kleine sprong wordt megajump!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

kleine sprong wordt megajump!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 17:16

ik heb een vraagje voor de springers onder jullie:
mijn paard (ik heb haar nu 4 maanden) springt enorm graag, ik kwam vorig weekend en mijn paard stond lekker in de bak, er stond een hindernis in de bak en mijn paard was aan het rennen en sprong uit zich zelf een aantal keer over de hindernis. dus volgens mij vindt ze het leuk Lachen

Ik ben dus met haar gaan springen maar het enige probleem is dat ze elke hindernis een kilometer te ruim neemt. een sprong van 50 cm wordt dus echt een olympische sprong. Los in de bak deed ze dat ook.

Ik weet dat haar vorige eigenares nog niet echt gesprongen had met haar, dus ze heeft geen nare ervaringen opgedaan (en anders zou ze toch niet vrijwillig springen toch??) balkjes lopen doet ze prima.

hoe krijg ik het voor elkaar dat ze gewoon normaal over die hindernis springt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:52

Heel veel doen Lachen
Veel paarden die nog nooit gesprongen hebben doen dat.
Ze zijn bang het hout te raken en springen dan maar heel hoog uit zekerheid dat ze het niet aan raken.
Als je nu meer springt leren ze in te schatten hoe hoog het ligt en dus ook in te schatten hoe hoog ze er over moeten.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 19:19

Hmmm ik liet mijn bijrijdfries vorige week een keertje vrij springen, hij sprong er ook heel ruim overheen... Hij is twaalf... Toen hij een opaar keer er overheen was gegaan ging ie steeds normaler er overheen... Ik had bij hem ook het vermoeden dat hij nog niet vaak had gesprongen...

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 19:34

Ook haar gewoon vaak los laten springen (zonder dat je erop zit dus). Als ze dan na een tijdje er gewoon over heen springt, onder het zadel proberen.. Succes!

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 20:35

Idd veeel doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 21:45

Aan wennen, maar ook de aandacht van het sprongetje weghalen, bijvoorbeeld door in-uitjes te bouwen. Je paard kijkt vooruit (jij als ruiter ook als het goed is) en maakt daarom wat minder een kasteel van een klein sprongetje Haha!
Zorg vooral ook voor optimale omstandigheden voor je paard: zorg dat alles goed past, en gebruik grondbalkjes. Zo went je paard het makkelijkst, en zal 'ie vanzelf rustiger en netter gaan springen.

Nog veel springplezier gewenst; zo te horen heeft je paardje er in ieder geval aardig zin in!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 17:45

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij mij paardje, maar dat is inmiddels opgelost *LOL* Hij had ook nog helemaal geen springervaring en was zo enthousiast dat hij soms echt enorme wappers maakte...Haha! En dan maar denken, "gewoon meegaan" *LOL*
Nu doet hij het alleen nog maar als hij een hindernis een beetje eng vindt, dan springt hij echt 20 cm te hoog erover heen Haha!

Ik zie trouwens dat je in de buurt woont, dus ik wil best wel een keer komen helpen hoor *LOL* Is het een beetje goed te bereiken met Openbaar vervoer Verward

Leuk paard trouwens Haha!