hoe neem ik mijn teugels aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

hoe neem ik mijn teugels aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 00:01

Hallo, ik rijd op een manege, waar we wel eens onderlingen wedstrijdjes houden, meestal is dat niet al te officieel maar wel altijd kei gezellig. Nu is er volgende week zondag dus zo'n dressuur wedstrijd, en ok, we rijden een simpel b proefje, maar ik zit dus met een probleem

tot nu toe, heb ik altijd een 4 of een 5 gekregen voor het teugels aannemen. Uiteindelijk had iemand mij iets uitgelegd van, met rechts vast pakken en met links je hand naar voren schuiven.. of juist je handen andersom, ik weet het neit meer! maar ik wil het wel goed kunnen...

kan iemand het mij goed uitleggen, en misschien iemand nog tips hoe ik dat toch juist kan uitvoeren?

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:47

Het gaat er bij het aannemen van de teugels niet alleen om hoe jij dat doet, maar voornamelijk hoe het paard er op reageert. Deze moet namelijk niet meteen in verzet komen of harder/zachter gaan lopen. Dat is het belangrijkste voor dat onderdeel.
Om zelf de teugels aan te nemen, neem ik inderdaad beide teugels in 1 hand (links of rechts maakt weinig uit) en haal ze voorzicht door mijn andere hand op. Zo heb ik meteen beide teugels even lang.

Veel succes met je onderlinge.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 13:49

het kan ook zijn dat je naar voren bukt om ze op te nemen. NIET DOEN. Mooi recht blijven zitten en langzaam op maat maken.
Als ik iets snap van wat ik verkeerd heb gedaan vraag ik het na de prijsuitreiking gewoon aan de jury. Die zitten dan toch lekker aan het bier in de foyer! Kval ze niet echt lastig, maar gewoon "goh, nou vraag ik me toch af.......

succes

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 13:51

eeeh, ik bedoel, als ik iets NIET snap Pling