Been geven en sturen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rooss_24

Berichten: 124
Geregistreerd: 01-10-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:16

1: Je moet je paard natuurlijk geen harde trap verkopen, maar een zacht 'schopje' is wel de manier hoe je het moet leren, aangezien je niet vanaf een paar weken al perfect op je zit kan rijden. Dat klinkt veel gemener dan het is, omdat je het natuurlijk gewoon zachtjes kan doen. Als je paard er niet op reageert, kun je het wel ietsje harder (dus strenger) doen.

2: Dit is ook wel een beetje hoe je het zou moeten leren, omdat je dus vanaf een paar weken niet al perfect op je zit kan rijden. Maar je kan beter wel naar de zijkant 'trekken' dan naar achter en dan kan je de andere teugel ook een beetje naar die kant doen, zodat die tegen de hals aankomt. En je kan dan je binnenbeen aandrukken om hem beter te laten buigen (maar dat leer je allemaal vanzelf wel)

3: Zoals ik al zei; je hoeft helemaal geen harde trap te verkopen. Maar je kan wel zachtjes een 'schopje' geven. En als hij niet luistert dus wat strenger. De hulp is nu (nog) niet anders dan wanneer je sneller wil gaan stappen.

En vaak denken 'beginners' heel snel dat je te streng bent, je paard pijn doet, etc. Maar dat valt best wel mee. Een paard heeft echt geen pijn als je hem een keertje wat strenger been geeft. En als hij niet luistert kun je best een keertje streng doen, dat is namelijk beter dan nog 60 x half :)


Rooss_24

Berichten: 124
Geregistreerd: 01-10-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:58

Een schopje is niet zielig hoor, als je het maar niet te hard doet. En een schopje geven voelt veel harder voor jezelf dan het eigenlijk is/ eruit ziet. Vooral als je nog niet heel lang rijdt.

Rooss_24

Berichten: 124
Geregistreerd: 01-10-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:27

Op die eerste vraag heb ik niet echt een antwoord... het is niet zo dat je ineens denkt 'hey ik kan correcte beenhulpen geven'. En je blijft altijd bijleren, dus het blijft steeds verbeteren, dat stopt niet ineens.

2: Daar heb je gelijk in. Net als eigenlijk alles, hebben sommige mensen meer talent dan anderen. Zo zie ik mensen die vanaf het begin al aardige beenhulpen geven, maar ook mensen die na een jaar nog steeds hun bovenbenen mee optillen. Maar dat maakt niet uit, je moet alles op je eigen tempo doen! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annika__, Ekstul, IngeK en 25 bezoekers