golopeer probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

golopeer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 19:17

hoi

ik rij nou met ymke 2 keer in de week op les
op zaterdag heb ik les van een schreeuwerig typ
ik vind galloperen ineenkeer doodeng omdat
ymke pas op hol geslagen is
springen durf ik wel en draf midde draf enz
maar galloperen vind ik eng en dan ga ik voorover zitten waardoor ymke er dus echt van door gaat
de instructrice word daar elke keer boos om en vraagt of ik wel wil rijden
ik vind het gewoon eng op woensdag heb ik les van een gediplomateerd iemand en die zegt dat ik mijn vertrouwen terug moet krijgen
ze kunnen er moeilijk naast gaan lopen
want ik kan niej op een ander paard rijden want ymke is mijn eigen paard
ymke gallopeerd heerlijk da zegt iedereen die er op gereden heeft
ik moet morgen rijden en ben nou al dood zenuwachtig doordeweeks als ik er op rij dan longeer ik haar in galop en ga springen in draf

groetjes Anna hoefies ymke

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 19:29

Hoihoi! Misschien heb je wat aan deze tip: vraag of je een keer aan de longeerlijn mag. Dan heeft ook iemand anders controle over je paard en kan je zelf op je zit letten. Je kan ook je zadel vastpakken (moet je de teugels wel lang laten, anders heeft je paard last van je in zijn mond). Ik ging vroeger ook heel erg voorover zitten, maar dat is vanzelf overgegaan. Suc6!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 01:06

Ik snap niet waarom je niet gewoon achterover kunt zitten? Verward

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-02 13:57

ik doe dat automatische

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 14:06

toch niet zo raar vind ik, op de manege waar ik leerde rijden moest ik op een paard die heel raar galopeerde, leek wel of ie 5 benen had, dat lukte gewoon nooit. Toen moest ik op een shet, van die lukte het wel, maar kon bijna meelopen terwijl ik erop zat ... toen kreeg ik een eigen paardje, een dravertje .... en dravertjes en .... tja ... RENGALOP!!! Dus alweer niet behoorlijk! M'n vorige pony was zo onbetrouwbaar dat ik maar een paar keer op haar gereden heb (ze had wel een heel soepele en vlakke gang) - en nu dus de veulens. M'n dochter gaat komend voorjaar lessen krijgen, ze wil graag leren rijden, en ik ... ik ga galop-lessen vragen, dat wil ik nu wel 's eindelijk correct onder de knie krijgen! Een rengalop is makkelijk, kan iedereen, rechtstaan en meegaan met de armen in de beweging van de mond - maar die "gewone handgalop" ... mja ... ik zit 'm wel uit hoor, maar "makkelijk" voel ik me er niet bij - dus ... schroom aan de kant, en ondanks jaren lang in de paarden toegeven dat ik even enkele lessen zal nemen!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 16:25

ik begrijp het best, dat automatische. kan je niet gewoon van die zaterdagles af? lijkt me in het algemeen dan ook niet zo'n goede lesgever zijn. en als je de woensdag 1 pas vóóruit en zaterdag 1 of zelfs twee achteruit gaat, dan is dat toch helemaal verkeerd?
of van iemand anders les gaan vragen ofzo, ik weet het, het is niet van hup we nemen iem anders, maar als je niet vooruitgaat is die les toch wel een slechte investering he?!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 15:04

Kun je niet aan je instructrice uitleggen dat je het doodeng vindt in galop?Dat je je paard en het rijden hartstikke leuk vindt maar dat je die galop even niet meer ziet zitten? Misschien heeft ze helemaal niet door dat je het zo eng vindt ofzo. Het gaat om de lol hoor, die galop komt vanzelf wel weer!

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 14:22

alleen op zaterdag springen we

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 14:24

als ik dat zeg tegen haar word ze boos op woensdag moet ik dan op een pony van een ander galloperen dat vind ik niet eng( dies ong 27) maar als ik dat blijf doe lukt het nooit op ymke

groetjes Anna
Laatst bijgewerkt door ushi op 30-10-02 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 14:26

ik ben ook bang om eraf te vallen en omdat ik bang ben dat ze er weer is van door gaat

