Discussie gevraagd! "Ik geef les, maar....."

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:27

Citaat:
Pipo schreef:
Is verzekeringstechnisch ook weer een stuk veiliger.


Ja daar zit helaas wel wat in. Ik kwam eens op een manege waar meisjes van een jaar of 14 uit de gevorderde lessen de instructrice mochten vervangen in de ponyles. Ze draaide dan in hun eentje een les van twaalf ponyruitertjes, en waren natuurlijk heel vereerd.
Totdat 1 van die kinderen van haar pony afviel en haar arm brak. Ouders woedend (en terecht) lesgeefstertje over de zeik en de manege kon de schade mooi zelf vergoeden...


had ook kunnen gebeuren met een gediplomeerd miepje... en niet ieder geval wordt vergoed dus..
ook gediplomeerde instructrices willen heel graag dat de ruiters op hun pony blijven zitten... ja je moet die beestjes bezig houden.. maar bij beginners is dat altijd wat moeilijker omdat ze veel dingen nog niet weten...
enne.. als de ouders er niet mee eens waren dan hadden ze hun kind uit de les moeten halen.. want pas als er iets gebeurt mekkeren mensen..
paardrijden is en blijft nog steeds een sport op eigen risico.. wie je ook in de les zet..

ik ken veel gevallen vanmensen die van hun paard af gedonderd zijn mede dankzij die leuke instructie.. je moet doen wat je zelf verstandig vind.. en ieder paard kan wel ens uit zun ster gaan..

ik vind trouwens dat papiertje ff halen wel flink prijzig..

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:06

Natuurlijk kan iedereen van een paard vallen, das logisch. Daar ging het ook niet om, ik had het even over de verzekering.
De ouders waren kwaad omdat ze er vanuit gingen dat hun kinderen les kregen van iemand die er geschikt voor was... en dat was in dit geval niet zo. Dan vind ik dat ze recht hebben om te klagen.
En met een diploma ben je verzekerd voor ongevallen bij je klanten...
Laatst bijgewerkt door Ronja op 05-03-04 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:15

Een manege is verzekerd voor het geven van lessen, maar de verzekering keert alleen uit als diegene die les geeft, bevoegd is om les te geven... De ouders/ruiters kunnen de manege aansprakelijk stellen als er een ongeluk gebeurd, zeker als het door ondeskundig handelen van instructeur of trice veroorzaakt is... Een diploma is wel het minste wat een verzekeringsmaatschappij zal willen zien als blijk van deskundigheid... Overigens als je in dienst bent van een manege zal meestal de manege en niet jijzelf aansprakelijk worden gesteld (tenzij je echt erg slecht bezig bent geweest) Als je particulier lesgeeft, kun je echter persoonlijk aansprakelijk worden gesteld. Weet niet in hoeverre dit te ondervangen is door een contract van eigen risico te laten ondertekenen... Ook nu is een diploma dan een bewijs van vaardigheid wat je helpt in zo'n geval

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:00

Ik geef zelf les aan de verzorgster van onze tinker. Ik heb geen diploma en ben ook niet van plan om er een te halen, om de simpele reden dat ik geen ambities heb om aan meer mensen les te gaan geven.

Ik heb zelf ondertussen 16 jaar ervaring en de laatste 5 jaar een goede instructrice die er constant weer terug verwijst naar de basis. Dat zit er dus wel behoorlijk ingeramd Haha! Daarvoor is er vooral op gehamerd dat je een paard altijd weer los moet laten en het principe van een keer drijven is reactie. Ik heb zeker het idee dat ik haar verder help met de ervaring die ik heb, paard gaat steeds losser en constanter lopen, zij leert steeds beter zitten en het paard aanvoelen.

Of ik paard en ruiter verknal? Nee denk het niet. En op het moment dat we ergens vast zouden lopen stuur ik haar linea recta door naar mijn instructrice.

