Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Volgens mij is er op de eerste twee foto's ook weinig achterhand gebruik, deze paarden lopen dus niet ontspannen over de rug maar drukken de rug weg. Ik snapte het in het begin ook niet helemaal hoor maar het kwartje is voor een groot deel gevallen bij mij, toen iemand me het heel duidelijk uitlegde en liet zien.

)

Je ziet hier heel duidelijk een mooie gelijkmatig bespierde hals die goed aanzet vanuit de schoft. er is geen sprake meer van over- of onderontwikkeling. Er is ook geen dip meer zichtbaar. 

Citaat:Het is daarom belangrijk dat je je paard een goede houding leert voordat je erop gaat zitten. Dit doe je niet bijgezet aan de longeerlijn!

Als mijn instructrice erop gaat is het ineens een dijk van een peerd. Ik heb ook super veel begeleiding met haar, ze wordt af en toe door mijn instructrice bij gereden, en ze loopt meestal maar 2 x per week ohz.
) om mijn paard een zelfhouding aan te leren. Als ik nu grondwerk met hem doe, loopt hij vanzelf steeds meer voorwaarts-neerwaarts (net als op dat filmpje zonder hoofdstel).

Alicia2u schreef:Ik kan het zo van de foto niet goed zien, daarvoor heb ik echt een standfoto nodig. Als spieren samentrekken worden ze namelijk beter zichbaar, waardoor de verhoudingen tussen de spiergroepen niet meer goed te zien zijn. De dip voor de schoft valt wel erg op op deze foto.