Wat is het bijzondere van Antoine de Bodt?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:31

Sjuimpje schreef:
Hier wil ik nog even dit op zeggen:
Mensen zien mij als een uitgesproken anti AdB fanaat, maar ìk ben dat iig niet!
Ik zeg alleen altijd: "Kijk eens verder, want wat AdB doet is niet uniek..."


Ik zeg niet dat je anti bent maar met jouw opmerking 'kijk eens verder' impliceer je wel dat ik dat niet zou doen. Als je mijn reacties zou hebben gelezen dan had je zien staan dat er meerdere instructeurs zijn waar ik enthousiast over ben en waar ik heel veel van heb geleerd en nog steeds leer, in die zin zijn mijn persoonlijke ervaringen met AdB maar zeer beperkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:41

Het wordt er af en toe wel een beetje van gemaakt alsof ik het er faliekant niet mee eens ben en dus ook maar denk dat 'men' van toeten nog blazen weet. Maar ik vind het wel apart dat sommigen deze verhalen voor het eerste horen, dat lijkt mij wel eigenaardig als je al heel erg lang rijdt en meent er bewust mee bezig te zijn. Kennelijk heb ik mazzel gehad dat het rechtrichten er bij mij ingeramd is. Het gekke is, dat de meeste mensen om mij heen net zo goed weten waar dat over gaat.
Het is niks voor mij om iemand klakkeloos te geloven of te verwerpen, ik wil iedereen een kans geven om te laten zien wat hij weet of kan, waarom zou ik dat niet doen? Mijn paardenleven lang heb ik geluisterd naar wat mensen te melden hadden. Niet alles wat je hoort is waar of bruikbaar en met een beetje basiskennis kun je het kaf wel van het koren scheiden tot op zekere hoogte.

Het is natuurlijk geweldig als een kreupel paard weer kan lopen, hartstikke fijn voor de eigenaar, maar het probleem is niet opgelost. Tegelijkertijd zijn die mensen natuurlijk wel het gevoeligst en willen graag geloven, zo werkt dat nu eenmaal met mensen. Dan hoop ik maar dat er straks niet een enorme desillusie op volgt, want dat gevaar loert altijd om de hoek, vooral bij paarden met een aandoening.
Een ontmaskering ben ik helemaal niet op uit, waarom zou ik? Maar wat is er tegenwoordig op tegen om ergens kritisch over te zijn? Erg geloofwaardig vind ik het namelijk niet zoals het gepresenteerd wordt door de mensen en door de site zelf.
Het zit er bij mij nu eenmaal een beetje in om gewaarschuwd te zijn als mensen precies weten te zeggen wat veel mensen willen horen.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:57

Ik heb 1 typering van AdB ergenst in dit topic gelezen wat echt zeer treffend was, het grappige is dat toen ik dat las ik moest glimlachen van herkenning, dat was echt heel goed neergezet. De presentatie van de site en ook van Antoine zelf vind ik niet geweldig. Ik vind dat hij met bepaalde maniertjes, egotripperij en vlijerij afbreuk doet aan datgene wat hij kan. Het kan maken dat mensen hem minder serieus nemen. Maar blijkbaar is dat iets wat bij hem hoort en bij veel mensen toch aanslaat en ach ieder mens is verschillend en wie ben ik om te zeggen dat het verkeerd is. Maar ondanks dat alles blijf ik vinden dat hij goed werk doet en heb ik bewondering voor het enthousiasme waarmee hij zijn verhaal doet.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:27

Sjuimpje schreef:
Wel voor Noukie Schijnheilig
Haha!

Just for the record,
mijn vos is klinisch en rontgenologisch 100%.....


Noukie heeft een auto en wil het voor geen goud missen als jullie daar gaan rijden Haha!,....... Count me in, laat me even weten of het echt doorgaat en dan ook wie, wat, waar, wanneer etc.

Dan zorg ik dat ik alvast een vragenlijst voor m klaar heb Knipoog.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:06

Kendra schreef:
Een paar weken geleden stond er iets over in De Hoefslag (of was het BIT, weet het niet meer precies) en ook hier lees ik vaak iets over de 'methode' van Antoine de Bodt. Wat ik lees, is echter niets anders dan ik al bijna mijn paard-rij-leven lang hoor. Niets bijzonders, gewoon rijden volgens de basis beginselen.
Ben ik nou gek of lees ik gewoon niet goed genoeg?


