Excuse me thanx..
Heb nog getwijfeld of ik wel zou gaan rijden, baal zo dat ik wel ben gaan rijden.
Maar had juist het ontspannende effect van rijden in gedachten, misrekening, Sjolvirs schaduw
is nog haar schaduw....
Sommige dingen kan ik op openbaar forum niet gaan plaatsen

, maar gezien mijn functie is het
redelijk normaal dat ik niet aardig wordt gevonden door iedereen, dat vind ik niet erg.
Relativeren gaat lukken, minder perfectionistisch, wordt problematischer.
Ben nu nog nijdig, niet om mijn werk, maar omdat ik zonodig moest gaan paardrijden vanavond en
nu bang ben voor het braafste paard ooit!!! (in de bak)
(geloof me Sjolvir heeft in haar begintijd veel meer rottigheid uitgehaald en zonder rottigheid heb ik daar ook
een paar keer flinke valpartijen mee gehad, met springen/crossen en mennen, wel allen buiten haar schuld om.)
Zit nu alleen met de gebakken peren, dat ik eigenlijk niet meer op Tobago durf, in de bak (belachelijk, weet ik)
Ga morgen mijn instructeur bellen, vragen of ie alsjeblieft tijd heeft voor extra lesje.
Groepsinstructrice van vanavond leverde geen bruikbare tips op, volgens mij geen enkele tip zelfs.
Ga morgen wandelen... met beide paarden (stond al gepland, Tobago al weer 3 dagen achter elkaar gewerkt,
dus ernstig toe aan snipperdag. Heeft ie wel verdient, hij kan ook niets doen aan zijn mens, lichtelijk stuiterd vandaag.)
Hou ik over nog wat rijtechinische problemen, geen stuur en rem

.
Net heerlijke bak ijs opgesnaaid, het leven is goed, zolang er ijs is!
@ Marceldufour, die optie is lastig..
Bij stal is een losgooibak, waar je tot over je enkels in het zand zakt. Dus longeren is daar heel erg zwaar.
En op de verenigng, mag ik eigenlijk niet longeren (verschil tussen leden die daar komen rijden en die daar met paard staan)
Hij werd bij vorige eigenaar ook altijd nog gelongeerd voor het rijden, sinds ik hem heb niet meer, gooi hem altijd wel los.
Vandaag is hij ook los geweest, maar iemand anders had dat voor me gedaan, ik denk dat hij gewoon bij het hek heeft gestaan,
als ik hem losgooi, laat ik hem ook altijd lopen. (lees: neem mijn andere paard mee om te wandelen, dan rent hij vanzelf door de bak)
Denk dus dat hij niet veel had gelopen in combi met mij zwaar geirriteerd was funest.
En harde deuk in mijn zelfvertrouwen.
Ben aan het verzinnen hoe ik die deuk eruit krijg.
En zijn kop op stofzuigstand ga krijgen of daaromtrent, want dan stuurt ie wel... kop omhoog, geen stuur..