10 stappen vooruit 9 weer terug.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:40

maar hoe lang ga je dan door? Ik snap dat je wel door kunt rijden met een drachtige merrie, maar tot hoe lang kun je dan doorrijden?

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:45

In principe tot een paar dagen voor de bevalling. Hangt ook een beetje af van de conditie van de merrie en hoe ze gereden wordt. Bouw de training gewoon langzaam af.....veel stappen.

Ik ken iemand en die hadden een pony mee op wedstrijd gehad. Het meisje had die dag nog de 1e prijs gehaald bij het L springen. De volgende dag stond er naast de pony een veulentje in de box......conclusie: pony had er geen last van. Deze mensen wisten trouwens niet dat de pony drachtig was, anders waren ze uiteraard niet op wedstrijd gegaan Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:55

en de merrie was nog niet eens zo dik! Ik kon me slecht voorstellen dat daar een veulen in kon zitten... Het werd nog speciaal opgeroepen toen ze de ring rond reed...

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 21:08

Ze moet pas 26 april veulenen, en mensen zeggen dat ik tot 2 weken voor de bevalling mag door rijden.
En ik weet wel dat ik haar niet zo makkelijk meer kan buigen, ik vraag alleen maar of ze haar hals een beetje stelt, en als dat al teveel gevraagt is weet ik het ook niet meer.

En als ik haar longeer, (gewoon met halster zonder bijzet),waarom valt ze dan ook naar binnen? En springt ze in de verkeerde galop aan?
Het is toch niet moeilijk om voor een drachtige merrie om aan een touwtje te huppelen?
Kan het dan toch niet met die voorgaande kreupelheid te maken hebben.
Daar zit ik nou zo over te twijfelen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:25

Ik denk niet dat het met die kreupelheid te maken heeft, hoewel het stilstaan natuurlijk haar niet soepeler heeft gemaakt. Het paard is natuurlijk intussen wel dikker geworden van de dracht en dat zal in combinatie met elkaar haar parten hebben gespeeld.

Ik weet niet waar Petra van Esch mee bezig is, maar ik vind het echt te gek voor woorden. Een paard kan toch niet goed sluiten en achterhand er onder brengen als die dikke buik in de weg zit. Waarom moet een paard nog topprestaties leven als atleet als ze zo hoog drachtig is maar moet een vrouw het rustig aan doen. Ik ben benieuwd als Petra zelf ooit zwanger wordt hoelang zij door zal gaan met rijden.