slechte galop kijk ff hulp nodig!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 11:26

Ik denk dat je eerst aan de longe de linkergalop 100% moet hebben, en dan misschien met iemand erop in de linkergalop.
En daarna dan in de bak het klinkt simpel,maar dat issut niet en dat weet ik... en als je op de linkerhand rijd in de bak denk ik tog gewoon rechter teugel, linkerbeen en als het moet je zweep (aan de linkerkant) en daarmee de achterhand aantikken als ze uitweikt naar binnen...
Succes

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 12:23

Ik weet er niet echt een oplossing voor maar ik weet wel dat als jij haar echt met 2 handen aan de rechterteugel trekt dat alleen maar averechts werkt. ' dan wordt het meer een wedstrijd van wie de sterkste is, en dat is toch altijd het paard' Voor de rest ben ik het eens met Ireen.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:34

het lijkt me niet slim om keihard aan die teugels te gaan trekken. je paard kan zich hier alleen maar sterker door maken.
het is belangrijk dat je met je binnenhand stelling naar binnenvraagt en ze om je binnnenbeen is als je aanspringt in galop.
als ze dan te ver naar binnen gaat moet je meer begrenzen op je binnenbeen. en met je buitenteugel niet vergeten te begrenzen.

succes groetjes joycje.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 13:10

Ik denk dat ze gewoon heel stijf is aan die kant. En hoe is dat in draf dan, buigt ze op allebei de handen goed in? Loopt ze in galop over de binnenschouder weg? Want in dat geval denk ik dat het aannemen van de buitenteugel alleen maar averechts werkt. Heb je er al eens aan gedacht om een paar lessen te nemen, ik denk dat je hier meer aan hebt. Ik bedoel, wij kunnen het paard niet zien, dus is het moeilijk om hier een goed advies over te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 15:10

Je paard scheef en/of stijf, doordoor niet nageeflijk en laat ook geen lengtebuiging zien.

Dit los je alleen maar op door goed les te nemen. Je bent zelf niet eens in staat om een mogelijke oorzaak te achterhalen dus zul je ook nooit in staat zijn zelfstandig tot een oplossing te komen. Dat klinkt misschien hard maar is wel de waarheid.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 21:26

Gaat 'ie sjezen enzo? Ik heb dat dus met Gam maar dan ook in draf. Blijkt dat ik mijn rechterhand niet goed houdt.

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:00

lein schreef:
Ik weet er niet echt een oplossing voor maar ik weet wel dat als jij haar echt met 2 handen aan de rechterteugel trekt dat alleen maar averechts werkt. ' dan wordt het meer een wedstrijd van wie de sterkste is, en dat is toch altijd het paard' Voor de rest ben ik het eens met Ireen.


Ja, hier ben ik het ook mee eens.
Als ze van de hoefslag af gaat, moet je gewoon je buitenteugel en binnenbeen er heel goed bij houden. Luister ze er niet naar, geef dan gewoon maar een flinke tik.
En probeer in een hoek of op de volte aan te springen, dan spring je gemakkelijker in de goede galop.