Heb ik mijn teugels echt te lang?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:00

Sox kan ik ook niet met te korte teugels rijden. Ze wordt dan heel weerspannig. Ze heeft ook een lange en brede hals dus ik kan me voorstellen dat die spieren zeer gaan doen. Ze houdt haar hoofd vrij laag, ook in het bos. Dus vrij ontspannen. Alleen als ze in de verte grote honden ziet of iets anders spannend gaat de kop erop. Als ze tè dressuurmatig gereden zou worden wordt ze heel vervelend. Enfin, het is dan ook een tinker. Béétje eigenwijs Lachen


flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:31

Laura heeft helemaal gelijk, Soxje maakt zich zwaar op de voorhand wat heel irritant is. Ik moet haar echt heel goed aan het been zetten om goede stuwing vanuit achteren te krijgen. Ze lijkt wel enorm goed de achterhand onder te brengen maar zo'n dikbil toont al gauw imposant met die enorme achterdijen. Als ik alleen de teugels korter maak en wil aangalopperen probeert ze me eraf te bokken, ik moet dan juist goed drijven, eerst even een halve ophouding maken, zodat ze zich opricht en fatsoenlijk aangaloppeert. Zou een pessoa-teugel dan iets voor ons zijn??

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers