ldr: alleen bij fantastisch achterbeen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

ldr: alleen bij fantastisch achterbeen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 12:59

Ik las laatst een stuk in een oude bit van de bondscoach Jürgen Koschel over dressuurtraining van tegenwoordig. Daarin zei hij dat je alleen bij paarden die een fantastisch achterbeengebruik hebben, goed diep en rond kan rijden.

Nou vraag ik me af wat hiervan de reden zou kunnen zijn, waarom zou je alleen bij paarden met een goed achterbeen zo kunnen trainen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:19

Omdat paarden die niet goed van achteren werken bij LDr op de voorhand vallen. En dat is nu net wat we al helemaal niet willen. Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 17:35

...maar wat wel heel veel gebeurd, omdat er heel veel mensen zijn die het verschil niet voelen Haha! Maar ja, Anky doet het ook dus het is vast wel goed...Tong uitsteken
(er zijn trouwens heel veel topics over dit onderwerp dus als je er iets meer over wilt weten, leef je uit met de zoekfunctie Haha! )

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 01:03

En als paarden op de voorhand vallen, gaan ze in het bit hangen, en krijg je ze dus nooit rond en diep Lachen

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 01:42

Misschien enorm onnozel, maar ik blijf hangen op het begrip: LDR. Staat dit voor Laag Diep Rond???? Ik vond het al heel wat dat ik VWNW kende, gezien mijn haarkleur Haha! ......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 09:48

XoNo schreef:
En als paarden op de voorhand vallen, gaan ze in het bit hangen, en krijg je ze dus nooit rond en diep Lachen

Nee hoor, niet alle paarden gaan dan op het bit hangen.

En geen domme vraag anoukie, maar je mag wel door voor de magnetron want je had het antwoord goed Haha!

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 12:00

Het gaat er volgens mij ook niet om dat je alleen die paarden zo kunt trainen, maar dat die paarden het beste / gemakkelijkste zo kunnen lopen. In een interview vraagt iemand aan Sjef J: "Ik heb een paard met een slecht achterbeengebruik, loopt erg op de voorhand, enz, enz. Wat adviseer je me?" Waarop Sjef vraagt: "waarom heb je in godsnaam zo'n paard gekocht?" Ik denk dat dit een beetje weergeeft wat Koschel ook bedoelt.