Kan pony niet onder controle houden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanca
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-11-02
Woonplaats: Ter-Idzard

Kan pony niet onder controle houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-02 21:25

heyy
als ik op mijn pony zit dan heb ik hem soms niet onder controle,want het is een draver en als ik met het draven niet aan het bit trek dan cros ik zo de bak rond.

heeft iemand tips dan wil ik het graag horen
alvast bedankt

Annemieke en hoefjes van Nanca


Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! :

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 21:34

ik heb zelf dus ook een draver gehad, en had precies het zelfde probnleem, ik kreeg aanbevolen veel voltes te rijden in galop, (al was dat doodeng omdat mijn draver z'n achterhand er niet snel onder deed) en bij mij hielp het juist goed om veel te drijven (ja rare combi) maar zet m maar aan t werk in stap en drijf heel goed z'n achterhand eronder.

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:16

Ik heb op kamp ook met zo'n pony gereden : Pepper. Het was dan wel geen draver , maar crosste ook de hele bak rond als je niet "aan het bit trok". Bij mij hielp het als ik haar echt rond reed , in het begin zelfs wat overdreven. Dan had ik wel het probleem dat ze hele korte pasjes ging nemen , maar dan moet je gewoon iets toegeven met je handen en vooral met je zit drijven zodat de passen langer worden.
In het begin heeft dat nog niet zo veel effect , maar na een keer of 2-3 lukt dat wel.
Ik had toen ook de tip gehad om haar veel voltes in galop te laten maken , maar dat was nogal eng!!! Omdat ze echt snel ging (ik mocht haar niet tegenhouden) , gingen we plat door de bochten!!! Dus dat zou ik niet doen als je paard ook hard galoppeert.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:17

Ik zou een goede instructrice zoeken die de reden van het gedrag kan achterhalen. Een draver rijden is namelijk helemaal niet makkelijk