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:05

galopeer dan een tijdje niet, schijt aan die instructeur, zoek van mijn part een andere.
ik wordt daar zo moe van, alles draait om het galopperen, altijd die zeurende ouders:"mijn kind MOET in galop".
ik geef veel manegelessen aan kleine kinderen, en bij mij MOETEN ze niks.
een jaar terug had ik een meisje in de beginnersles, en die zat altijd te huilen met de galop.
een keer meegelopen, streng geweest, aardig geweest niks hielp.
toen heb ik haar dus een hele tijd genegeerd met de galop.
ze kwam dus gewoon niet aan de beurt.
tot ze zelf aangaf dat ze wel een keer in galop wilde als ik meeliep.
dus ik meegerend, ging allemaal goed.
de les erna weer hetzelfde verhaal, brullen want ze durfde niet, ok dan niet hoor, mij een zorg.
gelukkig is die moeder ook niet moeilijk dus die liet mij m'n gang gaan.
weer een paar lessen genegeerd met de galop.
totdat ze weer aangaf dat ze wel wilde, maar deze keer liep ik niet mee.
sindsdien wil ze niks liever als galopperen.
een tijdje terug is ze er afgevallen maar galopperen wil ze nog steeds.
dat heeft wel bijna een jaar geduurt hoor, maar met een hoop geduld is dat goedgekomen.
ik geef ook iedere week een half uur priveles aan een wat ouder vrouwtje.
zij rijdt al zo'n 6 jaar maar is 1 keer in galop geweest.
regelmatig wil ze het proberen, maar omdat ze eigenlijk niet durft lukt het gewoon niet.
omdat ze ook een hoop medische problemen heeft, kan ze niet veel.
zij vind het niet erg, ik dus ook niet het is tenslotte haar les.
met andere woorden: als je er aan toe bent komt die galop wel weer.
paardrijden bestaat niet alleen uit galopperen.
zorg dat je er plezier in houd, het moet leuk blijven, en probeer het vertrouwen terug te vinden met andere dingen.
bv gymnastiek, zonder beugels, let goed op je houding.
veel succes!!
gillian

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:38

Gewoon zeggen als je iets niet wilt. Zolang je denkt dat het niet lukt, lukt het ook niet. Je instructrice kan je niet dwingen, doet ze dat wel zou ik me heel hard gaan afvragen of het wel een goede instructrice is... Waarom zou je in galop gaan als je niet durft? wat beriek je ermee als je toch geen plezier ervan hebt? Ik vind het stom van je instructrice om dan meteen te gaan zeggen "Wil je nog wel rijden ? " tuurlijk wil je dat! paardrijden bestaat niet alleen uit galopperen..... * gelukkig niet zeg! Knipoog ) Gewoon een tijdje niet doen. Misschien durf je over een poosje wel weer te galopperen!

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 11:36

Zucht (van herkenning). Ik heb Baduh sinds eind juni en galoperen doe ik nog steeds niet. Iedereen heeft daar over lopen zeuren maar mijn paard komt van de renbaan (galopbaan) en je hebt 2 versnellingen: de 1 (slak) of regelrecht in de turbo. Draven deed ik in het begin zelfs weinig omdat ie dan ook weg wilde stieren, maar ik merk nu wat het nut is geweest van het mezelf tijd gunnen. Ik heb perfecte controle over de draf en ik merk dat die galop er eerdaags aan gaat komen, maar dan op het moment dat ik kies. Baduh krijgt netjes zijn beweging, galop doet ie aan de longeerlijn. Als ik nu met angst aan zou springen ga ik net als jou naar voren zitten, schiet mijn paard recht op het hek af om plat door de bocht te gaan, en mag ik weer opnieuw proberen. Maar Baduh en ik kiezen zelf wel het juiste moment. Succes in ieder geval!

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 14:17

Niet galopperen tot je jou paardje weer helemaal vertrouwd. Nu galopperen helpt echt niets, maakt het alleen maar erger.
Kies zelf het moment waarop je denkt dat je er klaar voor bent.
Succes!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:33

Beslist niet doen als je bang bent. Doe je het toch (voor een ander) en er gebeurt iets, durf je helemaal nooit weer. Een instructrice die tegen je schreeuwt moet maar wat anders gaan doen, misschien in het leger of zo. Je geeft toch les om iemand iets bij te brengen en een leuke les te bezorgen. Ga naar een andere les, ben je haar kwijt.
En neem vooral de tijd, paardrijden moet leuk zijn.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:59

Mijn paard neemt ook regelmatig de benen.
Ik heb daarom privé les genomen en die man heeft me echt vertrouwen gegeven. Van hem moest ik overigens wel galoperen. Hij zij, tel tot vier en geef daarna je hulpen. Ik heb tijdenlang alleen met Jamey op de volte gegalopeerd. Laat je paard eens op de volte aanspringen.

Neem eens privéles van een vertrouwd persoon, die helpt je er wel doorheen, want van zo'n schreeuwerig type word je volgens mij alleen maar zenuwachtiger en banger van.

Groetjes en veel succes met het galoperen!
Shalane.