Ik kan me heel goed voorstellen, dat mensen heel erg blij zijn, als hun paard dat geen hoop meer had, opeens weer perfect loopt als het paard bij Antoine geweest is! Maar wat hij doet kunnen veel meer mensen, dus uniek is hij zeker niet! Ik heb hem nooit irl bezig gezien, en ik denk dat ik ook maar eens een keer ga kijken.

Het verhaal van Cowgirl begrijp ik ook heel goed, maar zoals zij zelf al zegt, het had net zogoed Piet de buurman kunnen zijn die het paard weer correct deed lopen! De één zegt dat hij denkt dat hij alles is, maar dat wil ik eerst met eigen ogen zien. Dan kan ik daar zelf nog altijd over oordelen Lachen
Ik heb ook het idee dat tegenwoordig veel instructeur/instructrices geen baat hebben bij het uitleggen van de eigenlijk doodnormaalste zaak en basis van heel het paardrijden: rechtrichten!

Het is volgens mij wel zo dat Antoine een boel mensen weer even wakkerschudt!
Laatst bijgewerkt door Nina op 04-12-02 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:16

nou... ik ben benieuwd... Scheve mond zo'n beetje de 'aller aller sceptische' bokkers gaan kijken naar AdB ?

Ik hoop dat jullie ook daadwerkelijk eens gaan kijken & hem idd het hemd v. het lijf vragen ipv ongefundeerde kritiek te spuien...

kijk... ik ben ook niet de 'eerste beste gelovige' die direct van alles aanneemt...
maar als 'iemand' , wie dan ook, 'meent' iets goeds te hebben (ook al is het iets wat mij al járen bekend is), en wat hij/zij graag wil laten zien, moet ik m'n mond houden; eerst kijken, vragen & dan pas oordelen.

Vindt dit topic dus 'oneerlijk' ... maar zal wel aan mij liggen... Verdrietig

Verder las ik nog iets van iemand waar ik wel graag antwoord op zou willen hebben: er zouden er meerdere instructeurs zijn die paarden met hko goed krijgen...
maar zijn er ook instructeurs die dat in 1 keer kunnen laten zien, en dat na een minuut of tien?

Graag zou ik (om mensen te kunnen doorverwijzen), en ik denk met mij vele anderen, vooral de mensen met paarden met hko, graag willen weten wié dat zijn, want HOERA ...dan kunnen er meerdere geholpen worden en hoeven dan niet perse op een lesje v. Antoine te wachten.

Kan me in zekere zin voorstellen van alle verhalen v. mensen die bij ons geweest zijn, dat na een 'aantal' instructeurs versleten te hebben... ze écht begonnen te geloven dat hun paard naar de slachtbank moest.... want hoelang ga je door met je paard, die kreupel blijft... Huilen tot ze dus bij Antoine kwamen...

Dat laatste is idd... wat hem dus mi bijzonder maakt... verder niet !

overigens komt hij eind januari weer bij ons, voor een lesdag.
ik weet niet waar de mensen die willen gaan kijken zoal vandaan moeten komen, maar misschien is Lunteren een optie....

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 02:34

Anoukie schreef:
Nou Lov, wat denk je ervan? Zullen wij als kritische mensen eens gaan kijken bij AdB?? Ik heb nog een vriendin die een keertje bij hem wil gaan rijden (zoals je hebt kunnen lezen), daar kunnen we dan eventueel gaan kijken? Misschien wil Pipo ook mee? Dan worden wij misschien ook wel "bekeerd" Schijnheilig !!

Zonder gekheid, ik ga echt een keer kijken. Ik ben benieuwd of hij iets heeft te vertellen (rijtechnisch) waar ik helemaal van onder de indruk raak,......


Ik ben van de party, ik heb al eerder in dit topic aangegeven, dat ik eens met mijn eigen ogen wil zien wat hij doet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 02:39

In welke eerstvolgende clinic zijn er nog plaatsjes vrij?
Wel een beetje in de buurt, ik reis voor zoiets liever niet langer als een uur met mijn paard.
Het weekend van 13-14-15 december kan ik niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 02:39

Anoukie"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Wel voor Noukie Schijnheilig
Haha!

Just for the record,
mijn vos is klinisch en rontgenologisch 100%.....


Noukie heeft een auto en wil het voor geen goud missen als jullie daar gaan rijden Haha!,....... Count me in, laat me even weten of het echt doorgaat en dan ook wie, wat, waar, wanneer etc.