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:06

Sowieso zeggen mensen al gauw dat ze een diploma hebben, met een eerste jaar ORUN wimpelen ze al met het papiertje.Dat ze niet verder gaan of gekomen zijn doen ze altijd af dat ze daar niet veel konden leren.Iemand die een volledige opleiding heeft gedaan weet echt wel waar hij over praat, of diegene bij je p[ast is een ander verhaal.Iedereen weet wel een gediplomeerd iemand op te noemen die er zogenaamd geen hout van kan, ik zie toch echt vaker het tegenovergestelde.Iemand die een diploma heeft, heeft zich aan minimaal 12 ervaren mensen uit de praktijk moeten bewijzen dat hij kan rijden en lesgeven.In mijn ogen bestaat het niet dat iemand niet kan rijden maar wel lesgeven.Je kan dan nooit het gevoel dat erbij hoort omschrijven, je kunt het paard nooit een keer voorrijden zodat de ruitewr voelt hoe het paard nog beter kan gaan.Je kunt alleen het beeld bepalen maar daar zijn juryleden voor.Het wordt tijd dat er in nederland serieuzer instructie wordt gegeven, we lopen wat dat betreft ver achter op duitsland.Het is toch ook niet denkbaar dat een kind uit de zesde klas een kind uit de eerste klas gaat lesgeven, al zou die dat kind gerust wel wat kunnen leren.Paardrijden is een gevaarlijke sport in alle opzichten, daar zijn deskundige mensen voor nodig om dat in goede banen te leiden.Wat ik om me heen zie is vaak om te huilen. Huilen

labje
Berichten: 72
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:13

Ik heb nog niet alle 6 pagina's gelezen maar ik wilde toch ff wat zeggen. Ik rij 13 jaar en geef nu 5 jaar les. Ik heb de 1e fase orun, maar de meeste ervaring heb ik toch uit de praktijk. Er zijn zat goede instructeurs zonder diploma, maar ook veel met. De eerste fase is inderdaad nog niet alles, maar het is voor mij ivm tijd en reisafstand op dit moment onhaalbaar om de 2e fase te doen. ik denk dat dit voor meer mensen geldt.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:18

ga ik even een stelling erin gooien....
Als je voor het eerst op een paard gaat zitten is het in feite het PAARD wat je de basis leert! Leren te blijven zitten in stap draf en galop doe je vooral zelf. Misschien hier en daar een aanwijzing van achterover zitten, maar de rest moet je zelf leren aanvoelen. Evenals het lichtrijden. Pas als je toe bent aan het zelf geven van echte hulpen, dus na de longelessen, dan is het van belang dat de gene die je lesgeeft echt weet hoe je een paard moet rijden. Daarvoor is het zaak dat de gene aan het andere eind van de longe het paard in kwestie kent, en hem goed onder controle heeft.
Datr noem ik de basis van het rijden. De rest is IMO toch al wat meer dan de basis van het zitten blijven, en weten hoe je benen geeft en hoe je aan 1 teugel moet trekken.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:28

Sjuimpje schreef:
Ik geef geen les, tenminste, zelden.

Beginners les geven kan ik ook echt niet, ik wordt helemaal gefrustreerd als ik 5 keer achter elkaar moet zeggen dat ze die buitenteugel aangenomen moeten houden. (Als ik dit typ krijg ik al gelijk kriebels Haha! Zo diep zit het Bloos! )...

Huilen Huilen Huilen

Gelukkig wil Tyrza dat wel doen Haha!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:36

Manon 2"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ik geef geen les, tenminste, zelden.

Beginners les geven kan ik ook echt niet, ik wordt helemaal gefrustreerd als ik 5 keer achter elkaar moet zeggen dat ze die buitenteugel aangenomen moeten houden. (Als ik dit typ krijg ik al gelijk kriebels Haha! Zo diep zit het Bloos! )...

Huilen Huilen Huilen

Gelukkig wil Tyrza dat wel doen Haha!
[/quote]

Verward
Zit nogal verschil in niveau tussen die twee!
GP of Z1!

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:45

Ik zou niet eens weten of mijn instructrice gediplomeerd is, haar eigen resultaten en die van haar leerlingen en onze eigen vooruitgang zeggen me genoeg!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:49

saluut"]
[quote="Manon 2"][quote="Sjuimpje schreef:
Ik geef geen les, tenminste, zelden.

Beginners les geven kan ik ook echt niet, ik wordt helemaal gefrustreerd als ik 5 keer achter elkaar moet zeggen dat ze die buitenteugel aangenomen moeten houden. (Als ik dit typ krijg ik al gelijk kriebels Haha! Zo diep zit het Bloos! )...

Huilen Huilen Huilen

Gelukkig wil Tyrza dat wel doen Haha!
[/quote]

Verward
Zit nogal verschil in niveau tussen die twee!
GP of Z1!
[/quote]

Ik kan je even niet volgen?

Wat ik bedoelde is dat ik les heb van Tyrza en dat Tyrza wel 10 x achter elkaar tegen me zegt dat ik de buitenteugel erbij moet houden.

