nageeflijk op een halster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 22:25

Haha! het is niet opschepperig bedoeld, daarom vertel ik het verhaal als een denkbeeldig scenario. ook wil ik niet denken dat de ruiter in kwestie een getalenteerde zou zijn (daar is volgens mij veel meer voor nodig), het leek me leuk om eens de gedachten de andere kant heen te sturen dan normaal in dit forum Haha!

verder kan ik me wel vinden in de verhalen van josien en runningkawa, ook al lijken jullie het niet met elkaar eens te zijn. zo moet je altijd letten wat er met je handen gebeurt, maar je kan dit jezelf (of iemand anders) op de manier zoals josien uitlegt misschien duidelijk maken. het kan je duizend keer verteld worden, maar het kwartje moet bij jezelf gewoon vallen.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 18-11-03 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Berichten: 16023
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:29

Mijn paard geeft dus vreselijk moeilijk en slecht na, maar met een halster geeft hij nog steeds makkelijker na dan met een bitje in.
Kan dit komen omdat hij beter reageerd op druk op zn neus, dan in zn mond?

Maar het is zeker mogelijk hoor! Al heeft het volgensmij minder te maken communicati. Waarom zou ene paard die wel nagefelijk loopt op n bit, niet nagefelijk zijn op halster?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 22:36

machie schreef:
Waarom zou ene paard die wel nagefelijk loopt op n bit, niet nagefelijk zijn op halster?
ik denk dat je een paard kan leren na te geven op contact-been(-ontspanning), dus of dat met een halster is of een bit dat maakt niet uit, als het maar duidelijk is wat de bedoeling is.

Machie

Berichten: 16023
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:39

ja, en waarom je vraag dan? Tong uitsteken
Als een paard toch goed nagefelijk is, dan maakt het toch niet meer uit wat je erom hangt?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:03

Heb t toevallig zondag geprobeerd, zonder zadel (had er nog maar 1 z zz op gezeten) en met een halstertje.
Nou loopt Eldien de laatste tijd echt steeds beter, het gaat als een trein, en ze liep na een paar figuurtjes op t halster net zo lekker als op t bitje. Was echt apetrots op mn pony! Haha!

Maaike

Berichten: 11865
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:32

machie schreef:
ja, en waarom je vraag dan? Tong uitsteken
Als een paard toch goed nagefelijk is, dan maakt het toch niet meer uit wat je erom hangt?

en daar heb je denk ik een goed punt

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:29

ik zit ook wel eens op mijn paard, die loopt ook gewoon nageeflijk als ik hem dat vraag, zelf als ik er gewoon op zit met halster, je moet er alleen op letten dat je hem niet naar beneden trekt, dan gaat hij in protest en dan ben je verder van huis..Je moet gewoon hetzelfde doen als met hoofdstel en bit, gewoon ophoudingen maken en niet teveel druk geven op de teugel en dan gaat hij vanzelf nageeflijk lopen en dan zal je zien dat loopt hij met bit gemakkelijker en soepeler