Dan zorg ik dat ik alvast een vragenlijst voor m klaar heb Knipoog.
[/quote]

Just for the record, ik neem mijn vos ook mee, en die is klinisch en rontgenologisch 0%, en moet overnieuw zadelmak gemaakt worden Haha!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 02:54

Jakkie Pipo, 0 % in orde???? Ben benieuwd wat AdB daarvan kan maken Knipoog !!!

Het weekend van 13-14-15 december kan ik ook niet, voor de rest is mijn agenda nog vrij open. Wie informeert???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 02:57

Anoukie schreef:
Jakkie Pipo, 0 % in orde???? Ben benieuwd wat AdB daarvan kan maken Knipoog !!!

Het weekend van 13-14-15 december kan ik ook niet, voor de rest is mijn agenda nog vrij open. Wie informeert???


Weet het ook niet zeker hoor, ligt eraan hoe ze loopt, als ze slecht is laat ik haar lekker staan, want dat vind ik zielig, ga niet een paard pijn doen voor antione, dat gaat me te ver. Maar dan kan ik de mijne wel meenemen, maar die heeft nergens last van!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 03:06

Ik ben sinds 5 minuten lid van de AdB nieuwsbrief Party!!
Dus wie weet kan ik morgen meer vertellen!

Neem aan dat mijnheer de Bodt om 2 uur snachts geen zieltjes meer aan het winnen is!
*geintje!!!! Knipoog *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 03:06

Trouwens ik heb net zijn site bekeken, en ik heb met verbazing naar de fotos gekeken waarop hij aangeeft, dat hij dit paard helemaal heeft opgeknapt, dit dier loopt totaal zonder ruggebruik. Ik snap niet dat iemand die fotos als reclame plaatst!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 12:50

Pipo, ik dacht heel eerlijk gezegd dat die 0 % een tiepfout was, maar dat paard is op de foto's dus echt niet in orde?

Enne, wat is zijn site dan???

LeonoorStoos
Berichten: 18
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 13:29

Ik heb Antoine de Both pas net ontdekt. Iedere instructuer is anders, ieder let op andere dingen.
Mijn paard heeft hoefkatrol (een paar maanden geleden geconstateerd). Het is alleen klinisch nog niet zichtbaar en zal over een jaar of 8 naar buiten komen (hij is nu 10 jaar). Om die periode te verlengen wil ik graag dat Antoine naar mijn houding en manier van rijden kijkt, zodfat hij mij kan adviseren over de manier van rijden op een paard met hoefkatrolontsteking.
Ik vind het dus juist HEEL GOED, dat hij ruiters net weer even op het juiste pad zet!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 17:11

kenomaxbe schreef:
Djilan schreef : Ik zelf heb iets van 5 instructeurs gehad, van Z2 dressuurruiter tot ZZ springruiter, maar nooit is mij geleerd hoe een paard echt recht te krijgen.

Jij hebt duidelijk nog geen goeie instructeur gehad ! Ik kan er je trouwens een heel goeie aanbevelen, die haar leerlingen niet kiest op basis van hun niveau : ze geeft aan iedereen die "het" wil leren met evenveel hartstocht les, maar je moet wel bereid zijn ervoor te betalen natuurlijk. Goeie instructie is schaars maar niet goedkoop. Ik neem les bij Karin Donckers, ze is niet goedkoop maar heeeeeeeel goed !!! Maar één lesje in de maand is soms al voldoende, want je leert zoveel bij op één lesuur (dat gerust anderhalf uur kan duren, ze kijkt op geen vijf minuten), dat je stof hebt om een maand verder op te bouwen ! Dus dan mag de les al wat duurder zijn niet ?


Dat ik geen goede instructeurs gehad heb is dus juist wat ik bedoel! Het is dus niet zo makkelijk om een goede instructeur te vinden. En je geeft zelf ook al aan dat goede instructie schaars is!

Ik ben bij Antoine gekomen door een vriendin die er met meerdere paarden lest. Zij leste trouwens voorheen bij Mieke en Ton de Kok. Zij heeft Antoine weer leren kennen via een kennis die een paard met HKO heeft. (allemaal buiten Bokt om )
Ik en een paar kennissen (die overigens niet op Bokt zitten Knipoog ) lessen met veel plezier bij Antoine en het is handig dat hij bij mij in de buurt lesgeeft. Bemmel is 20 minuten en Uden 3 kwartier...

Ik les ook 1x in de maand en kan daar goed mee vooruit. Langer dan een maand wordt lastig, omdat je wat puntjes 'verliest'. Ik vind Antoine trouwens ook niet echt goedkoop, maar het is het zeker waard. Nu ligt het er ook nog eens aan waar je lest. In Bemmel betaal je 50 euro voor 3/4 uur, in Uden 55 euro voor 1 heel uur.
Afgelopen zondag (24e) had ik trouwens 3/4 uur les, maar dat liep uit naar iets van 1 uur en 10 minuten....

