naar voren zitten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

naar voren zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 18:35

ik rijd sinds een tijdje dus basje. ik heb gemerkt dat ik heel ver voorover zit, vooral in de draf. Ik dacht eerst, dat ligt vast aan het zadel (ik heb net een nieuw zadel gekocht), maar nu heb ik mezelf betrapt dat ik op de manege ook voorover ga zitten Frusty . Ik let er wel steeds op, maar toch gebeurt het steeds opnieuw.
Wat kan ik het beste doen om rechtop te blijvem zitten?:?

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 21:34

Iemand in het midden van de bak zetten, die moet dan heel de tijd als je voorover zit zeggen dat je rechtop moet gaan zitten. Nou daar word je zo gek van dat je dat vanzelf wel gaat doen.
Zo ben ik er ook vanaf gekomen(leun nu alleen te veel achterover)

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 22:40

Ja, ik heb ook 2 mensen die erop letten, maar het gebeurt gewoon steeds weer Frusty

even offtopic, wil jij die deken nog hebben Verward

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 23:14

Ikk?????? Ik weet nix over een deken.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 10:03

Er dus zelf heel goed op letten en zorgen dat er iemand is die heel consequent is en je er iedere keer aan herinnerd als je weer naar voren gaat zitten.
Wat ook kan helpen is bijv. zitles, dan kan je je helemaal op je zit en houding concentreren.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 13:10

Voor je gevoel juist iets te ver ACHTEROVER gaan zitten, en dit volhouden. Voelt misschien in het begin verkeerd, maar het kost gewoon tijd om aan een nieuwe houding te wennen. Zit je trouwens wel echt op je zitbeenknobbels, en niet op je schaambeen? Veel mensen die voorover zitten, zitten gewoon niet goed genoeg achterop hun kont (ofwel op hun zitbeenknobbels). Zitles zou inderdaad goed zijn, maar dan wel van iemand die je goed kan uitleggen hoe je precies moet zitten. Duizend keer roepen dat je achterover moet zitten heeft weinig zin, je moet te horen krijgen wat je daarvoor moet doen. Succes!

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-02 19:29

Het rare hieraan is, dat ik eerst (voordat ik dit paard verzorgde) heel netjes rechtop zat en altijd iedereen zei dat ik zo netjes rechtop zat. Het probleem is dus begonnen toen ik met dit paard begon.

Jet

Berichten: 11993
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 10:50

Is Basje je eerste verzorgpaard of heb je er al meer gehad om op te rijden? Is Basje sneller of groter dan de paarden waar je op gewend was te rijden? Kan je proberen eens een les met Basje te rijden, dan kan diegene eens zien waar het aan ligt?
Toen ik Marlou had gekocht, bleek dat ze erg voorwaarts was en dat was ik niet meer gewend. Ook vrat ze vaak rottigheid uit ( omdat ze erg bang en schrikachtig was, dus niet echte rottigheid, maar ik lag er wel heel vaak naast Knipoog .) en was ze veel gevoeliger in de mond dan ik gewend was van andere paarden. Op de een of andere manier ging ik toen ook veel te veel voorover zitten. Daardoor dook ik er natuurlijk nog veel vaker naast. Dat voorover zitten heb ik denk ik wel zo'n twee jaar gehad en toen ging het langzaamaan beter. Marlou ging "normaler" doen en ik kon meer ontspannen.
Ik heb toen veel gehad aan mijn lessen en aan de opmerking die ik ergens las: Probeer meer paard voor je te hebben dan achter je. Als je daar steeds aan denkt, ga je ook meer rechtop zitten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 18:13

Ik heb al meer verzorgpaarden gehad, grotere en kleinere dus het ligt niet aan de maat. Volgende week heb ik les op bas, dus dan zullen we zien.
Ik denk ook dta het komt, omdat ik bang ben dat hij ervandoor gaat ofzo. Ik heb daar nogal nare ervaringen met een ander paard gehad en ben bang dat zoiets weer gebeurt.
Iig bedantk voor de tip!

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:55

k denk gewoon je schouders naar acheteren steken dat helpt meestal wel erg!