nageven.....druk geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

nageven.....druk geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 14:48

Al ruim 2 jaar ben ik bezig met de gezondheid van mijn paard...ze is recentelijk gekraakt en het lijkt beter te gaan. Het rijden bouwen we heel langzaam (weer) op door te proberen haar zoveel mogelijk vwnw te rijden. Ody blijft in haar nek graag recht. In stap gaat ze heel netjes, in draf niet. Met veel been zakt ze wel na een tijdje, maar kom je met je vingers aan de teugels dan schiet ze weer omhoog, ook al geef je genoeg been bij.
Moet je dan wel of geen druk gaan geven met je hand?? En wat als het paard dan iedere keer weer omhoog schiet en dus tegen de druk ingaat?
Met longeren gaat ze nu wel goed (maar dat duurde ook een tijd).

groetjes!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:12

wat je van achter in stopt, hou je van voren tegen. de zgn. begrenzende ruiterhand.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:24

Precies, mijn instructrice zegt altijd: gooi die energie die je er van achter in rijdt niet weg! Dus geef je even snel been om het paard flitsender en alerter te maken, steek dan niet je handen weg.

Trouwens, een beetje moeilijk om dat vanaf hier te beoordelen, wat je paard precies doet en hoe je dat zo 1,2,3 oplost.

resque
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: babylonienbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:52

ga eerst kijken of je paard recht is als dat niet zo is moet je hem eerst gaan rechtrichten als hij dan recht is zal het ontspannen en naar beneden rijden niet zo'n groot probleem meer zijn kijk anders een keer op www.hoefkatrol.nl daar kunnen ze je zeker verder helpen