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 20:01

Colinda schreef:
Verder las ik nog iets van iemand waar ik wel graag antwoord op zou willen hebben: er zouden er meerdere instructeurs zijn die paarden met hko goed krijgen...
maar zijn er ook instructeurs die dat in 1 keer kunnen laten zien, en dat na een minuut of tien?
Graag zou ik (om mensen te kunnen doorverwijzen), en ik denk met mij vele anderen, vooral de mensen met paarden met hko, graag willen weten wié dat zijn, want HOERA ...dan kunnen er meerdere geholpen worden en hoeven dan niet perse op een lesje v. Antoine te wachten.
groetjes


pfff... heb nog steeds geen antwoord van iemand gekregen... kom op, wié zijn nu de andere, ozo bekende instructeurs waar de mensen met hun hko paard terecht kunnen ...

Helgemm
Berichten: 12
Geregistreerd: 26-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:07

Ik rijd sinds kort volgens zijn Theorie!! Het werkt super. Het is allemaal heel logisch, maar je moet het eerst gewoon zien!! Het is geen geitenwollen sokken theorie. Volgens hem zijn de meeste paarden kreupel door rijtechnische problemen. Dat je weinig van hem hoort komt misschien omdat de man zelf uit belgie komt. Hij is begonnen met het opkopen van een hele lading slachtpaarden met oa hoefkatrol fase 4 en 5. Deze heeft hij zelf allemaal weer aan het lopen gekregen zonder dat ze kreupel waren. Dat betekend dus dat ze geen pijn meer hadden, anders blijft een paard kreupelen. Als zelfs veeartsen vragen om lesdagen voor klanten, zal er toch veel goeds mee zijn. En als hij zelf herhaaldelijk op grand prix niveau in dit systeem kan presteren, waarom maken jullie je hier zo druk over??
een helehoop mensen zijn gebaat bij dit systeem doordat hun paard eigelijk klaar was voor de slacht volgens de veearts!!
Ik stond op het punt om mijn merrie te verkopen, alleen omdat ik er niks meer mee kan beginnen. Zodra ik met het zadel aankwam dragen sloeg ze me de box uit. Als ik op wou stappen leek het afentoe alsof ik levensmoe was!! En nu?? Ze heeft er weer lol in, wil graag werken!! Ze was "enkel krom". Ieder paard is van nature gebogen.
Schilder mij maar lekker af als dom en onwetend, ik ben geen dom pony trutje, heb heel wat jaren ervaring. En met mij heel wat mensen die dit systeem ook gebruiken. Dit wil niet zeggen dat ik alle andere systemen afkraak!! Maar, Ik zou zeggen... Eerst proberen en voelen en daarna oordelen!!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:22

Helgemm.... de site weten ze onderhand allemaal al.... tevens denk ik dat een hoop bokkers dit nu net niet willen weten...
ze horen liever 'wat Antoine nu zo slecht doet' ....net zoals die foto op zijn site, waarbij het paard niet 'over zijn rug loopt'
Deze knappe koppen kunnen het al vanaf een foto zien ! Scheve mond

nee... deze bokkers gaan binnenkort zélf eens kijken (zoals je in de verhalen kan lezen), om vervolgens hun woorden 'kracht' bij te kunnen zetten hier op bokt Boos!

Ik sta/stond open voor andermans mening.. en heb daarom ook gevraagd naar andere instructeurs, die zeker zo goed zijn als Antoine (en dan bedoel ik alleen voor de paarden met hko), zodat ik evt. nog mensen kan doorverwijzen, mensen die nu 'vastlopen' met hun verdriet...

heb nog geen 1 naam v. instructeur doorgekregen... Verdrietig trieste zaak.. helaas....

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 00:36

Colinda, misschien is het wel zo, dat de paarden van die mensen geen hoefkatrol krijgen omdat ze al goed gereden zijn (volgens AdB's theorie dan he) ?
En omdat Antoine zich profileert als de hoefkatrolgoeroe, komen mensen wel bij hem terecht en niet bij andere instructeurs die rechtrichten in hun gewone programma hebben staan.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 01:56

Fitzroy schreef:
Colinda, misschien is het wel zo, dat de paarden van die mensen geen hoefkatrol krijgen omdat ze al goed gereden zijn (volgens AdB's theorie dan he) ?
En omdat Antoine zich profileert als de hoefkatrolgoeroe, komen mensen wel bij hem terecht en niet bij andere instructeurs die rechtrichten in hun gewone programma hebben staan.


ben ik toch niet met je eens, heb nl. met verschillende mensen gesproken met paard met hko, die toch al verschillende instructeurs gehad hebben...
desondanks bleef hun paard kreupel... ja... ook door hun eigen onkunde.