Sjuimpje zegt dat ze daar geen zin in zou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:50

En daarom geeft Tyrza ook les en Sjuimpje niet.
Goed toch?
Beter dan een instructrice die gaat schreeuwen dat je eens moet doen wat ze zeggen (heb ik eens gezien bij iemand Verdrietig )
Dan kun je beter zo eerlijk zijn om geen les te gaan geven Lachen

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:52

Mijn eerste reactie was bedoeld als grapje maar gaat nu een beetje off topic Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:01

Toedeledoki schreef:
Sowieso zeggen mensen al gauw dat ze een diploma hebben, met een eerste jaar ORUN wimpelen ze al met het papiertje.Dat ze niet verder gaan of gekomen zijn doen ze altijd af dat ze daar niet veel konden leren.


Waarschijnlijk moet ik me aangesproken voelen omdat ik de ORUN 1e fase hierboven niet zo positief voorstelde.
Mijn ervaring is dat ik er niet veel geleerd heb, dat ik het zonde van mijn tijd en vooral van mijn geld vond.
Als je dan deze indruk hebt gekregen van de 1e fase, lijkt me dat een logische reden om niet verder te gaan met de 2e fase, die nog veel meer tijd en geld kost.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 01:05

Samsam schreef:
Ik zou niet eens weten of mijn instructrice gediplomeerd is, haar eigen resultaten en die van haar leerlingen en onze eigen vooruitgang zeggen me genoeg!

Ik weet het van de mijne eigenlijk ook niet haha... maar ik vind zo'n papiertje eigenlijk ook maar betrekkelijk. Stel je hebt iemand die 20 jaar geleden hippisch centrum gedaan heeft (de kwaliteit van het hc even buiten beschouwing gelaten Knipoog) en daar een beetje is blijven steken, zelf geen les neemt e.d., óf je hebt iemand zonder papiertje die zich maar bij blijft scholen, overal informatie opdoet, beter en beter wil worden, en die toch van zichzelf dingen goed kan verwoorden; dan is diegene zonder papiertje waardevoller toch? Dus denk ik niet dat iemand met papier per definitie 'beter' is, maar dat was al logisch denk ik.
Maar om in het algemeen de kwaliteit te waarborgen zou je inderdaad moeten stellen dat iedereen die lesgeeft een papiertje zou moeten hebben. Dan stuit je alleen weer op de vraag: Wanneer is iets lesgeven, ik krijs ook wel eens wat naar mijn zus maar.. ja goed dat telt dus niet.
En op de vraag hoe waardevol zo'n papiertje is? Ik weet niet of je dat zomaar krijgt ofzo, of dat het meer een geldkwestie is of dat je het dan ook echt goed kan?

KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 09:31

Fitzroy schreef:
Waarschijnlijk moet ik me aangesproken voelen omdat ik de ORUN 1e fase hierboven niet zo positief voorstelde.
Mijn ervaring is dat ik er niet veel geleerd heb, dat ik het zonde van mijn tijd en vooral van mijn geld vond.
Als je dan deze indruk hebt gekregen van de 1e fase, lijkt me dat een logische reden om niet verder te gaan met de 2e fase, die nog veel meer tijd en geld kost.


Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:09

sherwood schreef:
ga ik even een stelling erin gooien....
Als je voor het eerst op een paard gaat zitten is het in feite het PAARD wat je de basis leert! Leren te blijven zitten in stap draf en galop doe je vooral zelf. Misschien hier en daar een aanwijzing van achterover zitten, maar de rest moet je zelf leren aanvoelen. Evenals het lichtrijden. Pas als je toe bent aan het zelf geven van echte hulpen, dus na de longelessen, dan is het van belang dat de gene die je lesgeeft echt weet hoe je een paard moet rijden. Daarvoor is het zaak dat de gene aan het andere eind van de longe het paard in kwestie kent, en hem goed onder controle heeft.
Datr noem ik de basis van het rijden. De rest is IMO toch al wat meer dan de basis van het zitten blijven, en weten hoe je benen geeft en hoe je aan 1 teugel moet trekken.


Ik wil die stelling nog wel stapje verder trekken...Stel je denkt dat je zo'n beetje kunt rijden (dat dacht ik). Dat wil zeggen je komt heel thuis met je paard van een buitenrit, blijft in alle gangen redelijk zitten en je kunt om obstakels heen sturen Haha!

En dan krijg je de kans om op een zeer goed (western) gereden paard te stappen. En dan kom je er achter dat je op dat paard geen rechte lijn meer kunt rijden (want je zit niet recht en je overstuurt steeds) in galop om de zoveel passen wisselt (want je zit niet recht en stil in het zadel), onverhoopt in een slidingstop terecht komt (want je ging toevallig een keer echt zitten), onverhoopt in een spin terecht komt waar je niet meer uitkomt (want je legde je been iets te veel aan)... En het paard liep consequent dubbelgevouwen (want ik vroeg hem niet recht).

