Springen bij het balkjes draven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Springen bij het balkjes draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 01:06

Het 10-jarige meisje dat Mickey elke week rijdt, laat ik soms balkjes draven. Alleen doet Mickey dit op haar manier; ze neemt de eerste 2 of de laatste 2 balkjes samen door een sprong. Toen ik zelf nog met Mickey reed, had ik dit probleem echter niet.
Hoe kan ik haar helpen om Mickey normaal over de balkjes te laten draven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:22

Schijnovergang naar stap laten maken zowel net voor de balkjes als bij de achterste twee.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:37

Tsja ik heb eigenlijk hetzelfde probleem bij mijn paard.

De vorige eigenaar van Omar had me al gewaarschuwd dat ik beter geen drafbalkjes kon doen want dat ging er gewoon niet in bij Omar. Omar is gek op springen en wordt heel heet en wil dus over die drafbalken heenspringen. Zijn vorige eigenaar sprong hem zelfs over picknicktafels heen maar de drafbalken ja dat ging niet. Ik gisteravond dus even proberen... Haha! eerst in stap en dat ging nog wel een klein beetje maar Omar natuurlijk gluren van jee wat is dat Verward In draf er op af en ja hoor daar gingen we sprong, sprong.... 6 drafbalkjes in ongeveer 3 hele rare sprongen Haha!

Ik zou ook graag willen weten of er iets is wat ik kan doen om hem te leren die drafbalken op een normale manier te nemen..... Ben benieuwd Verward

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:40

Jurga is ook al zo'n figuur, in stap aanrijden helpt niets...balken zijn eng, dus die moet je springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:49

Gewoon doorgaan met oefenen.
Op normaal tempo op de balken af blijven rijden.
En dan ineens valt dat kwartje wel dat als ie draaft dat dat best past met zijn voeten Lachen

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:01

stond een stukje over in de nieuwe bit. heel veel oefenen en beginnen met een paar balkjes en dit langzaam uitbreiden. verder ben ik zelf geen springruiter en kan ik er dus weinig zinnigs over zeggen maar dit was blijven hangen...

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:04

je kan het best helemaal opnieuw beginnen, in stap met 1 balk en dan 5 meter verder weer een balk en dan steeds iets dichter bij elkaar en dan pas de derde balk. en dan pas gaan draven
Veel paarden zien de balkjes niet afzonderlijk maar als 1 geheel waar je dan in 1 keer over heen moet. andere paarden raken in paniek omdat ze nog niet het ritme hebben of niet weten waar ze hun benen moeten neerzetten. vergelijk het met jezelf: als je de trap oprent denk je daar eigenljk niet bij na, ga je dat wel doen dan zou je wel eens kunnen vallen.... bouw het dus zo op dat je paard er niet meer bij na hoeft te denken. anneOmi er zijn ook paarden die niet na hoeven denken bij het springen en dus gewoon alles wat ze moeilijk lijkt oplossen door er gewoon over heen te springen. op zich geldt de zelfde oplossing alleen zul je langer moeten blijven stappen. wat in draf ook heel goed helpt is hardop mee tellen in het ritme van je paard zijn stappen. zo heeft je paard minder moeite met het ritme

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:41

meron vond dat in het begin ook heel erg raar... ik heb het langzaam opgebouwd, eerst 1 balkje, daar sprong hij eerst huizenhoog overheen, doen hij daar normaal overheen draafde 2 balkjes en zo steds verder uitbouwen.
een iets langzamer tempo kan ook wel eens helpen.

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:51

In de Bit van deze maand staat een stuk over balkjes lopen en daar komt het ook in voor. De bekende Ratina deed dat ook. Hihi. Was een leuk stuk, denk dat het je zeker helpt.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 22:44

Bedankt voor de tips, ik ga het zo snel mogelijk uitproberen (en de Bit kopen).

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 23:04

Gewoon blijven lichtrijden alsof ze normaal moet draven. Door haar gewichtsverdeling en haar ritme blijft het paardje draven. Het is een paar keer oefenen maar het helpt wel! En natuurlijk wel laten inbuigen.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 17:56

Dat probleem had ik ook,maar toen ik zelf bleef lichtrijden ging dat al veel beter.
Blijven oefenen,het lukt wel eens Lachen .