Maar ook zijn er wel degelijk mensen bij, die het 'rechtrichten' kennen...alleen op een andere manier....toch bleef hun paard kreupel Scheve mond en komen bij AdB terecht en leren het rechtrichten op een andere manier... is dat dan dé manier?

Weet ik niet ... daarom heb ik hier een goedbedoelde & serieuze vraag
gesteld, zodat er ongetwijfeld een heleboel mensen én paarden geholpen kunnen worden.

Op medisch lees je ook steeds verschillende topic's over hko e.d. , waarom wordt er dáár dan ook niet op ingegaan, dat ze bijv. naar die of die instructeur moeten gaan... het is inmiddels voor (bijna) iedereen duidelijk dat het dus een rijtechnische kwestie is... en toch gaan er een hoop door met 'struisvogel' spelen en raden aan voor : speciaal hoefbeslag, bepaalde medicijnen of nog erger, zenuwsnedes Huilen

Als hier al half bokt meent te weten waar ze het over hebben, waarom wordt er dan niet datgene aangeraden waarvan ze al weten dat dát het eerste is waar aan gewerkt moet worden, rijtechnisch... maar niet alleen... met goede instructie, en die is niet 'zomaar' te vinden, daarbij komt ook nog een stukje vertrouwen kijken (zeker als je paard hko heeft), dus namen noemen van die of die instructeur kan toch alleen maar goed zijn dan? Knipoog

Maar ik krijg nu nog steeds geen antwoord... dan ga je je toch ook
afvragen of ze er wel zijn...

Verder vraag ik me af hoe je erbij komt dat Antoine zich zou profileren als hoefkatrol goeroe, maak je dat op uit zijn site (ik niet namelijk), of heb je hem gesproken en stelde hij zich voor als Antoine de hko-genezer?

En als ik de meeste berichten hier goed heb gelezen, zijn er dus ongelooflijk veel 'goeroes' die het normaal vinden dat rechtrichten in hun programma zit... oh nee... die noemen hun dan weer 'goeie instructeurs' . Gaaaap

nja... ik hoop iig dat ik nog wat namen kan doorgeven aan mensen die er echt behoefte aan hebben... zo hoeft een AdB voor deze mensen ook geen échte 'goeroe' te worden voor sommigen, als er meerdere zijn.

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 02:26

Colinda schreef:
Helgemm.... de site weten ze onderhand allemaal al.... tevens denk ik dat een hoop bokkers dit nu net niet willen weten...
ze horen liever 'wat Antoine nu zo slecht doet' ....net zoals die foto op zijn site, waarbij het paard niet 'over zijn rug loopt'
Deze knappe koppen kunnen het al vanaf een foto zien ! Scheve mond

nee... deze bokkers gaan binnenkort zélf eens kijken (zoals je in de verhalen kan lezen), om vervolgens hun woorden 'kracht' bij te kunnen zetten hier op bokt Boos!

Ik sta/stond open voor andermans mening.. en heb daarom ook gevraagd naar andere instructeurs, die zeker zo goed zijn als Antoine (en dan bedoel ik alleen voor de paarden met hko), zodat ik evt. nog mensen kan doorverwijzen, mensen die nu 'vastlopen' met hun verdriet...

heb nog geen 1 naam v. instructeur doorgekregen... Verdrietig trieste zaak.. helaas....


Inderdaad zijn er mensen die dat vanaf een foto kunnen zien, niet zo moeilijk hoor!!!

Ik sta ook open voor andere meningen, daarom heb ik eerst een hele tijd alleen maar gelezen wat er allemaal over adb geschreven werd, en van daaruit, heb ik een mening gevormd. Daarbij hoor ik theorieen, die gewoon niet kunnen!! kloppen. En als ik vragen daar over stel, krijg ik een antwoord als: slaap daar maar een nachtje over, dus met andere woorden ik weet dat niet...............................