Het is mij allemaal overkomen. Ik kwam tot de conclusie dat ik niet kon rijden. Ik heb ontzettend veel van dat paard geleerd (en van zijn in lesgeven ongediplomeerde eigenaresse). En als ik het allemaal over had kunnen doen, had ik gelijk les genomen van die ongediplomeerde instructrice. En de gediplomeerde Orundames (waar ik veel geld naar toe heb gebracht zonder resultaat) direct overgeslagen.

KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:16

Of je gaat met al je kennis en talent Haha! bij Nadine Capellmann werken op je 25 ste ? En zit de eerste de beste keer dat je daar op een paard zit in wissels om de pas omdat je gewoonweg niet in balans zit Haha! Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:19

gijsenkim schreef:
Of je gaat met al je kennis en talent Haha! bij Nadine Capellmann werken op je 25 ste ? En zit de eerste de beste keer dat je daar op een paard zit in wissels om de pas omdat je gewoonweg niet in balans zit Haha! Haha!


wahahaha ik zie het voor me....het kan dus erger. Ik wisselde maar om de vier passen of zo Haha! Schijnheilig

KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:32

Anya"]
[quote="gijsenkim schreef:
Of je gaat met al je kennis en talent Haha! bij Nadine Capellmann werken op je 25 ste ? En zit de eerste de beste keer dat je daar op een paard zit in wissels om de pas omdat je gewoonweg niet in balans zit Haha! Haha!


wahahaha ik zie het voor me....het kan dus erger. Ik wisselde maar om de vier passen of zo Haha! Schijnheilig
[/quote]


en maar leuk blijven lachen met een air van kijkeenshoegoedikben Haha!........ leuk hoor zo een knoppenbok Scheve mond Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 11:11

Als je les geeft moet je zelf een goede basis hebben. Je moet weten wat het gevoel is waar je naar streeft. Als je zelf nog nooit hebt gevoeld wat het is om een rechtgericht paard te rijden dan mis je een basisvaardigheid.

Wat ik bij de meeste instructeurs mis is een methodiek, een lange termijn visie en de vaardigheid om op het juiste moment de juiste informatie in de goede proporties aan te bieden. Vandaar dat bij velen iedere week hetzelfde bandje weer wordt afgedraaid met de bijbehorende stokpaardjes. Ik zie veel te veel dat het proevenboekje als handleiding wordt gebruikt, terwijl dit slechts een controle middel is en geen methodiek.

Goed lesgeven vereist een groot analytisch vermogen en dat kunnen vertalen naar oefeningen zodat een leerling daadwerkelijk vorderingen maakt. Dat leer je op geen enkele cursus. Sterker nog, sommige mensen bezitten geen enkel analytisch vermogen en zullen nooit in staat zijn een fatsoenlijke les te draaien. Zulke mensen zijn heel goed in staat een verhaal te reproduceren, maar dat heeft niets te maken met lesgeven.

Mensen die bij een ORUN hoge cijfers halen voor hun lesgeven worden beoordeeld op hoe goed ze het standaard ORUN verhaal kunnen reproduceren. Een instructeur beoordeel je op de gemiddelde resultaten van zijn leerlingen niet op de ORUN cijferlijst.

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:24

Wat ik mis op veel maneges is het gevoel en geduld dat je moet hebben met kinderen. En dat leer je niet op de Orun (heb ik daar ook niet geleerd) Op de ponyclub waar mijn pleegkind nu therapeutisch paardrijdt staat een jong meisje uit te leggen hoe je moet opzadelen e.d.
Ik heb maar even tussen neus en lippen gezegd dat hij dat niet in een keer snapt,ook niet in twee keer en ook niet in drie keer.Zucht.
En dat hij het ook niet vraagt. Ik was er in mijn gewone kleren, ze weten daar niet dat ik zelf ook rijdt en les heb gegeven, maar kijken dan met zo'n blik van , daar heb je weer zo iemand die denkt dat ze het weet.....
Aan het einde van de theorie les had Jordy dus niets geleerd, niets gevraagd en was er niet bij betrokken. Zonde dus van het geld.Zeker omdat ze daar zelf even bepaald hadden dat er geen les was maar een keertje theorie. Misschien komt het doordat ik voor de klas sta dat dit soort dingen mij (bij kinderlessen) opvallen. Ieder kind heeft zijn eigen aanpak nodig, dat leer je niet uit een boekje. Wat ook vaak voorkomt is dat de wat gevorderde lessen vaak wel gegeven worden door een meer ervaren instr.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:31

