Achter de loodlijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Achter de loodlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 23:26

Sarah wilde in het begin in de les absoluut niet nageven.
Nu, een jaar later, loopt ze uit zichzelf wel nageeflijk, maar nu heb ik het probleem dat ze vaak achter de loodlijn (dus te diep) loopt.
Hoe kan ik dit voorkomen (o.a. door haar goed voorwaarts te houden toch?) ?

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:35

Goed voorwaarts houden en niet te veel met je hand willen doen. Probeer vooral met je been te rijden

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 00:00

Achter de loodlijn of achter je been en hand? Het eerste is niet zo heel erg mits je aanleuning voormekaar is. DAt laatste is wel erg, dat moet je corrigeren door hem naar je hand toe te rijden.

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 10:38

Voor mij helpt het goed als ik Iwan zijn hoofd iets meer "optil" en mijn handen dus hoger houdt. Hij heeft ook de neiging om achter de loodlijn te lopen. En inderdaad voorwaarts houden, maar als hij al achter de loodlijn loopt hebben ze vaak ook wat minder vrijheid in hun beweging. Ik kreeg Iwan in ieder geval nooit goed naar voren als hij te ver achter de loodlijn liep.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:40

Zorg dat je paard goed voor het been is en werk wat minder met je handen. Je moet je paard met je benen naar de teugel rijden en niet met je handen aan de teugel rijden (c.q. trekken).

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 18:48

Heel veel overgangen, tempowisselingen rijden van achter uit, ze moet als het ware gaan zitten. Je moet het idee krijgen dat je heuvel op gaat. Je moet haar ook de ruimte geven om haar hoofd omhoog te doen.

monty
Berichten: 85
Geregistreerd: 04-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 18:52

Hier had ik ook een tijd last van met mijn paard, ik heb mijn huisgenootje erna laten kijken en die zei dat ik te vroeg wilde verzamelen waardoor de schwung een beetje ontbrak. Dit moet je dus verbeteren wil je je paard in de juiste aanleuning rijden.