Je hebt geen naam van een instructeur gehoord, omdat er niemand zich naar buiten toe profileert met: ik genees hko. Maar er zijn vele goede instructeurs, waarbij de paarden nooit kreupel gaan lopen, omdat die het de normaalste zaak van de wereld vinden om een paard recht te richten, wat het in mijn ogen ook is, daar gaat het om in het paardrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 02:31

Colinda schreef:
het is inmiddels voor (bijna) iedereen duidelijk dat het dus een rijtechnische kwestie is...

Dat ben ik niet helemaal met je eens en ik denk dat de veterinaire wereld het ook niet op die manier ziet. Als het ontstaan en optreden van HKO puur een alleen rijtechnisch zou zijn, dan zou het probleem allang uit de wereld zijn denk ik. Volgens mij speelt er meer mee dan alleen dat.

Er zijn heel veel problemen die door rijkunstige problemen kunnen ontstaan, dat staat als een paal boven water. Waar het het ontstaan en optreden van HKO betreft, liggen de zaken iets anders denk ik.

Citaat:
Verder vraag ik me af hoe je erbij komt dat Antoine zich zou profileren als hoefkatrol goeroe, maak je dat op uit zijn site (ik niet namelijk), of heb je hem gesproken en stelde hij zich voor als Antoine de hko-genezer?

Wat opmerkingen van zijn site:
De resultaten zijn meestal verbazingwekkend. Zelfs paarden die al maanden of zelfs jaren kreupel zijn gaan in minder dan 15 minuten terug zuiver lopen aangezien samen met de overbelasting bijna ogenblikkelijk ook de pijn verdwijnt!
Dit klinkt als een belofte.

Bestaat er volgens u een erfelijke aanleg tot hoefkatrol?
Ik heb nooit een lijn kunnen trekken in de origines van de paarden die bij ons kwamen met hoefkatrol.

Er gaan stemmen op dat HKO wel zeker een erfelijke oorsprong kan hebben.

Dankzij de spectaculaire trainingsmethode van de Belgische trainer Antoine De Bodt is het nu mogelijk hoefkatrolontsteking succesvol te behandelen en te voorkomen!
Dit spreekt voor zich, dit lijkt mij meer dan een belofte.

Zijn jarenlange ervaring leerde hem dat hoefkatrolontsteking en kreupelheid bijna altijd het gevolg zijn van een verkeerde training.
Nou ja goed, dit hoef ik denk ik niet toe te lichten.

Verkeerde training is een van de factoren in het ontstaan van HKO, maar zeker niet de enige. Verkeerde training kan problemen opleveren en het is natuurlijk nooit goed, voor geen enkel paard.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 02:36

Pipo"]
Ik sta ook open voor andere meningen, daarom heb ik eerst een hele tijd alleen maar gelezen wat er allemaal over adb geschreven werd, en van daaruit, heb ik een mening gevormd. Daarbij hoor ik theorieen, die gewoon niet kunnen!! kloppen. En als ik vragen daar over stel, krijg ik een antwoord als: slaap daar maar een nachtje over, dus met andere woorden ik weet dat niet...............................
[/quote]

misschien zou het kunnen zijn dat deze mensen niet goed weten hoe ze bepaalde dingen onder woorden moeten brengen...
weet ik niet hoor, maar ik kan ook niet altijd de juiste woorden vinden om iets uit te leggen... althans.. niet op papier... kijk liever iemand aan, gewoon in een gesprek, gaat beter Knipoog

[quote="Pipo"]
Je hebt geen naam van een instructeur gehoord, omdat er niemand zich naar buiten toe profileert met: ik genees hko.
[/quote]

ik vraag toch niet naar een instructeur die hko genezer is Boos!
ik vraag naar namen van goéie instructeurs, om evt. mensen door te verwijzen.

[quote="Pipo schreef:
Maar er zijn vele goede instructeurs, waarbij de paarden nooit kreupel gaan lopen, omdat die het de normaalste zaak van de wereld vinden om een paard recht te richten, wat het in mijn ogen ook is, daar gaat het om in het paardrijden.


ben ik met je eens, dat is dé basis van het paardrijden Knipoog overigens ook iets wat Antoine zegt, zoals ongetwijfeld vele anderen...
en die 'andere' goeie instructeurs die ik dus niet ken Lips are sealed wil ik graag weten....
en dan hoop ik namen te kunnen horen, die ook nog mensen aannemen.... misschien op verschillende plekken in Nl. maakt niet uit... dan kan ik misschien wat namen/tel.nr. doorgeven.
Mag ook per pb hoor.

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 02:37

Hko onstaat naar mijn mening niet door training, maar slechte training versneld het proces zeker wel.