Ik ken twee dames die zelf een klantenkring hebben opgebouwd van zo`n 80 klanten. Ze hebben niet één diploma (alleen vbo, maar ik bedoel dus op paardengebied), maar kunnen wel goed rijden. En ze zijn charmant. Daar kijkt iedereen zich dus blind op. Kennis van de autonomie van paard of mens? Dat is hen vreemd. Hoe een groen paard kan reageren op bepaalde zaken eveneens, want het absolute grondwerk laten ze door anderen doen, dat is te eng. Helder overbrengen wat de bedoeling is blijft ook nog wel eens achterwege. Dat is dus pure broodroof van mensen die wel inzicht hebben en goed kunnen overbrengen wat de bedoeling is, met diploma`s op zak. Want door zo`n diploma toon je aan dat je ook kunt lesgeven. Dat schort er namelijk nog wel eens aan, ook al zijn de rijvaardigheden super.

Vanuit didactisch en pedagogisch oogpunt hoor ik dergelijke lessen op een voorterrein van een wedstrijd wel eens met plaatsvervangende schaamte aan, maar zolang er geen paal en perk aan gesteld wordt door de overheid en ouders hun kinderen naar die charmante meiden sturen, blijft dat zo doorgaan. Het is dus ook wel verleidelijk om als goede ruiter iets terug te vragen voor je prestaties, maar die prestaties liggen niet op hetzelfde vlak als instructie.

Persoonlijk ben ik erg tevreden met mijn instructeur. Hij heeft veel ervaring en weet goed raad met jonge paarden, dressuur-, spring-, men-, fokpaarden, bepaalde klachtjes enz. en hij kan erg goed overbrengen. Het nadeel is dat hij hard is en dat ook van zijn ruiters verwacht. Dat heeft veel emotioneel zwakkere dames doen besluiten hun heil elders te zoeken. Jammer, want in de omgeving is er geen betere eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:21

gekke_koei schreef:
Citaat:
Overigens nog wel een opmerking voor iedereen die z'n eigen bijrijder/verzorger "les" geeft: niet over een half jaar een topic openen dat ze je paard aan gort gereden hebben he


slaat dit ook op de mensen tegen wie je dit gericht hebt.. zo niet dan vind ik het nogal een stomme opmerking...

** Dan hoef je het geen stomme opmerking te vinden, want hij is idd gericht op degenen die ik voor ogen had bij het openen van het topic.

alsof een ander die er misschien wel de ervaring, diplomas, naam, weet ik het, dat niet zou kunnen doen..

** Tuurlijk wel, juist leuk om te doen voor de eigenaar en fijn om te ontvangen voor de bijrijder.

vind het maar een vaag topic Haha!

** Feel free to skip!

ennog steeds vind ik dat iedereen het voor zich moet weten... als jij besluit je les te laten geven door een persoon die al tig topics geopend heeft bij rt.. dan is dat jouw keus..
jij bent geloof ik nog steeds de gene die bepaald wat er met je paard gebeurt.. en als je al enige ervaring hebt, maar je zitgewoon ff vast met je paard.. dan kan je zelf ook wel oordelen of het goeie hulp is of niet. dan besluit je toch zelf wat je met die info doet.


** Ik geloof niet dat je inmiddels het doel van het topic begrepen hebt. Het gaat mij erom dat beschreven personen beginnerslessen staan te geven, terwijl ze zelf niet weten hoe e.e.a. werkt. En waar wordt de basis gelegd? Juist, in de beginnersles.
Bovendien kan een beginner doorgaans niet beoordelen hoe een goede les eruit ziet en opgebouwd wordt, dus die trapt daar met 2 voetjes in....

ik ben het zo vaak niet eens met de manier van lesgeven van een instructeur en dan kan die nog zoveel ervaring en noem maar op hebben..

** Feit blijft dat een bepaalde instructie je gewoon niet kan liggen. Is niks mis mee, zoek je gewoon een andere.

maar volges mij snap ik ook niet helemaal waar deze discussie heen wilt gaan Haha!:D

** Dat blijkt, ik hoop dat ik je een beetje duidelijkheid heb kunnen geven, want je zat idd een verkeerde kant uit te denken.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:23

pearl_tje schreef:
Iedereen hier op bokt is aan het denken geslagen, maar sonja zelf dan Haha!


Sonja behoort niet tot haar eigen doelgroep.
Paard is elastiekjesachtig-los, blijft braaf op voltes, ik drijf niet met m'n hakken en ook niet elke pas etc etc.

Start maar een topic over ongediplomeerde instructeurs, dan heb je een kans dat ik in het verleden tot je doelgroep behoord heb Haha!