mijn paard laat achterhand vallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:14

duur wil niets zeggen ...!!!!!

hier in de buurt keurt er iemand voor 750 (guldens nog )
en die heeft verschillende paarden goedgekeurd die bij de goedkopere artsen , a 450 gulden, afgekeurd werden !!

ataxi is nog niet overal zo geaccepteerd... das het probleem
dierenartsen zeggen te gauw , ohh hij moet gewoon sterker worden
terwijl ataxi wel degelijk een vervelende aandoening is, die wel iets verbeterd kan worden door de achterhand te versterken, maar nooit meer overgaat ....

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:55

he das vervelend Catherine, ik denk dat hij nog niet zo sterk daar van achter is. de vorige eigenaar had er toch ook vrijwel recreatief mee gereden? ik denk dat hij nog niet zoveel getraind is op z'n achterhand, hij heeft idd best wel een dunne/vlakke kont, niet echt rond bespierd bedoel ik....
Citaat:
Zoals al gezegt, veel overgangen, wendingen, kleine sprongetjes en dan vooral in uitjes, heuvel op en af galoperen, zijgangen enz. Dus eigenlijk gewoon de dressuur training, maar nog meer gericht op de achterhand. Dus los van voren en van achteren stuwend.

dit zijn goede oefeningen, weet je instructrice het al? anders kan ze er in de les meer aandacht aan besteden aan oefeningen waar hij goed de achterhand moet gebruiken

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:10

Nogmaals.....ik zou eerst de DA ernaar laten kijken, voordat je heel hard gaat trainen. Zoals Crossmonster ook al zegt, een dure keuring zegt helemaal niks (ataxi word vaak pas opgemerkt als het paard onder de man is en dat is niet het geval bij een keuring) en zoals ik uit jou verhaal begrijp is je paard door de dierenarts van vorige eigenaar gekeurd? In dat geval zou ik al helemaal even je eigen DA ernaar laten kijken

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:21

mikolaiki schreef:
zijn gangen zijn ruim hij loopt verder soepel

Afbeelding
Ik noem dit nou niet bepaald ruim en soepel Verward
Dit paard gebruikt totaal zijn achterhand niet ik zou hem toch even laten nakijken, voor een zesjarige klinkt het naar mijn idee niet echt gezond