar HEEL af en toe. Normaal rijd ik hem aan de teugel, door gewoon goed aan het been te houden, en buitenteugel begrenzen en met je binnenteugel wat vragen. Dat gaat prima, hij is dan heerlijk los...

Vandaag besloot ik hem meteen (normaal pas na 20 minuten of zo) laag diep en rond in te stellen (wel op de wat lossere manier zoals ik al eerder had beschreven) toen ik even later ging oprichten en dus ook mijn handen netjes wat hoger en bij elkaar deed, ging hij HEERLIJK verzameld lopen, hij was geweldig door het lijd en los, en aan het been.... Normaal is dit ook wel, maar nu had het gewoon een extraatje....

Daarnaast heeft hij hierbij altijd mijn hand gevolgd of mijn hand opgezocht, ik ben dus eigenlijk HEEL positief over deze methode...

Mayraa

Berichten: 557
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:15

hallo daar ben ik weer Haha!,

vooral goed rechtop zitten en aanblijven drijven.Probeer een beetje te spelen met de teugel,als hij/zij gaat trekken blijf volhouden want als je toelaat dan weet hij/zij het precies (dit vertelde mijn instructeur)

groetjes may

Belker

Berichten: 15382
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:24

Oud topic. Slotje. zie ook sticky.