Been geven en sturen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Been geven en sturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 20:18

Hallo,

Ik ben nieuw hier op Bokt dus hoop dat mijn topic goed staat :)
Ik rijd nu 6 weken paard dus ben nog beginner.

Ik heb drie vragen;
1. Hoe moet je nou eigenlijk op de goede manier been/kuit geven? Mijn instructrice zegt gewoon dat ik schopjes moet geven maar dat moet toch juist niet?

2. Hoe moet je nou goed sturen? Mijn instructrice leerde me, naar rechts is trekken aan de rechterteugel en naar links aan de linkerteugel. Maar volgensmij is dit ook fout.

3. En hoe moet je nou in draf gaan? Volgens mijn instructrices moet je schoppen totdat hij in draf gaat, maar ik wil helemaal niet schoppen.

Ik heb twee instructrices gehad en beide zeggen dat het zo moet. Maar dit is toch fout? Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

♡♡♡


xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 20:31

Superbedankt voor jullie antwoorden! Ik zie wel in mijn groepsles bij bijvoorbeeld mensen die langer rijden dat ze niet hoeven te schoppen of overdreven te sturen. Dus ik weet niet of het aan het paard ligt. En nee ik heb geen eigen paard (zou leuk zijn)! Maar super bedankt voor de antwoorden nogmaals :)

♡♡♡

xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Re: Been geven en sturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 20:41

Ah ja dankje! Ik hoor wel van mensen dat ik een mooie houding heb. Maar ik zal nog is informatie opzoeken, Helaas geen clinic in de buurt :(

♡♡♡

xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Re: Been geven en sturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 20:43


♡♡♡

xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Re: Been geven en sturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 20:50

Oh oke dankjewel! Ik zal is kijken wat ik kan doen maarja ik rijd ook net 6 weken dus het is logisch dat ik nog niet alles kan, Maar bedankt!

♡♡♡

xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Re: Been geven en sturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-16 00:08

aelousnr1, ik wil het gewoon gelijk goed doen en niet weer een jaartje weggooien op een manege waar ik niks leer :) ik ben gewoon erg perfectionistisch en doe het liefst alles meteen goed!

♡♡♡

xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Re: Been geven en sturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-16 00:22

dankjewel alice0cullen :) ik zal zeker wat met al deze tips doen, mocht het mij niet aanstaan ga ik opzoek naar een andere manege!

♡♡♡

xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Re: Been geven en sturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-16 20:17

hey nutella_life super bedankt voor je reactie! :) Ik heb er zeker wat aan!

♡♡♡

xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Re: Been geven en sturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 09:01

Ja ik snap het, ik dacht altijd dat er maar een goede manier was! Maarja ik ben ook pas net begonnen:)

♡♡♡


xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Re: Been geven en sturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 12:33

hey lr111! ik heb vroeger toen ik 12 was paardgereden voornamelijk longeren, maar nu rijd ik dus sinds 6 weken weer ik krijg hem wel gewoon in stap zonder schoppen maar bij draven moet ik opeens wel schoppen van mijn instructrice, ik woon trouwens in gelderland

♡♡♡

xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Re: Been geven en sturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 12:52

hey nou eigenlijk omdat ik andere mensen paarden geen schopjes zie geven en ik dat ook zou willen en ik vind het ook een beetje zielig

♡♡♡

xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 13:31

Bedankt iedereen voor jullie reacties ik heb er zeker wat aan gehad!

♡♡♡

xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 14:13

Mag ik trouwens wat aan jullie allemaal vragen? Hoelang duurde het voordat jullie betere beenhulpen konden geven? Zitten er verschillen in bij ruiters? dus heeft de een het sneller onder de knie dan een ander? Ben benieuwd :)

♡♡♡

xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 22:11

ja idd roos dat klopt wel :) ik hoorde wel van een vrouw tijdens mijn 3e les dat het leek alsof ik al jaren bezig was! Ik denk zelf dat ik de lat gewoon te hoog leg, en dat het beter gaat dan ik denk. Ik heb gewoon weinig zelfvertrouwen en ben bang dingen fout te doen. Maar ik heb echt wat aan jullie reacties allemaal gehad, jullie hebben me echt geholpen! :) *\o/*

♡♡♡

xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Re: Been geven en sturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 17:04

Dankje dreamybol :) Ik hoor ook van mensen dat je nooit uitgeleerd bent, dat is ook wel leuk wil alleen de basis goed beheersen en het gaat wel aardig vind ik, sturen gaat steeds beter en ik durf al steeds meer in galop want vond het in het begin doodeng en nu minder! Moet alleen nog leren in het zadel te blijven zitten maarja haha :)

♡♡♡


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Zonnetje97 en 9 bezoekers