zweep nodig anders loopt ze niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

zweep nodig anders loopt ze niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 19:10

Ik rij op een mange, maar er is 1 pony daar bijna niemand op wilt want ,ze stapt de hele les }> maar, dus je kan er niks meeddoen. Boos! En een paar tikken met de zweep helpt ook niet altijd. Frusty Boos! En ik vind het zielig om zoveel tikken te geven!!! Scheve mond dat die dan pas loopt weeten jullie misschien een paar tips? Met sporen moggen we niet rijden.

groetjes
Laatst bijgewerkt door bobby op 06-11-02 19:33, in het totaal 2 keer bewerkt

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:01

ik ken dat probleem wel een beetje (zie het vaak) maar ik denk dat je het er met de lesgever over moet hebben ofzo want wij weten hier zeg maar niet wat voor n pony het is enzo Haha!
Het is wel zieliger voor het paard om de hele tijd tikken en porren in zn buik te krijgen dan 1x een 'echte' tik... (ik zelf ben daar trouwens ook niet goed in hoor Haha! dat meppen is nooit leuk Boos! ) Heb je er al iets op gevonden?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:34

Als je erop zit en wilt stappen drijf je dan rustig aan net als op een pony die wel luisterd, reageer hij niet tik achter je kuit reageert hij weer niet op je been geef je dat paard maar eens een flinke knal, niet zielig moeten ze maar luisteren!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:09

Is het al lang een manegepaard? Want als er veel kinderen op hebben gezeten die maar wat raak gemept hebben is ze waarschijnlijk zo afgestompt als een wortel (rare vergelijking, kon even niks beters verzinnen) En pas alsjeblieft even je topic aan door er leestekens in te zetten want dit leest gigantisch irritant.

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 18:20

ik weet niet wat jullie lang Haha! vinden ze staat ong 2jaar op de mange
en ze is zo lui Gaaaap als wat als je er in draf krijgt gaat dat dan ook in een slakke tempo Gaaaap

foefertje

Berichten: 40
Geregistreerd: 19-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 18:30

tja, eenmaal een manegepony afgestompt is is het ERG moelijk die weer netjes te krijgen..ik zou het ook proberen met concequente TIK niet tikjetikjetikje beentje tikje...een keer niet luisteren is TIk.maar misschien verveeld dit paardje zich wel vreselijk..kan je niet voor afwisseling zorgen?? grondwerk, longeren(leren ze op lichte hulpen reageren) of een uurtje lekker aan de hand wandelen en hier een daar een sprietje grasmeepikken ofzo , praat er eens over met de eigenaar en wees creatief! je wil toch ook niet iedre dag opnieuw dezlefde sommetjes willen doen??

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 18:44

Ja, ik heb ook op zo'n pony gereden vroeger , er was ook niemand die erop wou. Ik dus wel, dan had ik eens een uitdaging!!

Zorg voor veel afwisseling. Loopt ze aan de longe ook aan zo'n slakkengangetje? Zo ja: werk dan eerst aan de longe tot ze een vlot tempo heeft. Zo nee: Dan is ze liever lui dan moe , maar ook daar valt wel wat aan te doen. Het zou handig zijn als je met (zachte) sporen mocht rijden , zou het echt niet mogen??
Je kan ze ook aan redelijk lange teugel laten lopen en blijven drijven (met de kuit). Reageert ze niet drijven met de hakken. En bijtikken met een zweepje achter de kuit. Niet zacht tikken , geef af en toe maar eens een goeie knal (niet als ze vooruit gaat natuurlijk).

Heeft ze misschien geen pony die ze graag heeft?? Dan zou je haar er misschien achter kunnen laten lopen , misschien volgt ze wel.

Succes!!

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 19:07

ik zat vorige week vrijdag op der en ze liep wel Haha! draven en galoperen deed ze allemaal alleen een beetje bij tikken met galoperen voor de rest deed *LOL* ze het uitstekkend Haha! alleen ze blijft in een slakke tempo lopen Boos! }>
longeren en wandelen doen ze niet Boos! alleen rijden en ik of iemand anders mag ook niet met der wandelen Verdrietig want ze is best wel sterk.

en volgens mij vindt ze de lessen wel heel erg saai Slapen want als we op ponykamp met er zijn loopt ze alles op alles Haha!

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 19:13

Ik wil nu niks zeggen , maar kun je al die smylis wat minderen en meer leestekens plaatsen?? Want das wel vrij onleesbaar!!

Vraag eens of je haar mag longeren. En als ze op ponykamp alles op alles loopt, weten de manegehouders dat dan niet?!! Dan kunne ze misschien proberen de lessen voor die pony wat gevarieerder te maken!!
Groetjes!

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 19:30

sorry ik zal wat kinder smilys neer zetten en (proberen ) met leestekens te schrijven

ja, de eigenaar weet dat ze super loopt als ze buiten is , alleen hij denkt alleen maar aan het geld, we moggen soms wel op zaterdag met de pony's spelen(met de pony's in de bak gewoon leuke dingetjes doen)
maar,nu is de buitenbak heel erg bluberig,dus kunnen we niks doen , omdat ze in de binnenbak les hebben.